Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@04:59:02 GMT

ظهور نیازمند وجود روحیه پاسداری در منتظران است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۱۵۳۵

ظهور نیازمند وجود روحیه پاسداری در منتظران است

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه اخلاص و پاسداری یاران زمینه ساز قیام حسینی(ع) شد، گفت: اگر امروز و در میان جمعیت هفت میلیاردی زمین هم کسانی از چنین روحیه ای برخوردار بوده و هدف شان پاسداشت مهدویت باشد، قطعاً ظهور رخ می دهد.

حجت الاسلام «جواد اکبری» در گفتگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان که به مناسبت میلاد امام حسین (ع) انجام شد، با اشاره به ضرورت و لزوم وجود روحیه پاسداری در منتظران ظهور امام زمان (عج) اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام و تشیع، مبارزه امام حسین (ع) با طاغوت بسیار ویژه بوده و در روز تاسوعا و عاشورا به اوج خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور اضافه کرد: هیچ کدام از ائمه اطهار (ع) به غیر از امام حسین (ع) دست به قیام نزدند که دلیل آن این بود که در زمان امام حسین (ع) عده ای در گرداگرد حضرت(ع) جمع شده بودند که هدف آنها پاس داشت منویات و اندیشه امام (ع) بود.

 

اکبری با اشاره به اینکه اندیشه امام حسین (ع) برگرفته از آزادی، عدالت خواهی، مقاومت در برابر دشمن بود، تصریح کرد: در آن زمان گروهی برای حفظ این اندیشه ها و اهداف امام حسین (ع)، گرد حضرت جمع شدند که این نشان دهنده آن است که اگر چنین افرادی گرداگرد دیگر ائمه اطهار (ع) نیز جمع می شدند، آنان هم دست به قیام می زدند.

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه تعداد یاران امام حسین (ع) در نقل های تاریخی ۷۲ نفر و در نقل هایی دیگر بیشتر تخمین زده شده است اما قطعاً این افراد کمتر از ۳۰۰ نفر بودند، ابراز کرد: اگر در شرایط کنونی جهان عده ای در جمعیت هفت میلیاردی آن پیدا شوند که هدفشان پاسداشت اهداف و اندیشه های امام زمان (عج) باشد یعنی برخوردار از همان روحیه پاسداری یاران امام حسین (ع) باشند، ظهور محقق می شود.

 

وی تاکید کرد: امروز بسیاری از مردم جهان مدعی برخورداری از روحیه ای مشابه روحیه یاران امام حسین (ع) هستند اما در عمل انجام چنین مهمی دست نیافتنی است زیرا بسیاری از افراد زمانی که دشمن در مقابلشان وجود ندارد بسیار محکم موضع گیری می کنند اما وقتی دشمن در برابر آنها قرار می گیرد، به نوعی در پستوها پنهان می شوند لذا اگر چنین افرادی در جهان پیدا شوند، مقدمات ظهور فراهم شده است و پیروزی همراه با ظهور رقم خواهد خورد.

 

اکبری با اشاره به درس هایی که منتظران ظهور می توانند از سبک زندگی و مولفه های بارز زندگی امام حسین (ع) بگیرند، تاکید کرد: امام حسین (ع) در مسیر حرکت خود برای مبارزه، نکات بسیار مهمی را مطرح می کنند که می تواند درس ها و الگوهای بسیاری برای منتظران ظهور داشته باشد و اگر انسانی آن مولفه ها را در زندگی خود پیاده سازی کند قطعا یک مسلمان و منتظر واقعی است.

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه امام حسین (ع) در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، احیای دستورات قرآنی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده بودند، اضافه کرد: ایشان احیای دین جد خود را که مجری قرآن کریم بودند، در دستور کار قرار دادند و در این راستا فرمودند که اگر دین جدم با ریخته شدن خون من باقی خواهد ماند، ای شمشیرها مرا دریابید تا دین جدم حفظ شود.

 

وی اضافه کرد: مهمترین درس ایشان برای منتظران ظهور همان تعبیر «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» است که یک منتظر با الگو گرفتن از این روش، می تواند زندگی خود را بر اساس قیام عاشورا برنامه ریزی و هدفگذاری کند.

 

اکبری تصریح کرد: درس های سبک زندگی حسینی برای منتظران ظهور در احیای دستورات قرآنی، خدمت به پیامبر (ص) و در نهایت تقدم عزت مندی منتظران بر هر امری، است، لذا به عنوان یک انسان با الگو گرفتن از امام حسین(ع) هیچ گاه نباید عزت خود را پای مال انسان های ضعیف کنیم.

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه امام حسین (ع) برای خدمت به مردم قیام کردند، گفت: وقتی امام حسین (ع) مشاهده کردند که مردم به سمت مسیری باطل در حرکت هستند، تصمیم گرفتند برای هدایت مردم و نجات آنها، جان خود را فدا کنند.

 

 وی در پایان خاطر نشان کرد: الگوگیری مهم منتظران از رفتار و عملکرد امام حسین (ع) در همین تلاش برای خدمت به مردم خلاصه می‌شود که در این راستا چه فردی دین دار و چه غیر دین دار برای حفظ آینده بشریت خود را مسئول می داند تا انسان ها را از گمراه شدن و در چاه افتادن نجات دهد.

پایان پیام/376

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل کمک به سیل زدگان بارندگی و سیلاب مناطق سیل زده سیل خوزستان لرستان خوزستان سیل زدگان خسارت سیلاب سوم شعبان میلاد امام حسین ع ظهور امام زمان عج زمینه سازی ظهور سبک زندگی حسینی منتظران ظهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی در عملیات وعده صادق شکار شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته صحنه اظهار کرد: دولت‌های استکبار رادارهایی در اختیار رژیم صهیونیستی گذاشته بودند که کوچک‌ترین تحرکی را در فاصله پنج هزار کیلومتری مشخص می‌کند.

وی افزود: در عملیات وعده صادق هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این سیستم نابود و شکارچی، شکار شد.

امام جمعه صحنه ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، فرهنگیان را به عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده ساز را آگاه، بیدار، باایمان و با اخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

وی خاطر نشان کرد: وعده صادق درسی به همگان بود که اگر تعرضی به خاک جمهوری اسلامی ایران داشته باشند دیگر نامی از اسرائیل در کره خاکی وجود نخواهد داشت.

امام جمعه شهرستان صحنه با اشاره به اینکه در بحث اقتصاد هم نیازمند وعده صادق و طوفان الاقصی هستیم، گفت: جامعه ما نیازمند یک همت بزرگ و تأثیر گذار در بحث اقتصاد است

کد خبر 6095775

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • بیداری نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی به داخل دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • شکارچی در عملیات وعده صادق شکار شد
  • چند آموزه‌ مهدوی در دعای عهد و ندبه‌ ی امام صادق (ع)
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟