Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دهقان عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات کشور از وی خواست متهمان عامل ورود کانتینرهای شال و روسری قاچاق با معافیت جعلی دیپلماتیک را تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

به گزارش ایلنا، متن نامه دهقان خطاب به عادل آذر بدین شرح است:

با احترام پیرو نامه شماره 94106/72/د تاریخ 30 دی ماه سال 97 که در بند ۲ آن تقاضای اعلام نتیجه در خصوص پرونده قاچاق ۲ کانتینر شال و روسری در گمرک تهران از محضر آن دیوان محترم داشتم لازم می‌دانم اعلام کنم پاسخ معاون جنابعالی به نامه اینجانب با واقعیت‌های موجود و وظایف قانونی آن دیوان انطباق ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توضیح اینکه ۲ کانتینر شال و روسری از طریق معافیت جعلی دیپلماتیک و یا پته تجاری و به عنوان اسباب منزل و بدون پرداخت حقوق دولت از گمرک تهران ترخیص شده است.

با افشای این فساد گمرکی توسط اداره انبارهای عمومی، کانتینرهای مذکور مجبور به بازگشت به گمرک شده و البته به جای شال و روسری، ضایعات پارچه و آجر ساختمانی را به عنوان کالای مرجوعی وارد گمرک کرده‌اند.

از آنجا که ورود ۲ کانتینر شال و روسری از گمرک با اسناد جعلی نمی‌تواند بدون تبانی با کارکنان یا مدیران گمرک باشد لذا اعلام اینکه دیوان محسابات ابزار لازم برای تشخیص تبانی بین کارکنان گمرک یا صاحبان کالا را ندارد قابل توجیه به نظر نمی‌رسد و جنابعالی تصدیق می‌کنید که تعقیب کیفری متهمان منافاتی با تشکیل پرونده در دیوان محاسبات جهت احقاق حقوق دولت و برخورد با متخلفان دولتی ندارد.

علیهذا لازم است علت عدم احقاق حقوق ملت پس از گذشت حدود ۴ سال از زمان کشف این فساد سازمان یافته روشن و نتیجه به اینجانب اعلام شود.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قاچاق روسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های آمریکا از دانشجویانی که شجاعانه علی‌رغم سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، متن نامه مسعود میرزایی به شرح زیر است:

به نام خدا

همکاران محترم؛ دانشگاه‌های ما به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری جهت تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند. ما در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه، و به طور مشخص‌تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، عمیقاً نگران‌کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ماست که اقداماتی که حقوق بشر را نقض می‌کند، محکوم و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌وگوی باز را تشویق کنیم. به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای طرح انتقاد و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.

ما از همه دست‌اندرکاران می‌خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

با احترام و دعوت به اقدام، مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان