Web Analytics Made Easy - Statcounter

کازوئو ایشی‌گورو و فیلیپ پولمن نویسنده‌های انگلیسی هستند که از دولت کشورشان خواستند علیه دانلود غیرقانونی کتاب‌های الکترونیکی وارد عمل شود.

جمعی از ۳۳ نویسنده سرشناس انگلیسی از جمله «کازوئو ایشی‌گورو» نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات و «فیلیپ پولمن» رئیس انجمن نویسندگان بریتانیا در نامه‌ای خطاب به «گِرگ کلارک» وزیر تجارت، دانلود غیرقانونی کتاب‌های الکترونیکی را جرمی علیه عدالت اخلاقی معرفی کردند و از دولت درخواست کردند اقداماتی در جهت مبارزه با آن انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه که نام نویسندگان و شاعرانی چون «ژوانا ترولوپ»، «مولاری بِلکمن»، «وندی کوپ» و «آنتونی بیوِر» دیده می‌شود با اشاره به مطالعه انجام‌شده توسط اداره مالکیت معنوی بریتانیا که بر اساس آن از هر شش کتاب منتشرشده یک کتاب به صورت آنلاین و غیرقانونی خوانده می‌شود، نسبت به افزایش و شیوع این رفتار غیراخلاقی هشدار داده شده است.

پیش از قرار دادن آثار ادبی بر روی سایت‌های دانلود غیرقانونی، هیچ اجازه‌ای از نویسندگان گرفته نمی‌شود و  صاحبان اثر هیچ منفعت مالی از دانلود آثارشان دریافت نمی‌کنند. ماه گذشته نویسندگان علیه یک سایت کانادایی غیرقانونی آثار ادبی شکایت کردند که هزاران صفحه از آثار ادبی را روی سایت بارگذاری کرده است اما همچنان با وجود این شکایت نسخه‌های الکترونیکی آثاری از «فیلیپ پولمن»، «استفن کینگ» و «مارگارت اتوود» از همین سایت قابل دانلود است.

در بخشی دیگر از نامه نویسندگان به وزیر تجارت انگلیس به این موضوع نیز اشاره شده که افزایش دانلود غیرقانونی کتاب‌ها شرایط را برای امرار معاش نویسندگان سخت‌تر از گذشته خواهد کرد و در حال حاضر متوسط درآمد نویسندگان بریتانیایی ۱۰ هزار و ۵۰۰ پوند است که نسبت به آمار سال ۲۰۰۵ با کاهش ۴۲ درصدی همراه شده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۱۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره کشف پیکر قاضی بابلی در شهرستان آمل، گفت: این موضوع به‌عنوان مرگ مشکوک کالبدگشایی شده که درحال بررسی است.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، خبری مبنی بر کشف پیکر قاضی شهرستان بابل در شهرستان آمل مازندران داغ شد که گفته شده به قتل رسیده است.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص اظهار کرد: این موضوع به‌عنوان مرگ مشکوک کالبدگشایی شده است.

وی افزود: بررسی‌های لازم در این زمینه درحال انجام است که درصورت رسیدن به نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

مرحوم مهران رحیمی قاضی سابق دادگستری، ۵۲ ساله اهل روستای دونه‌سر بابل، وکیل پایه یک دادگستری استان تهران و بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری دادگاه ولنجک تهران بوده که سال گذشته بازنشسته شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • انهدام شبکه اغفال دختران چَتِربِت | ویدئو
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود