Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@12:19:47 GMT

ژاپن تحریم‌ها علیه کره شمالی را تمدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۱۹۲۷

ساعت24 -خبرگزاری کیودوی ژاپن روز سه شنبه گزارش داد که کابینه دولت این کشور امروز تصمیم گرفت ، تحریم های این کشور علیه کره شمالی را برای دو سال دیگر تمدید کند.

براساس این گزارش، توکیو این تصمیم را چند روز قبل از انقضای تحریم های قبلی با هدف مجبور کردن پیونگ یانگ برای انجام اقداماتی ویژه به منظور لغو برنامه‌های اتمی خود و نیز شفافیت در اطلاع رسانی درباره شهروندان ربوده شده ژاپنی اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهلت زمانی این تحریم ها ، شنبه آینده پایان می یافت و اگر تمدید نمی شد کشتی های کره شمالی می توانستند در بنادر ژاپن پهلو بگیرند و مبادلات تجاری دو کشور از سر گرفته شود.

طبق مصوبه جدید کابینه دولت ژاپن، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت کالاهای وارداتی کره شمالی و همچنین ممنوعیت ورود کشتی‌های ثبت شده به نام کره شمالی به بنادر ژاپن می‌شود.
بر اساس این گزارش، دولت ژاپن در حالی این تصمیم را گرفته است که گمانه زنی‌هایی نیز درباره مذاکرات بین کره شمالی و آمریکا درباره اقدامات آتی ، به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای خلع سلاح اتمی کره شمالی وجود دارد.

یکی دیگر از مسائل تنش آفرین بین کره شمالی و ژاپن مربوط به ربوده شدن چندین تن از اتباع ژاپن توسط نیروهای کره شمالی در بین سال های 1970 تا 1980 میلادی است.
ژاپن به شکل رسمی نام 17 شهروند خود را که توسط کره شمالی برای آموزش زبان و آداب و رسوم ژاپن به جاسوسان کره ای در طی دهه 70 میلادی ربوده شدند منتشر کرده است، در حالی که پیونگ یانگ تنها ربودن 13 شهروند ژاپنی را تأیید می کند.

سال 2002 میلادی پس از اجلاس پیونگ یانگ بین کیم و همتای ژاپنی او ، کره شمالی 5 تن از این ربوده شدگان را به کشورشان بازگرداند و اعلام کرده باقی مرده اند، اما ژاپن ادعای کره شمالی مبنی بر کشته شدن 8 گروگان و تکذیب ورود 4 تن دیگر را به کره نمی پذیرد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تاکید دارد که به رغم ادعای ژاپن درباره باقی ماندن ربوده شدگان ، این موضوع حل و فصل شده و خاتمه یافته است.

توکیو از سال 2006 میلادی بعد از آن که پیونگ یانگ چند آزمایش موشکی انجام داد همزمان با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، بطور یک جانبه نیز تحریم هایی را علیه کره شمالی وضع کرد.
اوضاع در شبه جزیره کره سال گذشته میلادی و با برگزاری چندین دیدار میان رهبران دو کره بهبود یافت.

کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی همچنین دو دیدار را با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا داشت که دیدار نخست در ژوئن 2018، تلاش برای ترغیب خلع سلاح کامل شبه جزیره کره با هدف توقف تمامی رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و آمریکا و حذف بالقوه تحریم‌های آمریکایی بود، اما نشست دوم که فوریه 2019 در ویتنام برگزار شد، بدون توافق پایان یافت.

دولت پیونگ یانگ با وجود تمدید این تحریم ها تاکنون بارها تلاش کرده است به اشکال مختلف مناسبات خود با پیونگ یانگ را بهبود بخشد از جمله در ماه مارس گذشته از قطعنامه ای که برای اولین بار از سال 2007 در سازمان ملل علیه سوء استفاده از حقوق بشر در کره شمالی تصویب شده بود حمایت نکرد.
 

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد

نرخ بیکاری ژاپن در ماه مارس به ۲.۶ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد که نرخ بیکاری ژاپن در ماه مارس به ۲.۶ درصد رسید.

رقم منتشرشده کمی از انتظارات منحرف شد و در مقایسه با نرخ بیکاری ۲.۶ درصدی ماه گذشته بدون تغییر باقی ماند.

داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد بیکاران در ژاپن به ۱.۸۵ میلیون نفر رسید.

نسبت شغل به متقاضی در ماه مارس به ۱.۲۸ افزایش یافت، به این معنی که برای هر ۱۰۰ جویای کار، ۱۲۸ فرصت شغلی وجود داشت.

دیگر خبرها

  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند