Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@18:50:33 GMT

لزوم حاکم شدن فرهنگ تکریم جانبازان در جامعه

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۲۰۲۹

لزوم حاکم شدن فرهنگ تکریم جانبازان در جامعه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در دیدار جمعی از جانبازان تبریز بمناسبت چهارم شعبان سالروز ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز گفت: تنها روز جانباز برای قدردانی از این عزیزان کفایت نمی‌کند چون جانبازان ما بزرگترین سرمایه خود را که سلامتی است در راه خدا تقدیم کرده‌اند که کار بسیار بزرگی است و مانیز همیشه مدیون ایثارگریهای جانبازان دوران دفاع مقدس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی حضرت ابوالفضل العباس، علمدار بزرگ کربلا را تربیت یافته دامان شجاعت و معرفت ولایت و نشانه غیرت خواند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، ماه شعبان را ماه اصلاح انسان، زدودن غفلت و زدودن ظلمت ازدلها و ماه ذکر، دعا و آماده شدن برای مهمانی خداوند برشمرد و خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم به مهمانی خداوند وارد شویم نیاز به مقدماتی دارد که ماههای رجب و شعبان نیز برای همین آمادگی برای مهمانی خداوند است که باید آنرا غنمیمت بدانیم.
امام جمعه تبریز، همچنین با اشاره به نامگذاری سوم شعبان و روز ولادت حضرت امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار گفت: این ابتکار امام راحل جهت‌دهی و نشان دادن راه است و پاسداران انقلاب اسلامی هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون و روزهای مختلف نشان دادند که واقعا شایستگی عنوان پاسداری از اسلام و انقلاب را دارند.
وی با تجلیل از خدمات سپاهیان عاشورا در مناطق سیل زده گفت: سپاه عاشورا اولین سپاه استانی بود که در نخستین لحظات وقوع سیل در استان گلستان حضور یافت و برای خدمت رسانی و کمک به سیل زدگان اقدام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز تکریم جانبازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با انتقاد از پرداخت عوارضی سهند-تبریز گفت: از وزیر راه می‌خواهیم تا با عنایت ویژه به این موضوع ورود کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ی تبریز ضمن خیر مقدم گویی به مهرداد بذرپاش وزیر راه، گفت: پرداخت عوارضی در آزادراه جدید سهند- تبریز به مردم شهر جدید سهند فشار مالی می‌آورد، کسی که به منزل خود می‌رود نباید عوارض پرداخت کند.

وی ادامه داد: نه تنها راهی برای حل مشکل این عوارض صورت نگرفته بلکه مقدارش افزایش نیز یافته است، به طوری که عوارض یک بار رفت و برگشت به شهر جدید سهند ۱۱ هزار تومان است، حالا اگر کسی در آنجا زندگی یا کار کند این مبلغ دو چندان می‌شود.

 آل هاشم خطاب به بذرپاش گفت: وقتی هم گله می‌کنیم می‌گویند طرف حساب پیمانکار است، به هر حال دولت باید به این مورد ورود کند حداقل مبلغ افزایش یافته کم شود.

وی در خصوص وضعیت جاده‌های استان گفت: وضعیت اتوبان تبریز-زنجان اگر درست نشود تمامی خودروهایی که در این جاده جاده تردد می‌کنند آسیب خواهند دید.

امام جمعه تبریز بر ضرورت ساماندهی جوامع حاشیه‌نشین شهر تبریز با توجه به استحکام کم واحدهای مسکونی و نوع بافت و اقلیم در برخی مناطق تاکید کرد.

وی ادامه داد: قطار تبریز به دانشگاه شهید مدنی برای حمل و نقل دانشجویان این دانشگاه کافی نیست از وزیر راه خواهشمندیم تا برای این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته و دستور اضافه کردن یک واگن به این قطار را بدهد.

وی با اشاره به هفته‌ی کار و کارگر بیان کرد: دیدگاه اسلام به کارگران نگاهی قدرشناسانه بوده این در حالی است که نگاه سرمایه‌گذاری به کارگران به شکل استعماری است، جامعه باید خود را مدیون کارگر بداند چرا که ارزش دادن به کارگر ارزش به جامعه است.

 وی خاطرنشان کرد: جهش تولید در جامعه به واسطه‌ی کارگران تحقق می‌یابد لذا دولت و مجلس باید برای بهبود کسب‌وکار توان مضاعف داشته باشند و برای حمایت از کارگر شعار کافی نیست بلکه برای حفظ عزت کارگر باید اقدام عملی توسط مسئولان انجام شود.

آل هاشم در خصوص مشکلات جامعه‌ی کارگران گفت: تامین امنیت شغلی، همسان‌سازی حقوق کارگران با وضع تورم و اقتصاد، تامین مسکن با ساماندهی قراردادهای مناسب و ... از جمله مشکلات جامعه‌ی کارگری است.

وی با اشاره به روز معلم، گفت: نام‌گیری سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری به عنوان روز معلم معنای عمیقی دارد معلم کسی است که در دل انسان چراغی روشن کرده و او را از جهالت به دانایی رهنمود می‌کند، معلم می‌تواند جامعه را از جهل به علم برساند و به آگاهی جامعه عمق ببخشد و به دانش جامعه بینش بخشد.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد در جامعه‌ای مبنای پذیرش سخن علم نباشد آن‌گاه در آن جامعه علم معلم هیچ ارزشی ندارد، بحث معیشت معلمان غیرقابل کتمان است و دولت و مجلس باید به وضعیت معیشت این قشر رسیدگی کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به کشور پاکستان، گفت: سفر ریاست جمهوری آقای رئیسی به پاکستان بسیار مهم بوده و موجب افزایش ارتباط سیاسی، اقتصادی، تجاری و... بین این دو کشور می‌شود.

وی ادامه داد: حمله‌ی ایران به رژیم صهیونیستی و تحقق عملیات وعده‌ی صادق با استقبال مردم پاکستان مواجه شده است، استقبال مردم از سفر رئیس‌جمهور کشورمان نشانگر دورنمای روشن و زمینه‌ساز وحدت بیشتر بین دو کشور است که امیدواریم این سفر بهره‌هایی خوبی برای کشورمان داشته باشد.

آل هاشم توضیح داد: طی روزهای اخیر شاهد گسترش اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا علیه رژیم صهیونسیتی بودیم که در این اعتراضات پلیس آمریکا در مقابل دانشجویانی که حامی مردم فلسطین بودند قرار گرفتند.

وی بیان کرد: دانشجویان آمریکا معتقدند که هئیت دولت آمریکا مالیات آن‌ها را در راه حمایت از رژیم صهیونیستی برای کشتن مردم مظلوم فلسطین و غزه خرج می‌کند.

آل هاشم تاکید کرد: روز ملی خلیج فارس امتداد هویت تاریخی و دیرپای مردم ایران زمین است که خلیج همیشه فارس، غیرانکارترین هویت تاریخ ایران است، روز خلیج فارس روز شادی برای مردم ایران است.

وی با اشاره به روز جهانی آزادای مطبوعاتی گفت: روز جهانی آزادی مطبوعات را به تمامی اهالی رسانه تبریک می‌گویم، البته منظور از آزادی مطبوعاتی ایجاد اغتشاش و انحراف در جامعه نیست بلکه آزادی در چارچوب قوانین کشور است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • یک هزار معلم در مدارس استان سمنان تجلیل و تکریم می‌شوند
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)