Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح آبرسانی به شهرهای نوشهر ، چالوس ، هچیرود و 129 روستای منطقه با پیش بینی اعتباری 300 میلیارد تومانی در آبان ماه سال 96 آغاز شد و قرار است ظرف حدود چهارسال به بهره برداری برسد .
آب مورد نیاز این طرح نیز از رودخانه اصلی ' دلیر ' که دبی آب آن یکهزار و 500 متر مکعب در ثانیه است ،‌ تامین شود و پس از تصفیه برای آشامیدن و مصرف در دیگر بخش ها در اختیار شهروندان شهرهای نوشهر ،چالوس ،‌هچیرود ، مرزن آبا و روستاهای حومه قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی سعیدی کیاسری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : فرآیند اجرای این طرح شامل آبگیری ، خط انتقال ، تصفیه خانه ، مخازن و نیز تهیه و خریداری شیرآلات است هرچند طول خط انتقال آبرسانی به شهرها و روستاهای یاد شده حدود 130 کیلومتر است منتهی بیشترین موانع در مسیر عبور این خط از مرزن آباد تا چالوس به طول حدود 28 کیلومتر است.
وی ، وجود اراضی شخصی ، ملی ، بناهای مسکونی ، رودخانه و سازه های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها را از عمده ترین موانع پیش پای اجرای این طرح معرفی کرد و ادامه داد : چنین مشکلاتی باعث شده تا روند احداث خط انتقال تاکنون حدودپنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.
مدیرطرح های آبرسانی شرکت آب منطقه ای مازندران گفت : ماه گذشته نشستی به همین منظور در فرمانداری چالوس با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران ، مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری ، حفاظت محیط زیست و دیگر روسای ادارات مربوط برگزار شد و برای صدور مجوز آزاد سازی اراضی و حریم با هدف عبور خط انتقال تصمیماتی اتخاذ شد که امیدوارم بزودی محقق شود.
سعیدی کیاسری افزود : از زمان اجرای این طرح تاکنون حدود 42 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که از این میزان حدود 26 میلیارد تومان آن هزینه شده و حدود 16 میلیارد تومان نیز درپایان سال 97 ابلاغ و پرداخت شده است .
شهرستان های نوشهر و چالوس به علت برخورداری از موقعیت های ممتاز طبیعی مانند دریا ، جنگل ، جلگه و کوه و نیز آثار تاریخی و تاسیسات گردشگری در تمامی فصول سال بویژه نیمه نخست میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر هستند و با ورود این جمعیت ، اهالی بومی با مشکلات افت فشار و قطعی آب آشامیدنی مواجه می شوند.
این شهرستان ها در مجموع 230 هزار نفر جمعیت دارند.
7078 / 1602/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جنگل حفاظت محیط زیست دبی علی سعیدی منابع طبیعی و آبخیزداری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: :در سال جاری مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، محمد محمدی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در مراسم تودیع و معارفه مدیران آبفای استان ایلام ضمن تبریک پیروزی عملیات غرورآفرین وعده صادق در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی و تبریک روز جهانی کار و کارگر، اظهار کرد: یکی از مهمترین خدمات زیرساختی، اجرای زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز فاصله زیادی با ایده آل‌ها داریم، افزود: در حوزه زیرساختی و در بحث شبکه توزیع فرسودگی شبکه آبرسانی داریم به گونه‌ای که علاوه بر پرت آب، خدمات‌رسانی در فصل گرم با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان ایلام ادامه داد: امید می‌رود با پشتیبانی شرکت آبفای کشور، حمایت‌های استاندار استان ایلام و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم مشکلات زیرساختی را مرتفع کنیم.

محمدی با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت آبفا گفت: پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی در جهت خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم در حال طراحی و اجرا است که امید می‌رود با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد افتتاح پیش از موعد این پروژه‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی حدود ۱۱ سال که در دست اجرا است و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، افزود: در اجرای این پروژه اقداماتی از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و مخازن احداث شده، و ففط احداث تصفیه‌خانه آب باقی مانده است، با توجه به اینکه پروژه مشکل اعتباری ندارد، سال جاری شاهد بهره‌برداری خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان ایلام با اشاره به اینکه در راستای پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان ۶۹ روستا در طرح آبرسانی قرار دارد که تاکنون کار آبرسانی به چهار روستا به انجام رسیده است، با اجرای کامل این پروژه‌ها مشکل کم‌آبی در روستاها برطرف خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه سقایی زائرین اباعبدالله (ع) افتخار مردم استان ایلام است، اضافه کرد: اداره آبفای شهرستان مهران جوابگوی آبرسانی برای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی نخواهد بود و از طرفی برای اتمام تصفیه‌خانه فاضلاب مهران بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مسکن ملی گفت: اقدامات خاصی انجام شده است، اما به دلیل محدودیت منابع نیازمند اعتبارات ملی هستیم تا در اجرای این پروژه با مشکل مواجه نشویم.

مدیرعامل آبفای استان ایلام ضمن قدردانی از استاندار، معاونین استاندار، نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ایلام و همچنین قدردانی از اعتماد شرکت مهندسی آبفای کشور در انتخاب وی، افزود: پیگیری برای اتمام پروژه‌ها در راستای ارائه خدمات صادقانه به مردم مهم‌ترین برنامه کاری ما است.

کد خبر 749135

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • جاده کرج ـ چالوس بسته شد
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد