Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@21:47:12 GMT

رونق تولید با واردات دسته بیل و کود انسانی محقق نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۳۵۰۷

رونق تولید با واردات دسته بیل و کود انسانی محقق نمی‌شود

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: نیاز به تجدیدنظر در سیاست‌های خارجی داریم و رونق تولید با واردات دسته بیل و کود انسانی محقق نمی‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «صبح توس» پیرامون تحقق عملی شعار سال اظهار کرد: رهبری فرمودند شعار سال گذشته که حمایت از کالای ایرانی بود، در دل شعاری که در سال جاری انتخاب‌شده، قرارگرفته است؛ درواقع رونق تولید اصلی فراتر از حمایت از کالای ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای تحقق شعار سال بایستی تولیدکننده و مصرف‌کننده را موردحمایت قرار دهیم و به سمت اصلاح الگوی مصرف برویم؛ همگان موظف هستند که مصرف خود را به سمت کالای ایرانی سوق دهند چراکه اگر تولید را رونق دادیم، شغل برای جوانان ایجاد کردیم، درآمد حاصل آمده و ازدواج رشد می‌کند.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: ما باید تجدیدنظر و اصلاح ساختاری در بخش بانکی ایجاد نماییم، منابع بانکی از سمت فعالیت‌های مجازی، غیرضروری، دلالی و سفته‌بازی به سمت تولید داخلی سوق داده شوند.

شیخی با بیان اینکه حجم نقدینگی چند برابر گردیده ولی تولیدکنندگان گلایه‌مند هستند که نقدینگی برای رونق تولید و تأمین سرمایه در گردش ندارند، گفت: این اتفاق بدین‌جهت صورت گرفته که پول در بخش دلالی و مجازی درگیر شده است.

وی ادامه داد: باید منابع مالی و پولی به سمت فعالیت‌های حقیقی گرایش یابد که راه‌حل آن اصلاح شبکه بانکی است؛ باید بانکداری اسلام شود.

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: نیاز به تجدیدنظر در سیاست‌های خارجی داریم، متأسفانه در این بخش با ولنگاری مواجه هستیم و کالا‌هایی همچون دسته بیل، خاک بستر گربه و کود انسانی وارد کشور شده است که مایه شرمساری این دولت است؛ ظرفیت اقتصاد محدود است و اگر بازار پر از کالای خارجی شود، مجالی برای عرضه کالای داخلی باقی نمی‌ماند.

شیخی افزود: معیار ما در سیاست خارجی باید قانون باشد، نباید کالایی که حتی امکان تولید فکرش در کشور باشد، اجازه ورود پیدا کند تا زنجیره تشویق به تولید کالا شود در غیر این صورت همیشه دچار تزلزل هستیم و سرمایه‌گذاران داخلی دست به شروع تولید و خلق فکر و طرح نمی‌دهند.

وی اذان کرد: ما باید تولیدکنندگان را با سیاست همه‌جانبه از طریق دولت حمایت همه‌جانبه کنیم، در بازاریابی، انتقال فناوری، بهبود کیفیت کالا، تولید انبوه، سفارش محور کردن فعالیت‌های تولیدی، ترویجی و آموزشی و به تعبیری تولیدکننده بایستی امیدش را از منافذ وارداتی قطع کرده و امیدش به دریافت خدمات از گروه‌های دانش‌بنیان باشد تا روش‌های تولید را اصلاح نماید.

وی در پایان گفت: طرف عرضه و تقاضا باید شرعی و قانونی احساس وظیفه کنند تا رونق تولید محقق شود.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل پتروشیمی گچساران گفت: محصول تولیدی این مجتمع بزرگ صنعتی، اتیلن است که برای تامین نیاز صنایع جانبی وارد لوله اتیلین غرب کشور شد.
مصدقی فر افزود: سالانه یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن برش پروپان در این مجتمع تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی گچساران با سرمایه گذاری بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد یورو ساخته شده است اضافه کرد: مراحل طراحی و ساخت این صنعت به دست متخصصان داخلی اجرا شده است.
 مدیرعامل پتروشیمی گچساران با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از تجهیزات بکار رفته در این مجتمع ساخت داخل است گفت:۷۰ شرکت دانش بنیان داخلی در ساخت این مجتمع نقش داشته اند.
مصدقی فر افزود: بومی سازی مجتمع پتروشمی گچساران دست کم ۲۶۹ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته است.
وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۵۰۰ تن در قسمت‌های مختلف این مجتمع مشغول بکار هستند اضافه کرد: میزان اشتغال غیر مستقیم آن نیز ۴ هزار نفر برآورد شده است.
دو صنعت جانبی پتروشیمی در استان در حال ساخت است که با بهره برداری از آنها زنجیر تولید فراورد‌های گازی استان تکمیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال