Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسؤول ارشد دولت ترامپ اعلام کرد، تحریم‌ها علیه رئیس پارلمان لبنان و حزب امل این کشور جدی است اما در حال حاضر به تاخیر افتاده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا رسما اخبار فاش شده درباره برنامه واشنگتن برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه جنبش امل لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور؛ هم‌پیمان حزب‌الله را تکذیب نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مسؤول آمریکایی ارشد نزدیک به دولت ترامپ در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی "اللواء" صحت خبر منتشر شده در روزنامه "The "National را تایید کرده و گفت، مساله تحریم‌ها جدی بوده و صد در صد درست است اما در صورت وقوع درگیری‌های نظامی در منطقه میان حزب‌الله و اسرائیل، اجرایی خواهد شد.

این مقام مسؤول به صورت رسمی برای نخستین بار گفت، تنها بری هدف تحریم‌های آمریکا نیست بلکه میشل عون، رئیس جمهوری لبنان هم به نظر می‌رسد با وجود ممانعت شدید فرانسه با هرگونه رویکرد این چنینی، در مرکز تصمیم آمریکا قرار دارد.

وی تاکید کرد، اطلاعات فاش شده آمریکا پس از هشدار نخست، به منزله هشدار شماره دو به هم‌پیمانان حزب الله در لبنان است، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش به بیروت، هشدار نخست را به عون، بری و جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان منتقل کرد.

این مقام مسؤول گفت، پیام هشدار به اشخاص ذی‌ربط یعنی هم‌پیمانان حزب الله و در راس آنها عون به ویژه پس از تصویب بسته تحریم‌های اقتصادی و سیاسی جدید علیه حزب‌الله و ایران توسط واشنگتن و در صورتی که حزب‌الله به حملات مورد انتظار و محدود اسرائیل علیه پایگاه‌های ادعایی این حزب پاسخ دهد، به نوعی اقدامی پیش‌دستانه است تا آنها از این حزب در مرحله آتی حمایت سیاسی نداشته باشند.

وی ادامه داد، هدف از این تحریم‌ها تحت فشار گذاشتن لبنان برای تحمیل حل و فصل‌های خاص در مورد مساله ترسیم مرزهای دریایی میان این کشور و اسرائیل و پرونده اسکان آوارگان سوری و فلسطینی است.

اطلاعات این مسؤول آمریکایی با اطلاعات منابع دیپلماتیک آمریکایی، اروپایی و روسی همسو است که گزارش دادند، مساله تحریم‌ها علیه هم‌پیمانان حزب‌الله و به صورت مشخص بری اخیرا بیش از یک بار مورد بررسی قرار گرفته است اما رایزنی جدی درباره این تحریم‌ها پس از پیامدهای منفی آغاز شد، پیامدهایی که با سفر پامپئو به لبنان همراه شد و رئیس جمهوری و رئیس پارلمان این کشور ضمن اعلام حمایت سیاسی رسمی بی‌سابقه از حزب‌الله نپذیرفتند به درخواست وزیر خارجه آمریکا پاسخ دهند.

منابع مذکور از جنجال موجود پیرامون موضوع تحریم‌ها ابراز تعجب کردند، چرا که بری و مقامات رسمی لبنان مستقیما بر ضرورت اجتناب از حزب‌الله، عدم حمایت رسمی از آن به منظور دوری از تحریم‌های اقتصادی آمریکا توافق‌نظر دارند تا همچنین به دلیل حمایت از حزب‌الله که آمریکا و کشورهای عربی آن را "حزب تروریستی" می‌دانند، در تنگنا قرار نگیرند.

این در حالی است که منابع تاکید کردند، تقریبا از یک سال پیش یعنی از زمان آغاز بررسی‌های رسمی درباره حساب‌های تجار شیعه، تحریم‌های آمریکا علیه نزدیکان حزب‌الله وارد فاز اجرایی شده است. این منابع گفتند، دولت آمریکا به اطلاعاتی استناد می‌کند مبنی بر اینکه شیعیان لبنان و مشخصا حزب‌الله تقریبا از سه ماه پیش از تجار نزدیک به خودشان درخواست کرده‌اند، جهت عدم مصادره اموالشان به بهانه حمایت از حزب‌الله، سپرده‌های خود را از بانک‌های لبنانی بیرون کشیده و در منازل و دفاترشان نگهداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا حزب امل نبیه بری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تاکید کرد کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به گزارش ایسنا، نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به نقل از النشره، وی گفت: صحنه سرکوب تحصن‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا نقاب را از چهره واقعی آمریکا بر انداخت و دروغ بودن ادعاهای آنها درباره آزادی بیان را در مقابل دنیا آشکار کرد اما غزه ‌بی باک بر جامعه بین‌المللی که با دشمن همدست است و کشورهایی که با رژیم صهیونیستی در منطقه سازش کرده‌اند حساب باز نمی‌کند بلکه به جبهه‌های مقاومت در لبنان عراق و یمن تکیه می‌کند.

وی گفت: ادامه فعالیت جبهه‌های پشتیبان غزه بعد از ۲۰۰ روز از درگیری‌ها از کریات تا ایلات و دریای سرخ و مابعد آن، نشان دهنده قدرت جبهه‌های مقاومت و ناتوانی دشمن اسرائیلی و آمریکا در شکستن اراده مقاومت در منطقه است.

قاووق افزود: رسیدن پهپادهای مقاومت به عمق اراضی اشغالی در عکا، بیت هیلل و عرب العرامشه نشان دهنده قدرت این پهپادها برای عبور از تمام سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل است. پهپادهای مقاومت از سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل عبور کرده‌اند و به جایی که مقاومت بخواهد می‌رسند و این یک موفقیت استراتژیک برای مقاومت در این درگیری است.

وی گفت: کثرت تهدیدات رژیم صهیونیستی دلیل قدرت نیست بلکه دلیل آشفتگی و ترس و نگرانی دشمن است. دشمن قبل از اینکه به فکر جنگ با حزب‌الله در لبنان بیفتد بیش از هزار محاسبه انجام می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: میانجی‌گری‌ها و پیام‌های بین‌المللی به خاطر نجات غزه یا کمک به لبنان نیست بلکه برای نجات دشمن جنایتکار صهیونیستی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد