Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، شاهرخ یوسف زاده چابک در هشتاد و نهمین جلسه شورای راهبردی این دانشگاه اظهار داشت: با حمایت نماینده ولی فقیه در گیلان، مجمع نمایندگان ، استاندار، سازمان برنامه و بودجه و سایر مسوولان، این نیاز استان به عنوان مهمترین اولویت حوزه سلامت در لایحه بودجه سال 98 با استفاده از فاینانس مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که توجه به این مهم افق روشنیست افزود: باید از حمایت های مسوولان استان تشکر و قدردانی شود، .
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، با تاکید بر اهمیت استفاده از برنامه های علمی برای انجام امور اجرایی، اظهار داشت: سال 98 برای حوزه سلامت ، سال آغازی دوباره است، زیرا که بعد از گذشت 3 سال و پشت سر گذاشتن اولین مرحله از برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی استان ، شاهد ثمرات و نتایج این برنامه هستیم.
وی خاطر نشان کرد: اکنون دانشگاه با تکیه بر برنامه راهبردی و تلاش خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از جرگه دانشگاه های بدهکار خارج شد و این مهم در جلسه هیات امنا دانشگاه مطرح و تایید شده، در این زمینه، با وجود شرایط دشوار اقتصادی در کشور، با تخصیص بودجه و تسویه بخشی از مطالبات کارکنان، دانشگاه روند و سیر صعودی را در سال 97 به ویژه در روزهای پایانی سال، تجربه کرده است.
وی با اشاره به مرجعیت دانشگاه درباره استقرار پرونده الکترونیک، اظهار داشت: اطلاعات نظام ارجاع گیلان در روزهای پایانی سال، با استفاده از سامانه سیب، از نود آزمایشی به نود اصلی وزارت بهداشت وارد شد، در این زمینه، گیلان تنها استان کشورست که با استفاده از سامانه سیب توانست این مهم را محقق کند و به عنوان مرجع در کشور معرفی شود.
یوسف زاده چابک با بیان اینکه برای ادامه مسیر، به برنامه جدید نیازمندیم، تصریح کرد: تحقق پرونده الکترونیک، از مهمترین ماموریت های واگذار شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، که موضوع نسخه نویسی الکترونیک و ارسال اسناد بیمه ای بیمارستان ها به شکل الکترونیک، در بازه زمانی کوتاه (پایان نیمه اول سال جاری)، باید به انجام برسد.
گیلان دارای 26 بیمارستان دولتی یک هزار و 450 پزشک عمومی، 900 متخصص در رشته های مختلف و 500 دندانپزشک است؛ در زمان حاضر شش هزار و 158 نیروی پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان مشغول به کار هستند.
7286/ 6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش پزشکی بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی استان لایحه بودجه وزارت بهداشت و درمان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

موسوی میرزایی افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند گفت: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ی پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

وی گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید