Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:02:31 GMT

جمعیت شهر جدید گلبهار رو به افزایش است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۵۲۲۵

جمعیت شهر جدید گلبهار رو به افزایش است

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توسعه زیرساختهای شهری و امور رفاهی در این دولت جمعیت شهر گلبهار از 36 هزار نفر در سال 1395 به 65 هزار نفر تا پایان سال 1397 رسیده است.

وحید قربانی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه شهردار قدیم و جدید شهر گلبهار افزود: خوشبختانه با توسعه زیرساختها و رونق اقتصادی در این شهر، جمعیت آن همچنان افزایش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال 'رونق تولید' توسط مقام معظم رهبری اضافه کرد: اگر به نامگذاری سالهای گذشته توجه شود متوجه می شویم که در این نامگذاریها رویکرد اصلی توجه به اقتصاد و حل معضلات و کاستیهای این عرصه است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: پرداختن به وضعیت معیشت مردم و توسعه اشتغال، افزایش سطح درآمد عمومی و ارتقاء سطح اقتصاد ملی باید مبتنی بر داشته های داخلی باشد.
قربانی با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار خراسان رضوی افزود: انسجام و هماهنگی اضلاع این مثلث اقتصادی که شامل معین اقتصادی و کارآفرین، دولت و حاکمیت و نمایندگان مجلس است موجب تحرک در تولید و اشتغال و رونق اقتصادی خواهد شد.
وی با بیان این که دولت به تنهایی فقط می تواند زمینه ساز فعالیتهای اقتصادی باشد ادامه داد: در اجرای طرح مثلث اقتصادی باید هم افزایی در تمام بخشها به خصوص بین کارآفرینان وجود داشته باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیتها و برنامه ریزیها در حوزه های زیرساختی و اداری باید طوری تنظیم شود که شاهد نتیجه مطلوب در خروجیهای اقتصادی و بخش درآمدی باشیم و در نهایت همه این فعالیتها به رونق تولید منجر شود.
قربانی افزود: منشا تولید، کار و اشتغال و ایجاد فرصتهای اقتصادی است که زمینه آن در بین افراد خوش فکر و صاحب نظر وجود دارد لذا باید حمایت از این افراد انجام شود تا در شهرهای کوچک نیز تحرک و پویایی در زمینه اشتغال و رونق تولید ایجاد شود.
وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان شهر گلبهار نیز به حمایت از کارآفرینان توجه ویژه ای کنند تا از ظرفیت این افراد استفاده مطلوب شود.
در این مراسم ابوالفضل فاضلی حق پناه به عنوان شهردار جدید گلبهار معرفی شد.
لازم به ذکر است براتعلی خاکپور شهردار سابق گلبهار بهمن ماه سال گذشته به دلیل اختلاف با شورای این شهر از سمت خود استعفا کرد.
شهر جدید گلبهار با وسعت چهار هزار هکتار در 35 کیلومتری شمال غربی مشهد و در امتداد جاده مشهد - قوچان واقع است.
1922/7489

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شهر جديد گلبهار افزايش جمعيت مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده

به گزارش جام جم آنلاین، صابر جباری در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مشکلات اقتصادی قانون جوانی جمعیت را با حاشیه نبرده است؟ توضیح داد: مسائل اقتصادی در این بین بی‌تاثیر نیستند، زیرا خانواده‌ها باید بتوانند به راحتی از پس هزینه‌های فرزندآوری برآیند. اما در این بین ما فقط با مشکلات اقتصادی رو به رو نیستیم و باید به مسائلی مانند تغییر سبک زندگی نیز بپردازیم.

وی ادامه داد: برای نمونه بررسی‌ها نشان می‌دهد که در برخی استان‌های برخوردار کشور نرخ رشد موالید کمتر از برخی استان‌های کم برخوردار است.

 رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر جام جم‌آنلاین مبنی بر اینکه آیا قانون جوانی جمعیت بدرستی اجرا می‌شود؟ نیز بیان کرد: این قانون به طور کامل اجرایی نشده و حدود ۳۵ درصد آن اجرایی شده است.

جابری درباره اینکه آیا شاهد افزایش شیب کاهش نرخ موالید در کشور هستیم؟ نیز توضیح داد: نرخ موالید کاهشی است. اما شیب کاهشی آن در سال‌های اخیر کمتر شده است. برای نمونه سال ۹۸ در مقایسه با ۹۷ حدود ۱۲۰ هزار کاهش موالید را شاهد بودیم در سال ۹۹ این آمار به حدود یکصد هزار رسید. اما با اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ این عدد به حدود ۱۷ هزار رسیده است. 

‌وی ادامه داد: افزون بر این روند زایمان سوم، چهارم و پنجم نیز در کشور افزایشی شده است. به همین دلیل می‌توان گفت قانون جوانی جمعیت بالاخره جواب داده است.
رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت یادآور شد: علاوه بر این شاهد افزایش میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال و ۲۵ تا ۲۹ سال نیز هستیم.

جابری تاکید کرد: البته هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله داریم و باید شرایطی ایجاد کنیم که نرخ موالید افزایشی شود.

دیگر خبرها

  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده