Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@15:10:03 GMT

رای مثبت مجلس به دوفوریت طرح اقدام متقابل

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۵۴۱۲

به گزارش فارس، دو فوریتی طرح تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر آمریکا در نشست نوبت عصر امروز خانه ملت مورد بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گفت.

نهایتا پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان دو فوریت طرح مذکور با 189 رای موافق، 2 رای مخالف و 1 رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، متن این طرح به شرح زیر است:

مقدمه (دلایل توجیهی):

با توجه به این‌که مطابق اقرار رییس جمهور آمریکا، رژیم این کشور خود ایجاد کننده داعش و مسئول جنایات تروریستی این گروه خونریز در غرب آسیاست و از آنجا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقش بی‌بدیلی در شکست داعش و دیگر گروه‌های تروریستی تکفیری را در منطقه غرب آسیا ایفا کرده است توسط رییس جمهور آمریکا به عنوان نیروی تروریستی معرفی شده است و این تصمیم سردمداران کاخ سفید در معرفی نیروی نظامی رسمی یک کشور در عرصه بین‌الملل با همه قواعد حقوقی و اخلاقی در تعارض است و جمهوری اسلامی ایران مطابق قواعد حقوق بین‌الملل حق اقدام متقابل در برابر این اقدام خصمانه و غیرقانونی رییس جمهور آمریکا را دارد لذا طرح ذیل با قید دو فوریت تقدیم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌شود:

ماده واحده: به منظور اقدام متقابل در برابر تصمیمات و اقدامات ایالات متحده آمریکا در تضعیف صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و از آنجا که این رژیم برخلاف اصول مسلم حقوق بین‌المللی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که به عنوان نیروی رسمی نظامی کشور ایران شناخته می‌شود به عنوان نیروی تروریستی معرفی نموده است به موجب این قانون کلیه نیروهای نظامی امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا که در غرب آسیا فعالیت می‌کنند و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به نمایندگی از آنها در منطقه غرب آسیا و … فعالیت می‌کنند تروریست اعلام می‌شوند و هرگونه کمک مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی و غیر آن به این دسته از نیروها از نظر این قانون معاونت در اقدامات تروریستی به حساب می‌آید.

۱_ دولت جمهوری اسلامی ایران براساس این قانون و نیروهای مسلح پس از اذن رهبری موظفند در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی عندالزوم در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای تروریستی مذکور در این قانون که در منطقه غرب آسیا و … فعالیت می‌کنند و منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند اقدامات متقابل و قاطع به عمل آورند.

۲_ دولت جمهوری اسلامی ایران براساس این قانون و نیروهای مسلح پس از اذن رهبری موظفند در زمان لازم به گونه‌ای عمل کنند که نیروهای آمریکایی و سایر تروریست‌ها نتوانند از توان و امکانات موجود علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

۳_ دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی و دیپلماتیک خود بهره‌مندی نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای تروریستی موضوع این قانون را از تاسیسات، تجهیزات، منابع مالی و دیگر کمک‌های احتمالی کشورهای منطقه به حداقل ممکن برساند.

۴_ دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است از طریق مراودات دوجانبه و چندجانبه با کشورها و رایزنی با مجامع و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی از حداکثر توان خود برای بی‌اثر کردن اقدام آمریکا در معرفی نیروی رسمی نظامی ایران به عنوان گروه تروریستی استفاده کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

شورای ائتلاف معتقد است در نهایت این تشخیص مردم و رأی مردم است که نمایندگان ملت را در مجلس شورای اسلامی تعیین خواهد کرد و آنچه ما بر آن اصرار داریم این است که رأی‌دهندگان با ملاحظه و مطالعه سوابق انقلابی و علمی و اجرایی نامزدهای شورا و مقایسه آن با دیگر نامزدها، به صالح‌ترین و مناسب‌ترین فرد رأی دهند.

بر این اساس کاندیداهای مورد حمایت و وثوق جبهه انقلاب مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

مطابق این خبر، فهرست ۱۶ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در شهر تهران برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم نیز بدین شرح است:

کد خبر 6098211 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است