Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@04:44:14 GMT

واردات نفت هند از ایران در انتظار روشن شدن تکلیف معافیت

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۵۷۰۱

واردات نفت هند از ایران در انتظار روشن شدن تکلیف معافیت

خبرگزاری ایسنا: واشنگتن همزمان با اجرای تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران در نوامبر، به هشت کشور شامل هند معافیت شش ماهه داد که به این کشورها امکان داد نفت ایران را تا اوایل ماه مه وارد کنند. هند که بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است، تحت این معافیت می‌تواند ماهانه حدود ۹ میلیون بشکه نفت ایران را خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند: هند امیدوار است ظرف مدت ۷ تا ۱۰ روز، درباره تمدید معافیت از تحریم‌ها و میزان نفتی که تحت معافیت جدید می‌تواند خریداری کند، شفافیت کسب کند.

یکی از این منابع که به دلیل محرمانه بودن موضوع، مایل نبود نامش فاش شود اظهار کرد: ما هیچ اطلاعی درباره تفکر آمریکایی‌ها نداریم و نمی‌دانیم می‌گذارند هند نفت ایران را خریداری کند یا نه.

منابع هندی اظهار کردند که تحت معافیت فعلی، هند می‌تواند حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران را خریداری کند که نصف میزان واردات دهلی نو پیش از بازگشت تحریم‌ها است.

از نوامبر، تنها شرکت‌های دولتی ایندین کورپ، بهارات پترولیوم، هندوستان پترولیوم و پالایشگاه و پتروشیمی مانگالور نفت ایران را خریداری کرده‌اند.

برایان هوک، مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در مارس اظهار کرد که واشنگتن برنامه خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را پیگیری می‌کند. وی هفته گذشته گفت: سه کشور از هشت کشوری که برای خرید نفت ایران معافیت گرفته بودند، وارداتشان را به صفر رسانده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: واردات نفت هند ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم تیم ملی به جمال کاپیتان جدید روشن شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران هفته آینده راهی برزیل خواهد شد تا در هفته اول و البته سرنوشت‌ساز لیگ ملت‌های والیبال به مصاف رقبای خود برود. این هفته برای والیبال ایران بسیار مهم خواهد بود و می‌تواند شانس تیم ملی برای صعود به المپیک را بالا ببرد یا اینکه به صفر برساند.  

دیروز تیم ملی والیبال ایران کامل شد و لژیونرها نیز به جمع شاگردان موتا پائز اضافه شدند. یکی از این بازیکنان میلاد عبادی پور بود که بعد از اتمام کارش در اورال اوفا روسیه به جمع ملی‌پوشان اضافه شد تا پائز نفس راحتی بکشد.  

بعد از انصراف سید محمد موسوی از حضور در تیم ملی والیبال میلاد عبادی‌پور دوباره به عنوان کاپیتان معرفی شد. بازیکنی که سال گذشته به دلیل اختلافات موجود با کادر فنی وقت از تیم ملی فاصله گرفت اما حالا دوباره با کاپیتانی برگشته است.  قطعا سرمربی جدید تیم ملی نیز در این تورنمنت حساس و سرنوشت‌ساز پیش رو حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باتجربه خود باز کرده است.

دیگر خبرها

  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • چشم تیم ملی به جمال کاپیتان جدید روشن شد
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • نکونام تکلیف خودش با مالکان جدید استقلال را روشن کرد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه