Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@02:53:43 GMT

90 درصد منابع و مصارف بودجه 97 محقق شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۵۷۳۰

90 درصد منابع و مصارف بودجه 97 محقق شد

خبرگزاري آريا - تهران– ايرنا- مديرکل تلفيق بودجه سازمان برنامه و بودجه گفت: براساس گزارش اوليه عملکرد 12 ماهه بودجه سال 1397، 90 درصد منابع و مصارف عمومي بودجه که معادل 349 هزار و 959 ميليارد تومان بود محقق شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «علي حيدر نوري» روز سه شنبه در مراسم رونمايي از دو برنامه «اصلاح ساختار بودجه» و «توسعه، توليد و اشتغال» در محل سازمان برنامه و بودجه، افزود: منابع و مصارف بودجه عمومي مصوب سال گذشته 386 هزار و 787 ميليارد تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: منابع عمومي دولت شامل درآمدها، واگذاري دارايي هاي سرمايه اي و واگذاري دارايي هاي مالي است که به ترتيب 85، 101 و 91 درصد اين منابع در 12 ماهه سال 1397 محقق شد.
نوري از درآمدهاي مالياتي و حقوق گمرکي به عنوان منابع ديگر دولت نام برد و گفت: درآمدهاي مالياتي مصوب بودجه 1397 معادل 112 هزار ميليارد تومان بود که 95 درصد يعني 107 هزار ميليارد تومان وصول شد.
وي افزود: همچنين 64 درصد حقوق گمرکي سال گذشته تامين شد يعني 18 هزار ميليارد تومان از 29 هزار ميليارد تومان مصوب، حاصل شد.
به گفته وي از 101 هزار ميليارد تومان فروش نفت، ميعانات گازي و گاز طبيعي تنها 98 هزار ميليارد تومان وصول شد.
در ادامه معاون امور اقتصادي و هماهنگي برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه در خصوص دستاوردهاي بودجه سال 1397 گفت: سال گذشته دولت با کاهش درآمدها و صادرات مواجه بود اما با پيش بيني حالات تورمي موفق شد 100 درصد يارانه نقدي را پرداخت کند.
«سيد حميد پورمحمدي» با اشاره به توزيع بسته حمايتي و سبدهاي هاي غذايي به اقشار ضعيف جامعه، گفت: عدم استفاده از صندوق توسعه ملي و استقراض از منابع بانکها و بانک مرکزي و پرداخت اصل و فرع اوراق دولت به صورت کامل از ديگر دستاوردهاي دولت در سال 1397 بود.
به گفته وي رشد 20 درصدي اعتبارات عمراني از مبلغ 42 هزار ميليارد تومان به 50 هزار ميليارد تومان از ديگر دستاوردهاي دولت است.
پورمحمدي تصريح کرد: سال 1397 تمام فشارها تحمل شد تا در بودجه 1397 صرفه جويي شود و انقباض و انبساط در هزينه و منابع صورت گرفت تا کشور در شرايط سخت اداره شود.
به گزارش ايرنا، پس از ارائه اين گزارش «محمد باقر نوبخت» رئيس سازمان برنامه و بودجه تاکيد کرد که اين گزارش مقدماتي است و برخي ارقام نهايي نشده و در صورت تکميل، در اختيار رسانه ها و مردم قرار مي گيرد.
اقتصام**9132**2022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ جدول ۲۱ با عنوان «توزیع اعتبارات نیروهای مسلح» را به تصویب رساندند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو پیش‌بینی کردیم. این بودجه برای بنیه دفاعی کشور است.

نماینده دولت نیز گفت: در این جدول نرخ پیش‌بینی شده برای ۱.۸ میلیارد یورو بیشتر از نرخ پایه کالاهای اساسی یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بازار دوم یعنی ای پی اس است و احتمالا نرخ بازار آزاد بوده که ما با آن مخالفیم.

جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها و طرح‌های مطالعاتی و اجرایی تصویب شد

از سوی دیگر، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها (تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳) »، با تصویب این جدول موافقت کردند.

همچنین، در جریان رسیدگی به جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «طرح‌های مطالعاتی و اجرایی»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901274

دیگر خبرها

  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها تصویب شد
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است