Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@19:33:10 GMT

افزایش بلیت خط یک و دو قطارشهری مشهد از 23 فروردین

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۵۸۴۱

افزایش بلیت خط یک و دو قطارشهری مشهد از 23 فروردین

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، وحید مبین‌مقدم گفت: بهای واقعی تمام شده هر نفر سفر، در سال 1398، معادل 2400تومان است که این مبلغ بدون در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری اولیه پروژه قطارشهری مشهد می‌باشد که از این بهای تمام شده مبلغ 1600 تومان آن توسط شهرداری تامین و تنها مبلغ 800 تومان آن توسط مسافران پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به این مهم طبق مصوبه شورای اسلامی که در اواخر سال گذشته به تصویب رسید، هزینه بهای بلیت خط یک و دو قطارشهری مشهد از 23 فروردین 98، از 650 تومان به 800 تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

مبین مقدم در خصوص بهای بلیت تک سفره گفت: برخی از شهروندان که تمایلی به خرید من کارت ندارند، از بلیت تک سفره استفاده می‌کنند که در حال حاضر قیمت آن 1000تومان است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد تصریح کرد: در راستای افزایش قیمت بهای خدمات، هزینه بلیت تک سفره نیز 1200 تومان خواهد شد. برای بلیت‎های تک سفره 400 تومان دیگر بابت هزینه چاپ بلیت، پشتیبانی و دیگر موارد توسط سازمان فاوا محاسبه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ماموریت این شرکت ارائه خدمات مطلوب، ایمن، سریع و به‌موقع به مسافران و مجاوران است، افزود: با توجه به افزایش هزینه تامین قطعات یدکی مورد نیاز تجهیزات و ناوگان قطارشهری مشهد که عمدتا از خارج از کشور و به صورت ارزی تامین می‌شود، با شرایط فعلی و در صورت عدم افزایش قیمت بلیت تحقق این امر با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

مبین‌مقدم گفت: شورای اسلامی شهر مشهد، شرکت بهره‌برداری قطارشهری را مکلف کرده است با توجه به اتصال خط یک و 2 قطارشهری مشهد و ایجاد شبکه مترویی به منظور رعایت عدالت در پرداخت کرایه توسط مسافران، در سال جدید سیاست کسر کرایه بلیت را براساس طرح‌های نوین پرداخت (براساس مسافت، منطقه و یا زمان استفاده ) به شورای اسلامی شهر ارائه تا پس از تصویب و تکمیل زیرساخت های لازم اجرایی شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرمایه شورای اسلامی شورای اسلامی شهر مسافران مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی

تین نیوز

بر اساس آمار سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی نوروز، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد
  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳