Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپاه نیوز: سردار سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، در جمع محققان، پژوهشگران و کارکنان مرکز اسناد و تحقیقات سپاه و به مناسبت روز پاسدار به ایراد سخنرانی پرداخت و با ارائه تحلیل کوتاه از روند‌های استراتژیک قدرت جهانی، منطقه غرب آسیا و ملی تا سال ۱۴۱۴ شمسی (۲۰۳۵ میلادی) گفت: جهان کنونی با سرعت بالا به سوی جهان سال ۱۴۱۴ شمسی (۲۰۳۵ میلادی) در حال تغییر و تحول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ کشور و یا دولتی مثل ایالات متحده آمریکا تنها ابرقدرت جهان نخواهد بود. جهان از نظر قدرت تا سال ۱۴۱۴ به سمت چند قطبی شدن قدرت، چندجانبه‌گرایی و سیالیت و ناپایداری قدرت در غرب (که از سال ۱۷۵۰ شروع شده بود) در حرکتی معکوس به سمت شرق عالم بازخواهد گشت و به حول و قوه الهی قدرت آسیایی و قدرت جهان اسلام شکل خواهد گرفت و مبنای این تغییر اقتصاد و فرهنگ خواهد بود.

وی افزود: آمریکا و غرب با سه مسئله بزرگ که به آن شکاف‌ها و یا گسل‌های ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی و ژئوکالچر نام می‌نهند مواجه خواهند شد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در تبیین گسل آمریکا و غرب با جهان اسلام با ماهیت ژئوکالچر (فرهنگی و تمدنی) گفت: آمریکائی‌ها با یک مشکل بزرگ که دارای ماهیت فرهنگی و تمدنی است روبرو هستند و این مشکل با پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شد. آمریکا و غرب مرکب از دولت‌های آمریکا و اروپایی، پس از پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و دفاع مقدس و فروپاشی تفکر کمونیستی و اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال ۱۹۹۱ میلادی، در مقابل تفکر لیبرال دموکراسی غرب که یک تفکر مادی است بزرگترین رقیب خطرناک را تفکر اسلام ناب محمدی و بیداری سیاسی ملت‌های اسلامی احساس کردند. این تفکر تحت تأثیر افکار حضرت امام (ره) و شکل‌گیری حکومت مردم سالار دینی منبعث از انقلاب اسلامی و رهبری ۳۰ ساله مقام معظم رهبری پس از امام (ره) که الهام بخش ملت‌های اسلامی و غیر اسلامی است، است.

وی افزود: آن‌ها به خوبی دریافتند که اسلام عربستان سعودی و تفکر وهابیت که یک فرقه سیاسی گمراه و خارج از مذاهب حنفی، مالکی، شافعی و شیعه است، نمی‌تواند برای ملت‌های اسلامی الگو قرار گیرد.

وی ادامه داد: بلکه در این میان تنها تفکر و اندیشه و چگونگی مواضع سیاسی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی طی ۴۰ سال گذشته برای یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون مسلمان جهان می‌تواند الهام بخش باشد و هم اکنون انقلاب کبیر اسلامی ایران و اسلام ناب محمدی قلب تپنده جهان اسلام و مرکز ثقل بیداری سیاسی ملت‌های ۵۷ کشور اسلامی و میلیون‌ها مسلمان سایر کشور‌ها است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: از این گسل فرهنگی و تمدنی ساموئل هانتینگتون به عنوان جنگ تمدن‌ها نام می‌برد در حالیکه اینگونه نیست و آمریکائی‌ها و غربی‌ها با راه اندازی جریان‌های تروریستی در سوریه و عراق می‌خواستند، انحراف در امت اسلامی بوجود آورند که شکست خوردند.

سرلشکر صفوی در تبیین گسل ژئواستراتژیکی آمریکا و غرب گفت: این گسل بیشتر ماهیت نظامی و رقابت استراتژیک نظامی بین روسیه و آمریکا و غرب است. روس‌ها بزرگترین قدرت نظامی و هسته‌ای در مقابل قدرت آمریکا هستند که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوری سابق روس‌ها موفق شدند قدرت نظامی و اطلاعاتی خود را همچنان حفظ کنند، قدرت نظامی روسیه و چین به عنوان دو قدرت بری (قدرت زمین پایه) در پیمان شانگ‌های با یکدیگر متحد شدند و در مقابل قدرت بحری (قدرت دریاپایه) مرکب از آمریکا و انگلیس و فرانسه و... در قالب ناتو، قرار گرفتند.

وی افزود: قلمرو جغرافیایی این گسل غربی از اقیانوس منجمد شمالی- اروپای شرقی، کشور‌های جدا شده از پیمان ورشو و اروپای غربی تا دریای مدیترانه و شمال آفریقا و دریای سرخ و خلیج فارس و اقیانوس هند است.

سرلشکر صفوی در تبیین گسل شرقی آمریکا و غرب گفت:گسل شرقی بیشتر ماهیت ژئواکونومیکی و اقتصادی دارد و در درجه اول رقابت بین آمریکا و چین در سطح اتصال خشکی آسیا با اقیانوس آرام و جنوب شرق آسیا است.

وی اضافه کرد: چین برای برتری اقتصاد جهانی بر آمریکا تا سال ۲۰۲۵ میلادی را هدف گذاری کرده و این خشم رئیس جمهور آمریکا را برانگیخته، البته آمریکائی‌ها در سند راهبرد امنیت ملی خودشان از سال ۲۰۱۲ نوشتند که می‌خواهند قدرت نظامی خودشان را به سمت جنوب شرق آسیا و اقیانوس آرام و دریای چین گسترش دهند و احتمالا هدف آن‌ها کنترل قدرت اقتصادی چین بوده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام ضد ایرانی رئیس‌جمهور ایالات متحده در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا گفت: بزرگترین اشتباه راهبردی سیاسی و نظامی آمریکا خطاب دادن تروریسم به سپاه که خلاف عقل و قوانین بین‌المللی است و واکنش جمهوری اسلامی ایران در تروریستی قراردادن ستاد فرماندهی نیرو‌های آمریکایی مستقر در غرب آسیا موسوم به سنتکام و نیز کلیه نیرو‌های وابسته به آن کاملا طبیعی بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در خصوص تحت تاثیر بودن تصمیم ترامپ گفت: اقدام ضد ایرانی رئیس جمهور ایالات متحده در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا، تحت تاثیر لابی صهیونیستی و پول‌های عربستان، در کنار قدرت نفوذ کوشنر، داماد ترامپ صورت گرفته است.

وی افزود: تروریسم دولتی یعنی آمریکا ورژیم صهیونیستی، اگر حمایت آمریکا از سعودی‌ها وجود نداشت، آن‌ها نمی‌توانستند به یمن حمله کنند و در طول دو دهه گذشته آمریکائی‌ها مردم مظلوم افغانستان، عراق و یمن را به خاک و خون کشیدند. حقیقتا آمریکائی‌ها به اذعان خودشان در شکل‌دهی تروریسم داعش نقش اصلی را ایفاء کردند و هم اکنون نیز پس از شکست تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه و عراق، آمریکائی‌ها آنهارا به افغانستان منتقل کردند. آمریکائی‌ها از تروریسم دولتی به عنوان ابزاری برای حکومت داری استفاده می‌کنند.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: رهبران بی خرد ملت‌ها و دولت‌ها را به سمت افول و نزول سوق می‌دهند و اقدامات ترامپ نشان دهنده بی‌خردی و حکایت از آن دارد که صهیونیست‌ها وی را اداره می‌کنند و طی چند دهه گذشته تاکنون ایالات متحده آمریکا، رئیس جمهوری به بی‌خردی و فاسدی ترامپ به خود ندیده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در خصوص واکنش جمهوری اسلامی ایران به هرگونه تهدید گفت: نظامیان آمریکایی به خوبی قدرت جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را می‌دانند، اگر آمریکائی‌ها غلطی کنند به آن‌ها پاسخ قدرتمندانه خواهیم داد و بیانیه کاخ سفید و ترامپ یک شکست راهبردی را نصیب آمریکا خواهد کرد. این اقدام آمریکا در نتیجه شکست آمریکا از نیروی قدس سپاه در صحنه سوریه و عراق و از بین رفتن تروریست‌های داعشی است و ملت‌های اسلامی در سراسر جهان به سپاه پاسداران علاقمند هستند و ملت بزرگ ایران قدرشناس و حامی فداکاری‌های فرزندانشان در سپاه و بسیج و نیرو‌های مسلح هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سرلشکر صفوی هشدار آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است

ایسنا/فارس جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یک قدرت برتر در دنیا و منطقه شناخته شده است، این قدرت را برگرفته از اراده امامین انقلاب و روحیه بسیجی و استکبار ستیزی و مقاومت مردم ایران دانست.

جلسه بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز امروز، ۸ اردیبهشت با حضور سرتیپ هاشم جمالی جانشین فرمانده سپاه فجر فارس، شهرام قاسمی رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس، آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز، سعید جعفری فرمانده گردان بیت‌المقدس شهرداری شیراز و فرماندهان ادارات و سازمان‌های شهرداری شیراز برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه این هم‌افزایی بین مدیریت شهری و سپاه در طول ادوار شهرداری بی‌نظیر است، اظهار امیدواری کرد: این هم‌افزایی موجب خدمات بهتر به مردم شیراز شود.

سرتیپ هاشم جمالی در ادامه به روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی همواره بر  اصول «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و صدور انقلاب اسلامی تأکید می‌کرد.

وی بیان کرد: امروز ایران به‌عنوان یک قدرت برتر در دنیا و منطقه شناخته‌شده است که این قدرت برگرفته از اراده امامین انقلاب اسلامی و روحیه بسیجی و استکبارستیزی و مقاومت مردم ایران اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس همچنین با تصریح بر تقویت محور مقاومت بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مصداق واقعی و تمام یک مجاهد مخلص فی سبیل‌الله بود که تمام وجودش را وقف اسلام، ولایت و مردم کرد.

جمالی بیان کرد: شهید سلیمانی به‌عنوان مالک اشتر انقلاب اسلامی نقش بزرگی برای بقای دین ایفا و زمینه بسترساز ظهور بود.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس در این جلسه از سلسله برنامه‌های شهرداری شیراز در راستای تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین یادواره‌های شهدا قدردانی و بر محوریت برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در راستای برگزاری دومین کنگره بزرگ امیران، سرداران و ۱۵ هزار  شهید فارس تأکید کرد.

شهرام قاسمی همچنین ارتقای سلامت اداری را یکی از برنامه‌های محوری بسیج دانست و به برنامه‌ریزی این موضوع و همچنین برگزاری میزهای خدمت تخصصی تقدیر و بر تداوم آن تأکید کرد.

قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز نیز از ترسیم اتفاقات خوبی که قوای مسلح و به‌ویژه سپاه پاسداران برای مردم کشورمان خلق کردند، قدردانی و سپاه پاسداران را مایه افتخار دانست.

آرش فرج‌زاده تصریح کرد: عملیات غرورآمیز وعده صادق را نشان از ایمان و اقتدار و تحقق وعده صادق سپاه دانست.

وی همچنین با توجه به اقتدار امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی،  به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری شعار سال مبنی برجهش تولید با مشارکت مردم بر تقویت حوزه اقتصاد تأکید کرد.

فرج‌زاده همچنین با اشاره به برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس بر تمرکز برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در این محور اشاره کرد.

پیشبرد هیئت اندیشه‌ورز در چارچوب شعار سال و اردوی راهیان پیشرفت در راستای جهاد امیدآفرینی از دیگر مواردی بود که فرج‌زاده به آن اشاره کرد.

پایش سلامت کارگران شهرداری در حوزه پسماند و فضای سبز شهرداری، بسته‌های معیشتی آموزش عفاف حجاب، کاشت ۱۵ هزار درخت و ایجاد بوستان شهدا از دیگر مواردی بود که فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز به آن پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد +عکس
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد
  • توئیت جدید عضو دفتر رهبری درباره سردار بلندپایه سپاه
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد