Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی روستاهای دروهان، لوداب و کبونه درد و دل های زیادی با اقای وزیر داشتند که برخی از آنها را مطرح کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، در سفر اقای محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مردم در  و دل های زیادی داشتند  از ان پیرمردی که با بغض از اقای وزیر می خواست که مشکلش حل شود تا اهالی روستای دروهان و کبونه و لوداب که خواستار رسیدگی به مشکلاتشان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بارندگی های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد اگر چه تلفات جانی کمی داشت اما در عوض خسارت های بسیار زیاد به بخش های مختلف از جمله واحدهای مسکونی، کشاورزی، آبخیزداری و زیرساخت ها از جمله پل ها و جاده ها وارد کرد و طبق گفته مسئولان برآورد این خسارت ها بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

 

واحدهای مسکونی زیادی تخریب شدند  روستاهای زیادی تخلیه شدند راه ارتباطی بیش از 60 روستا قطع شد تعداد زیادی از  دام های سبک و سنگین دامداران و عشایر استان تلف شد آب مهمان نا خوانده خیلی از خانه ها شد.

در بازدید اقای وزیر از پل دروهان اهالی روستای دروهان جمع شده بودند و از اقای وزیر درخواست داشتند که وضعیت پل مشخص شود، یکی از اهالی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: در بارندگی ها اخیر 6 پایه پل از بین رفته است و عبور و مرور در آن خطر ناک است و تعادل ندارد.

محمد ابراهیمی  گفت: از مسئولان می خواهیم که همین پل را به صورت موقت برای ما درست کنند که رفت و امد ما انجام شود این پل راه ارتباطی 4 رو ستای دروهان، چیتاب، نقاره خانه و صالحان است اگر این پل نباشد ما مجبور هستیم که  برای رفتن به شهر یاسوچ بیش از یک ساعت رانندگی کنیم و در مسیر باشیم.

در طول مسیر نماینده شهرستان های  کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با اقای وزیر و استاندار چانه زنی می کرد که از نقطه ای که می گوید بازدید داشته باشند و قول ساماندهی چهار ورودی  دهدشت را از اقای وزیر بگیرد که سرانجام قول را گرفت و اقای وزیر از راه و شهرسازی و راهداری خواست که نسبت به ساماندهی این نقطه اقدام کنند.

محور پاتاوه دهدشت یکی دیگر از نقاطی بود که اقای وزیر به همراه برخی از مسئولان از آن بازدید کردند که یکی از شهروندان لوداب نیز اقای وزیر را گیر انداخت و گفت: اکنون بیش از 10 تا از روستاهای ما در معرض رانش هستند راه ارتباطی بیش از 50 روستای ما قطع است و هنوز بازگشایی نشده است.

این شهروند گفت: بیش از 200 منزل مسکونی ما تخریب شده است و به تعمیر و بهسازی نیاز دارند.

مدیرکل راهداری گفت: بر عهده راهداری مارگون است و باید اقدام کند و برخی از راه های آن نیز در دست اقدام است.

وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: اکنون بازگشایی راه های ارتباطی در اولویت ما قرار  دارد و در دستور کار قرار می گیرد برای بهسازی خانه ها نیز دولت اعتباراتی را برای این موضوع در نظر گرفته است.

اقای وزیر در ماَشین خود به اتفاق اقای استاندار نشستند و راهی شهر یاسوج شدند اما در میانه راه تجمع اهالی روستای کبونه باعث شد که ماشین اقای وزیر را نگه دارد و با مردم صحبت کند.

اهالی روستای کبونه از نبود راه ارتباطی مناسب گلایه مند بودند و اینکه خیلی از دام های آنها در بارندگی های اخیر تلف شده اند.

یکی از اهالی که  بسیار گلایه مند بود گفت: فرزندانم برای دیدار ما به اینجا آمدند و به دلیل نبود راه ارتباطی مناسب مجبور شدند ماشین های خود را چند کیلومتر از خانه ها رها کنند و قتی برگشتند تا دزد ماشین هایشان را زده است و هر چه در ماشین داشتند را برده بودند.

این مادر گفت: ما فقط یک جاده دسترسی می خواهیم چرا هیچکس به داد ما نمی رسد خانه ها در بارندگی ها پر آب شدند و چند روز حتی نمی توانستیم به شهر برویم و مواد غذایی خریداری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی نیز بعد از چند دقیقه صحبت با اقای استاندار و ومدیرکل راه و شهرسازی در پاسخ به این مادر گفت: ان شالله مشکل را برطرف خواهیم کرد شما فقط دعا کنید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی

بیش از یکسال از پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت استان لرستان می گذرد اما به صورت نیمه کاره باقی مانده و مشکلاتی را برای اهالی به وجود آورده است. به گفته شهروندخبرنگار ما پیگیری‌های مداوم اهالی این روستا نتیجه‌ای در بر نداشته است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار

لطفا صدای ما مردم منطقه محروم بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت استان لرستان را به گوش مسئولان برسانید. گازرسانی به روستا‌های این منطقه بیش از یک سال است به حال خود رها شده و هیچ گونه کاری انجام نمی‌شود. یک سال است مردم این منطقه محروم چشم انتظار فعال شدن این پروژه و تکمیل گازرسانی در این منطقه هستند ولی خبری نیست. چندین بار به اداره گاز مراجعه کردیم و اطلاع دادیم. خواهش می‌کنم رسیدگی کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟