Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@16:01:32 GMT

قیمت‌ها در ماه رمضان افزایش نمی‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۶۶۹۰

قیمت‌ها در ماه رمضان افزایش نمی‌یابد

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ستاد تنظیم بازار امروز در خصوص تأمین کالاهای مصرفی ماه رمضان تصمیم‌گیری شد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس قبادی در خصوص برنامه‌های ستاد تنظیم بازار برای تأمین کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان گفت: در این جلسه برای تأمین کالاهای مصرفی به خصوص کالاهای پروتئینی و لبنیات تصمیمگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته توانستیم بخش عمده‌ای از مصرف کشور را تأمین کنیم و بازار شرایط نسبتاً آرامی داشت، افزود: در کارگروه تنظیم بازار امروز گزارشاتی در خصوص توزیع کالاهای سطح کشور در روزهای پایان سال داشتیم.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: مجموعه وزارت جهاد کشاورزی گزارشات مختلفی را در خصوص تأمین و توزیع مواد پروتینی برای ماه مبارک رمضان ارائه کرده است. امیدواریم ماه رمضان شرایط قیمتی بازار در شرایط مطلوبی باشد. البته در خصوص تأمین شکر، مواد خوراکی مثل زولبیا و بامیه گزارشات مختلفی ارائه شده است.

قبادی در خصوص تأمین اقلام مورد نیاز مناطق سیل زده خاطرنشان کرد: برای این مناطق به طور نامحدود وبراساس تقاضای استانداران کالاهای مصرفی همچون آرد، برنج، گوشت، مرغ، روغن و غیره تأمین می‌شود.

در ماه رمضان افزایش قیمت نخواهیم داشت

وی با بیان اینکه قرار نیست در ماه مبارک رمضان افزایش قیمت داشته باشیم، گفت: قیمتها در سایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درج شده است. قیمت مرغ همچنان ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است؛ البته هم‌اکنون وزارت جهاد کشاورزی روزانه ۱۲۵۰ تن مرغ در میدان اصلی شهر تهران توزیع می‌کند. در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هم مرغ توزیع می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در جلسه امروز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت مرغ را ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد که مورد قبول اعضا قرار نگرفت. قرار شد برای پیشگیری از افزایش قیمت مرغ، عرضه افزایش پیدا کند. همچنین شکر به طور گسترده توزیع می‌شود.

قبادی با بیان اینکه قیمت گوشت هم‌اکنون ۹۰ هزار تومان است، اظهار کرد: قیمت پیاز بعد از ممنوعیت صادرات کاهش پیدا کرد و بیش از این هم کاهش پیدا می‌کند. طبق گزارش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت گوجه در خرده فروشی‌ها حدود ۶ هزار تومان است.

وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند گزارشات خود از افزایش قیمت غیر قانونی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسی‌های اصناف با افزایش غیرقانونی قیمتها به شدت مقابله می‌کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قیمت ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری در کشور تک رقمی شد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته شهرکرد، با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در هفته کار و کارگر، اظهار کرد: سخنرانی حضرت آقا درباره اهمیت کار و کارگر یک سخنرانی منشوری برای مسئولین مرتبط با کار و کارگر می‌باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اهتمام مسرانه بر مسئولیت‌های دولت در قبال کارگران داشتند، بیان داشت: به مسئولین دستور دادند که به فکر پایداری کار کارگران باشند و امنیت شغلی را برای کارگران ایجاد کنید.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: مقام معظم رهبری توجه به آموزش‌های ایمنی کار دارند و فرمودند: قابل قبول نیست برخی از کارگران که برای امرارمعاش خانواده درخدمت تولید کشور هستند، صدمه جسمی و مالی ببینند.

وی با اشاره به جان باختن ۸۱۱ نفر ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد: حضرت آقا به مسئولین کار و تعاون دستور دادند به فکر این موضوع باشند و کارگران آموزش ببینند.

محمدی با اشاره به فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه رفاه تصریح کرد: ۳ طرح حمایتی در حال اجرا می‌باشد که شامل یارانه متداول، کالابرگ فجرانه الکترونیکی و طرح یسنا که تقویت کننده امنیت غذایی مادران شیرده است.

وی افزود: تأمین امنیت غذایی برای کودکان ۹ تا ۵۹ ماهه که نزدیک ۱۳۰ هزار کودک بر مبنای تشخیص وزارت بهداشت توسط وزارت کار تقویت می‌شوند و به مادران ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان برای تغذیه و تقویت کودکان هزینه داده می‌شود.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فعالیت‌های وزارت در زمینه اقتصادی اشاره و اذعان داشت: در یک سال و نیم گذشته ۱۵۵ طرح اقتصادی در وزارت خانه با سرمایه گذاری ۷۷ هزار میلیارد تومان تکمیل شد.

وی ادامه داد: ۱۴۷ طرح جدید شروع شده که در سال آینده با پیش بینی سرمایه گذاری ۳۵ همتی، وارد مدار تولید می‌شود.

محمدی درباره اینکه میزان پوشش بیمه‌ها افزایش یافته است گفت: در صندوق بازنشستگی کشاورزان، روستاییان، ۴۰ درصد پوشش بیمه‌ها نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی درباره صیانت از نیروی کار که دغدغه مقام معظم رهبری می‌باشد، افزود: ۱۴ درصد آسیب‌های ناشی از کار نسبت به سال گذشته کاهش یافته و برای اولین بار بنگاه‌های دارای ۱۰ نفر یا کمتر تحت پوشش حفاظت و ایمنی کار قرار می‌گیرند.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: تفاهم نامه منعقد شده تا ۴ میلیون نفر کارگر برای اولین بار در کشور مورد آموزش ایمنی، حفاظت و ایمنی بیولوژیکی کار قرار گیرند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در رسانه‌های معاند خاطر نشان کرد: وضعیت پایدار و رو به جلو می‌باشد، بیکاری در کشور تک رقمی شده؛ برای اولین بار میزان سرمایه گذاری افزایش یافته، نقدینگی مهار شده است.

محمدی گفت: به جوانان بگوید آنچه یک ملت را سر پا نگه می‌دارد امید است به آینده امیدوار باشیم.

کد خبر 6089132

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران