Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@18:10:51 GMT

نتانیاهو در سودای رکوردزنی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۶۹۳۵

نتانیاهو در سودای رکوردزنی

فروغ احمدی؛ امروز مردم اراضی اشغالی به پای صندوق رأی رفتند تا سرنوشت پست نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی را مشخص کنند؛ انتخاباتی که 6 کاندیدای کلیدی در آن حضور دارند اما چشم‎ها بیشتر روی دو نام متمرکز شده‎است: بنیامین نتانیاهو و بنیامین گانتز.

 صبح امروز درهای حوزه‌های رأی‌گیری در اسرائیل به روی مردم باز شد و آنان فرصت دارند تا 10 امشب بین دو «بنیامین» نتانیاهو نخست‌وزیر فعلی این رژیم و رهبر حزب لیکود و رقیب او بنیامین گانتز رهبر حزب آبی و سفید، حزب میانه رو یکی را برای پست نخست‎وزیری انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیامین گانتز، رقیب سرسخت نتانیاهو بعد از انداختن رأی خود به صندوق، متعهد به ایجاد روندی جدید در اسرائیل شد و در ادامه گفت: از اینکه به اسرائیل خدمت کنم بسیار خوشحال هستم.

نتانیاهو که در اسرائیل با لقب پادشاه بی‌بی شناخته شده بود پس از رو شدن پرونده فساد خود و خانواده‌اش اکنون منتقدانش به او لقب بی‌بی خسته داده‌اند. رهبر 69 ساله حزب لیکود برای تحریک هوادارانش که درانتخابات شرکت کنند  طی روزهای گذشته و تحت تأثیر نتایج نظرسنجی‌ها از احتمال شکست در مقابل رقبای چپگرایش سخن گفت تا شاید بتواند طولانی‌ترین نخست‌وزیری را به ثبت برساند. او اگر در انتخابات امروز پیروز شود، اولین نخست‌وزیری در رژیم صهیونیستی خواهد بود که برای پنج دوره این سمت را در دست دارد. البته نتانیاهو با حمایت‎هایی که دونالد ترامپ، رئیس‎جمهوری امریکا از وی داشته، چنین رکوردی را دور از دسترس نمی‌بیند. از جمله این حمایت‎ها می‎توان به انتقال سفارت امریکا به قدس و به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان و حتی تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران اشاره کرد. با این حال کارشناسان اعتقاد دارند که اگر چه ممکن است نتانیاهو در انتخابات پیروز میدان باشد اما به‌خاطر پرونده فساد مالی که گریبانگیر او است دولت بی‌ثباتی خواهد داشت. دادستان کل اسرائیل نیز در همین ارتباط تأکید کرد: منتظر نتایج انتخابات هستیم تا بتوانیم علیه نتانیاهو اقدام قضایی انجام دهیم. طبق نظر سنجی‌هایی حزب لیکود متعلق به نخست‌وزیر فعلی اسرائیل و حزب گانتز تعداد کرسی‌های برابری را در انتخابات کسب خواهند کرد و در ائتلاف‎ها است که یکی از آنها دست برتر را خواهد داشت.

سایر کاندیداها

با این حال این دو بنیامین تنها کاندیداهای انتخابات امروز نیستند و کاندیداهای دیگر هم در انتخابات حضور دارند. یائیر لاپید، رهبر حزب میانه یش عتید و معاون ائتلاف آبی و سفید است او با گانتز به توافقی رسیدند که اگر ائتلاف آنها در انتخابات پیروز شود نوبتی نخست‌وزیری کنند.از دیگر کاندیداهای این دوره از رقابت‌های انتخاباتی اسرائیل خانم نفتالی بنت وزیر آموزش  و پرورش و آقای آیلت شاکد وزیر دادگستری اسرائیل می‌توان اشاره کرد که حزب راست جدید را تشکیل داده‌اند و خود را آلترناتیوهای راستگرای واقعی به جای بنیامین نتانیاهو معرفی می‌کنند.آوی گبی مدیر سابق یک شرکت ارتباطات است که تجربه سیاسی قابل توجهی ندارد، دیگر نامزد انتخابات است و به حزب کارگر پیوسته است. گبی در سخنان خود تخلیه شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری را رد کرده و اعلام کرد چپگراها فراموش کرده‌اند که باید یهودی باشند، موشه فیگلین که معروف به حمایت از قانونی شدن ماری جوانا است دیدگاه‌های لیبرالیستی وملی‌گرایی افراطی دارد و حزب او زهوت است. 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «بتسییل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به سرنگونی تهدید کرد.

اسموتریچ خطاب به نتانیاهو و با تهدید شدید وی بیان کرد: اگر حمله به رفح برای نابودی حماس لغو شود، کابینه‌ات شایستگی تداوم را نخواهد داشت.

وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در ادامه این اظهارات بیان کرد: دستورالعمل من برای اسراییلی‌ها آن است که فورا با تمامی قوا به سمت رفح حرکت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد
  • نتانیاهو احتمالا بازداشت شود
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد