Web Analytics Made Easy - Statcounter

فخر همکاری فرمانداران و دستگاه های اجرایی برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان را خواستار شد و گفت: به دلیل کمبود اعتبارات تاخیر احداث و تکمیل پروژه ملی موزه استکبارستیزی در طبس فرسایشی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند، «محمدرضا فخر» امروز (20 فروردین) در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اظهار کرد: هرساله مراسم سالگرد شکست مفتضحانه امریکا در صحرای طبس همزمان با پنجم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تاکید براینکه باید به واقعه طبس بُعد بین المللی بدهیم، گفت:  سال گذشته صداو سیما با پوشش بسیار خوب این مراسم در شبکه های مختلف داخلی و بین المللی بازخورد مناسبی داشت و امیدواریم امسال نیز این مهم تکرار شود.

 

فخر با اشاره به اینکه باید با توجه به ظرفیت بسیار خوب مکان مورد وقوع حادثه طبس به بحث 5 اردیبهشت و  زیرساخت‌های در این منطقه توجه شود، افزود: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم لذا درخواست می شود دستگاه های اجرایی برای برگزاری بهتر مراسم پشتیبانی کنند.

 

به گفته وی باید از ظرفیت مکان واقعه صحرای طبس برای گردشگری زیارتی و سیاحتی استفاده شود چرا که هر سالانه مسافران زیادی در مسیر این جاده از واقعه طبس بازدید می کنند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خواستاری همکاری فرمانداران و دستگاه های اجرایی برای تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان شد و گفت: تاکنون یک هزار و 800 مدخل مرتبط با دفاع مقدس در استان آماده شده که از این تعداد 400 مدخل در تهران تصویب شده است.

 

فخر با اشاره به اینکه دانشنامه دفاع مقدس شناسنامه استان در حوزه دفاع مقدس است، افزود: ضرورت دارد همه در شناساندن ایثارگری مردم استان در دوران دفاع مقدس ورود پیدا کنند  و در این راستا کارهای منسجم انجام گیرد.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو هشت استان پیشرو در بحث تدوین دانشنامه دفاع مقدس در سطح کشور است، ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس 25 هزار نفر از استان خراسان جنوبی در قالب رده‌های مختلف در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت کردند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی وی با اشاره به وجود دو موزه ملی مصوب دفاع مقدس بیرجند و استکبارستیزی طبس، عنوان کرد: برای احداث موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بیرجند 7 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

 

فخر گفت: به این پروژه ملی در سال گذشته 75 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت اما متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

 

وی با بیان اینکه روند احداث موزه استکبارستیزی طبس فرسایشی شده است، افزود: در حال حاضر  این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار پیش‌بینی شده برای تکمیل آن 10 میلیارد تومان است که امسال با پیگیری‌های انجام شده یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌یابد تا بخشی از کار انجام شود.

 

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدی در خراسان جنوبی در پایان بیان کرد:  موقعیت مسجد شکر در صحرای طبس بسیار مناسب است و دروازه خراسان جنوبی از سمت یزد است لذا باید کار شاخصی انجام و به خاطر موقعیت آن استفاده بصیرتی از آن داشته باشیم.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل کمک به سیل زدگان بارندگی و سیلاب مناطق سیل زده خوزستان خسارت سیلاب سیل لرستان سپاه پاسداران اردبیل دانشنامه دفاع مقدس کمبود اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، گفت: عملیات احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد و با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی به همراه جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان از پروژه ملی قطار «مشهد - گلبهار - چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید افزود: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.

داعی با بیان این مطلب که عملیات احداث قطار «مشهد-گلبهار-چناران»سرعت می‌گیرد افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است، پروژه قطار حومه‌ای «مشهد - گلبهار - چناران» در سال 84 به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال 91 عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل 40 کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود