Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی  گفت: عملیاتی کردن شعار سال چندین پیش‌نیاز دارد که همه مسئولین دولت، مجلس و قوه قضائیه باید برای تحقق این پیش‌نیازها و تحقق شعار سال تلاش کنند.

سیستم بانکی کشور ربوی است

وی در ادامه، اصلاح سیستم بانکی را یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای تحقق شعار سال دانست و بیان کرد: سیستم بانکی کشور ربوی است و همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود در حرم رضوی به آن اشاره کرد، دولت قرار بود لایحه‌ای برای اصلاح سیستم بانکی ارائه دهد که تاکنون چنین چیزی محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی افزود: در حالی است کشور کره در سال گذشته نگران تأثیرات منفی افزایش سود تسهیلات بانکی از یک‌به‌یک و نیم درصد در بخش صنعت و تولید بود در سیستم بانکی کشور ما تسهیلات با سود ۲۸ الی ۳۲ درصد به تولیدکننده پرداخت می‌شود که عملاً چنین تسهیلاتی هیچ کمکی به بخش تولید در کشور نمی‌کند.

اصلاح سیستم گمرک و مدیریت واردات لازمه تحقق شعار سال

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس، مدیریت واردات کالا به کشور و اصلاح سیستم گمرکی را دیگر پیش‌نیازهای تحقق شعار سال معرفی و بیان کرد: در سیستم گمرکی کشور واقعاً با مشکل مواجه هستیم و درحالی‌که مردم در صف گوشت بودند، گوشت‌های وارداتی و انبارشده در گمرک ترخیص نمی‌شد و با اصلاح سیستم گمرکی و مدیریت واردات کالا باید تلاش کنیم علاوه بر تأمین نیازهای مردم از تولیدکننده داخلی نیز حمایت کنیم.

این نماینده مجلس، اصلاح سیستم بورس، افزایش بهره‌وری و هدایت و کنترل نقدینگی موجود در کشور را از دیگر پیش‌نیازهای تحقق شعار سال دانست.

نقدینگی یک تریلیون و ۷۸۰ هزار میلیارد تومانی کشور از سیل ویرانگرتر است

سلیمی ادامه داد: در حال حاضر یک تریلیون و ۷۸۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که این نقدینگی از سیلاب‌های اخیر ویرانگرتر است و به هر بخشی از اقتصاد کشور سرازیر شود خسارات جبران‌ناپذیری وارد خواهد کرد.

تعطیلی ۲۲ روزه مجلس در شرایط کنونی قابل‌قبول نیست/در شرایط جنگ اقتصادی هستیم

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس همچنین اظهار کرد: آمادگی برای مقابله با ترفندها و تحریم‌های دشمن در شرایط جنگ اقتصادی، تلاش برای تحقق شعار سال و پیگیری مسائل و مشکلات بحران سیل اخیر کشور از مهم‌ترین وظایف مجلس است که باید با جدیت به آن پرداخته شود و متأسفانه تعطیلات ۲۲ روزه‌ی نوروزی مجلس تحقق وظایف نمایندگان مجلس را با مشکلاتی روبرو کرده است.

وی با اشاره به موضوع افزایش بهره‌وری، با انتقاد از تعطیلی ۲۲ روزه مجلس در ابتدای سال و کاهش روزهای کاری مجلس طبق مصوبه نمایندگان در سال جدید گفت: بهره‌وری یعنی استفاده حداکثری از حداقل امکانات و هزینه‌ها و تعطیلی مجلس از ۲۶ اسفند تا ۱۸ فروردین در شرایط بحرانی مجلس به‌هیچ‌وجه با موضوع افزایش بهره‌وری همخوانی ندارد.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به شیطنت‌های اخیر کشورهای اروپایی و آمریکایی در بحث حقوق بشر و فعالیت‌های موشکی ایران و همچنین خروج انگلیس از برجام در روزهای ابتدایی سال گفت: توقع داشتیم روسای مجلس با فراخوان و دعوت فوری از نمایندگان، با برگزاری جلسه فوق‌العاده مسائل روز کشور را بررسی می‌کرد که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداد.

مجلس به شعبه دوم دولت تبدیل‌شده است

سلیمی ادامه داد: مجلس به شعبه دوم دولت تبدیل‌شده و نمایندگانی که به‌واسطه حمایت دولت به مجلس راه پیداکرده‌اند، به‌جای پیگیری مسائل و مشکلات مردم، به‌عنوان زبان گویای مردم، متأسفانه در حال تبعیت کامل از دولت هستند.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس افزود: آمادگی برای مقابله با ترفندهای دشمن، تلاش برای تحقق شعار سال و پیگیری مسائل و مشکلات بحران سیل در کشور از مهم‌ترین وظایف مجلس است که باید با جدیت به آن پرداخته شود و متأسفانه تعطیلات زیاد مجلس با این وظایف مطابقت ندارد.

کاهش روزهای کاری مجلس در ۱۰ سال گذشته غیرقابل‌قبول است

وی همچنین با اشاره به کاهش تعداد روزهای جلسات علنی مجلس طی یک دهه اخیر بیان کرد: برای اولین بار در ده سال گذشته تعداد جلسات مجلس از ۴ روزبه ۳ روز کاهش پیداکرده است و نمایندگان مجلس برای عمل به وظایف قانونی خود شامل قانون‌گذاری و نظارت باید در صحن مجلس حاضر باشند و تعطیلات این‌چنینی عمل به وظایف را با مشکل مواجه خواهد کرد.

سلیمی یادآور شد: ۳۰ استان کشور درگیر سیل است و مجلس با تعطیلی نمی‌تواند به وظایف خود عمل کند و درحالی‌که از یک ماه قبل بارش باران پیش‌بینی‌شده بود، استانداران و شهرداران نباید مناطق تحت مسئولیت خود را ترک می‌کردند و مجلس بایستی با تشکیل جلسه موضوع حضور یا عدم حضور مسئولین در مناطق تحت مسئولیت را موردبررسی قرار دهد.

فشار دولت به نمایندگان غیرهمسو برای حذف، هضم و یا جذب

نماینده محلات و دلیجان در مجلس همچنین اظهار کرد: اگرچه نمایندگان واقعی مردم در مجلس در اقلیت هستند ولی تأثیرگذار هستند و دولت از طرق مختلف در حال فشار به این افراد است تا آن‌ها را حذف، هضم و یا جذب کنند.

این نماینده مجلس در خاتمه با اشاره به مصوبه جدید مجلس در خصوص نظام جامع انتخابات مجلس و معرفی نمایندگان از طرف احزاب خاطرنشان کرد: نظام اداری کشور باید به سمت نظام پارلمانی حرکت کند و احزاب باید پاسخگوی عملکرد نمایندگان خود برای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس باشند و این در حالی است که در حال حاضر، احزاب پس از حمایت از اشخاص در شرایط بحرانی پاسخگو نیستند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام عملی برای جهش تولید

دیدار کارگران شریف و زحمتکش کشورمان با رهبر معظم انقلاب، رهاورد جدیدی از هدایت‌های معظم‌له درخصوص تحقق شعار سال داشت:
– برای رسیدن به افق روشن آینده تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنید.
– کارگران رکن جهش تولید در کشور هستند.
– صاحب‌نظران اقتصادی در دولت و خارج دولت راه‌های فراوان مشارکت در تولید را به مردم نشان ‌دهند.
– مسئولان کشور، راه مشارکت آسان را فراهم کنند.
برای تحقق این رهنمودها می شود راه‌های زیر را رفت و به نتیجه رسید :
۱- ما برای تحقق شعار کلیدی جهش تولید با مشارکت مردم دو قانون دقیق و عملی داریم.
قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب ۱۳۹۰ و یکی هم قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور.
اگر رئیس جمهور محترم روی اجرای این دو قانون تمرکز و از طریق مدیریت خوب معاون اول تمامی مواد آن را پیگیری کنند گامی حیاتی برای تحقق شعار سال برداشته خواهد شد.
در این دو قانون وظایف کلیدی برای دولت و بخش خصوصی از طریق اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور تعریف شده است که می توان به رهنمودهای رهبری را از طریق عملیاتی کردن این وظایف عمل کرد.
ماده ۱۱ این قانون اشاره به تشکیل یک پارلمان بخش خصوصی تحت عنوان شورای گفت‌وگو دارد. فهرست ریزی را تحت عنوان وظایف این پارلمان ارائه داده است که می تواند همه موانع جهش تولید را یکجا بردارد.
اعضای این پارلمان عبارتند از وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی که موضوع مانع تولید به آن دستگاه مربوط می شود.
تشکل‌های اقتصادی سراسر کشور و نمایندگان آنها در اتاق بازرگانی عضو این پارلمان هستند.
ماده ۱۳ در هر یک از استان‌ها می‌گوید: استاندار با همکاری رؤسای اتاق‌ها در استان شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را به ریاست خود تشکیل دهد و وظایف محوطه در قانون را عملیاتی کند.
۲- به نظر می رسد رئیس جمهور محترم با تشکیل یک پایگاه اطلاع‌رسانی در دبیرخانه مشترک دائمی در شورای گفت‌وگو یا پارلمان بخش خصوصی با مدیریت و مسئولیت بخش خصوصی گزارشات اجرایی برای تحقق شعار سال را به عنوان اولین گام پیگیری و حل مشکلات را یک به یک با زمان‌بندی در این پایگاه رصد کند.
۳- دولت با پرهیز از تصدی‌گری و مبارزه با رانت‌خواری‌ها در تعارض منافع بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی اگر به نفع تولید در بخش خصوصی تمایل پیدا کند، مشوقی برای کارآفرینی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها خواهد بود.
بی‌تردید مشارکت موفق مردمی در داخل، رهگشای مشارکت مردمی از سوی ایرانیان خارج از کشور نیز خواهد بود.
۴- باید یک نگاه نو در بانک‌ها و بیمه‌ها به عنوان یک علامت مثبت برای دادن تسهیلات پیدا شود. دولت این نگاه را تضمین و حمایت کند.
این نگاه می تواند اندوخته‌های طلا و ارز را از پستوی خانه‌ها و صندوق امانات در بانک‌ها به سمت تولید بیرون کشد.
رهبری معظم در همین دیدار از عدم اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی گله کردند ،
اگر این سیاست‌ها اجرا شود کارگران به آینده شغلی خود امیدوار می شوند.
همچنین این گله در مورد عدم هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید به نوعی بیان شد.
۵- رئیس جمهور عزیز عزم خود را جزم کند به عنوان فرمانده اصلی اتاق جنگ اقتصادی، گام‌های عملی برای کوچک کردن و تصدی‌گری دولت از طریق پارلمان بخش خصوصی بردارد.
یک تیم پای کار از مسئولین دولت و بخش خصوصی را برای تحقق شعار سال تجهیز و تشجیع کند و از آنها هر ۱۰ روز یک بار گزارش بخواهد و در پایان نیم سال اول یک جمع‌بندی از رسیدن به قله های جهش تولید با مشارکت مردم ارائه دهد.

 

دیگر خبرها

  • گام عملی برای جهش تولید
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید