Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان آبیک گفت: فعالیت معدن مد نظر کوهنوردان و دوستداران طبیعت پس از بررسی و در صورت تخریب پیغمبرکوه و خدشه‌دار کردن منافع مردم شهر آبیک متوقف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در دیدار جمعی از کوهنوردان و دوستداران طبیعت، محیط زیست شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: کوه‌خواری در آبیک قدمت چند ساله دارد و در گذشته، مجوزهایی برای برداشت معادن از پیغمبرکوه این شهرستان داده شده که خیلی راغب این موضوع نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حتی در دو مرحله نسبت به تعطیلی معادنی که فعالیت داشتند، اقدام کردیم که پس از أخذ مجوزهای محیط زیستی و مسائل دیگر فعالیت خود را دوباره آغاز کردند.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: طبق روایت اذعان شده، برای تامین مصالح پروژه بزرگ چرمشهر به آبیک به دلیل استراتژیک و پراهمیت بودن این پروژه، پروانه برداشت از معادن شهر آبیک أخذ شده است.

احمدپور اضافه کرد: نباید اجازه دهیم کوه و دره‌ای یا مسیر رودخانه‌ای به دلیل منفعت چند نفر تخریب شده و یا تغییر یابد.

وی با اشاره به بررسی موضوع مطروحه سوی کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت مبنی بر تخریب پیغمبر کوه یا ایجاد مشکلات زیست محیطی خاطرنشان کرد: اگر فعالیت معدن مد نظر کوهنوردان، مسائل و مشکلات زیست محیطی داشته باشد و خلاف ضوابط قانونی کاری انجام داده باشد بدون شک از فعالیت این معدن جلوگیری می‌شود که البته برای بررسی بیشتر با مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین و ادارات دیگر پیگیری لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: اگر معدن مذکور مجوز قانونی داشته باشد، به دلیل ارائه مستندات قانونی جلوگیری از فعالیت آن کار آسانی نیست.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: در کار با کسی تعارف نمی‌کنم و اگر منافع مردم دچار خدشه و مشکل شود برای بنده تفاوتی نمی‌کند و پیگیری و اقدام لازم انجام می‌شود.

احمدپور با بیان اینکه کوهنوردان و طبیعت‌دوستان نگران باشند، ادامه داد: فعالیت معدن با مجوز قانونی، درست یا اشتباه صورت گرفته و در صورتی که مصلحت دانستیم و منافع مردم خدشه‌دار شود، فعالیت معدن مورد نظر متوقف می‌شود و حتما کار را تعطیل می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 سازمان صنعت معدن و تجارت استان سالن اجتماعات محیط زیست مد معدن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟

رئیس حوزه قضایی شهرستان کوهبنان از تشکیل پرونده قضایی جهت بررسی علت فوت یک کارگر در یکی از معادن این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، علی محبوب‌پور اظهار کرد: بلافاصله پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغال‌سنگ رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت و صورت‌جلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم شد.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت فوت این فرد در حال انجام است و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

رئیس حوزه قضائی شهرستان کوهبنان با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

به گفته مرتضی اکبری مسئول شورای کارگری معدن هشونی، این کارگر معدن به نام عبدالله اسماعیلی ۴۱ ساله با سابقه کاری ۱۸ ساله، متأهل و دارای دو فرزند و ساکن روستای جور کوهبنان بود که متأسفانه در این حادثه جان خود را از دست داد.

وی در تشریح این حادثه گفت: در پی حادثه‌ای در معدن هشونی شرکت زغال‌سنگ، دست یکی از کارگران در نوار نقاله گیر می‌کند و کارگر را درگیر می‌کند و متأسفانه دست این کارگر جدا شده و به علت خون‌ریزی شدید قبل از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهد.

کد خبر 750795

دیگر خبرها

  • نقشه اصلی براندازان خدشه وارد کردن به عنصر انسجام است
  • بازدید منتخب مردم قزوین- البرز و آبیک از جاده الموت- تنکابن
  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه
  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟