Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:42:30 GMT

گردشگری تعالی بخش با موضوع صحرای طبس در دستور کار است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۷۷۵۵

گردشگری تعالی بخش با موضوع صحرای طبس در دستور کار است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: گردشگری تعالی بخش با موضوع صحرای طبس در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا مکان های نزدیک این منطقه به عنوان تورهای گردشگری یک روزه مورد استقبال افراد قرار گیرد.

به گزارش ایرنا محمدرضا فخر روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد افزود: گردشگری تعالی بخش شامل گردشگری زیارتی، بصیرتی و سیاحتی و تفریحی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بحث دانشنامه دفاع مقدس شناسنامه خراسان جنوبی در حوزه دفاع مقدس است و یکهزار و 800 مدخل مرتبط با دفاع مقدس و خراسان جنوبی آماده کرده ایم که 400 مدخل مورد تصویب تهران قرار گرفت و باید برای آنها مقاله و کتاب نوشته شود لذا همه دستگاه های مربوط در شناساندن ایثارگری های مردم در حوزه دفاع مقدس ورود کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در هشت سال دفاع مقدس 25 هزار نفر از این استان در قالب رده های مختلف بسیج، سپاه، ارتش، ناجا و ... در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت کردند و باید این مطالب به عنوان یک دانشنامه دفاع مقدس مورد توجه قرار گرفته و انجام شود.
وی افزود: دستگاه های مربوط مطالب و مدخل های مرتبط با حوزه کاری خود را تصدی گری کرده و انجام دهند.
فخر اظهار داشت: شورای علمی و برنامه ریزی دانشنامه دفاع مقدس با همکاری استادان دانشگاه بیرجند تشکیل شده و از علمی ترین شوراهای دانشنامه در کشور است.
وی گفت: 235 عنوان مداخل دفاع مقدس در زمینه شهدای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی داریم و ضرورت دارد مسئولان مربوط مباحث سپاه و ارتش را پیگیری کنند چون بحث بسیج را اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی پیگیری می کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: این استان گردان های تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس داشته است که این گردان ها از مداخل دفاع مقدس هستند و همه ارگان های نظامی و بنیاد شهید در بحث مداخل با ما همکاری کنند.
وی افزود: در زمینه موزه دفاع مقدس 2 طرح مصوب کشوری داریم که موافقت نامه آنها هر سال صادر شده اما به دلیل مشکل بودجه ای تکمیل نشده است.
وی اظهار داشت: موزه استکبار ستیزی صحرای طبس و موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس 2 طرح یادشده در حوزه موزه دفاع مقدس استان است.
وی یادآور شد: زمین مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس در مرکز استان 13 هکتار است که 6 هزار متر مربع زیربنای برای آن پیش بینی شده و در حال حاضر 700 متر مربع فونداسیون اداری این زمین انجام شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: مجموع اعتباری که تا پایان پروژه برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس پیش بینی شده هفت میلیارد و 500 میلیون تومان است که برای سال 1397 فقط 75 میلیون تومان گذاشته شده بود و آن هم محقق نشد.
وی گفت: موزه بین المللی استکبارستیزی صحرای طبس مدتی است که معطل مانده و 2 نفر نیروی قراردادی به عنوان نگهبان در آن مکان داریم که این پروژه 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اعتبار پیش بینی شده برای آن 10 میلیارد تومان بود که با پیگیری های انجام شده قرار است یک میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به این پروژه اختصاص یابد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ترامپ به عنوان بزرگ ترین تروریست عالم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست می خواند و یکی از مباحثی است که نشان دهنده عمق ددمنشی شیطان بزرگ و عناد آن نسبت به این نهاد برخاسته از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
فخر اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یکی از سازمان های زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح است و در استان ها شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به ریاست استاندار برگزار می شود.
وی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از یادگاران فرهیخته و نخبه دفاع مقدس، راهیان نور و ... از اهداف اصلی این اداره کل است.
فخر افزود: پنجم اردیبهشت ماه سالگرد شکست مفتضحانه مزدوران آمریکایی به صحرای طبس است که هواپیماهای آمریکایی آنجا زمین گیر شد و امام خیمینی (ره) در این خصوص می فرمایند شن ها مامور خداوند بودند.
وی گفت: هر سال پنجم اردیبهشت ماه در محل صحرای طبس برنامه هایی را انجام می دهیم و سردار سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین به عنوان سخنران کشوری این مراسم است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: سال قبل با پوشش خوب صوتی و تصویری صداوسیما برنامه واقعه طبس پوشش خوبی داشت و هم در سطح کشور و هم بین الملل بازخورد خوبی داشت.
7559*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفاع مقدس واقعه طبس گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم محرابی پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه تقدیر از سومین جشنواره ملی «افتخار من» خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان، افزود: ۱۵۲ اثر به دبیرخانه استانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» در مازندران ارسال شد، بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره در مازندران برگزار شد از ۲۰ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

محرابی با بیان اینکه در بخش دل نوشته ۴۵ اثر، صوت ۲۱ اثر، عکس سه اثر، فیلم ۷۷ اثر، خاطره یک اثر، یادداشت ۵ اثر به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال شد، اذعان داشت: سومین جشنواره ملی «افتخار من» در بخش‌های فیلم کوتاه، فایل صوتی، عکس، خاطره، دل نوشته و… با موضوع دفاع مقدس، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان برگزار شد.

محمدرضا میار عباسی نوه منصور میار عباسی نفر اول بخش فیلم کوتاه و یکی از چهار برگزیده این جشنواره نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب اثر نوه‌اش در این جشنواره گفت: پدر محمدرضا» فراخوان جشنواره را از طریق فضای مجازی دریافت کرد و توانست با هنر خود فیلم کوتاهی با موضوع جشنواره تهیه و به دبیرخانه ارسال کند.

این نویسنده با بیان اینکه فیلم حاوی گفت و گوی دو طرفه بین من و نوه‌ام محمدرضا است، افزود: در شیوه خاطره گویی همه تلاشم این بود که بتوانم مفاهیم و آموزه‌های دفاع مقدس و رشادت فرزندان این ملت، ولایتمداری و مجاهدت‌شان را به او منتقل کنم.

منصور میار عباسی از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان چالوس صاحب دو اثر به نام‌های «عارفان امین» و «گل‌های بهشت» است که در حاشیه این مراسم ابن دو اثر را به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اهدا کرد.

کد خبر 6091951

دیگر خبرها

  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر