Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: دهستان موگويي شهرستان کوهرنگ از مشکل دارترين مناطق کشور است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي نکونام روز سه شنبه در پنجمين شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري در سال جاري با حضور محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي تاکيد کرد: رفع مشکلات دهستان موگويي شهرستان کوهرنگ با 15 روستا و 4 هزار و 500 نفر جمعيت نياز به عزم جدي و بکارگيري امکانات، تجهيزات و ماشين آلات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به دو مرتبه سفر مقام معظم رهبري در دوران رياست جمهوري ايشان و رهبري معظم له به روستاي سرآقاسيد دهستان موگويي و روستاي لبد بخش بازفت شهرستان کوهرنگ افزود: متاسفانه بدنبال اين سفرها اقدام جدي براي ساکنان اين منطقه صورت نگرفته است.
نکونام تصريح کرد: در اين سال ها تنها يک راه پر فراز و نشيب احداث شده که اين مسير هم در نيمي از سال به علت بارش هاي شديد و انباشت برف مسدود مي شود.
وي يادآور شد: تنها راه ارتباطي و عبور و مرور ساکنان دهستان موگويي شهرستان کوهرنگ در فصل زمستان از مسير بزنويد استان لرستان است که اين مسير نيز در مواقعي مانند بحران کنوني مسدود خواهد شد.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: هنگام بروز يک بحران در کشور اطلاع رساني لازم از سوي فضاي مجازي، رسانه هاي گروهي و ساير اقدامات تبليغاتي صورت مي گيرد اما با بسته شدن مسير دهستان موگويي شهرستان کوهرنگ همه چيز قطع مي شود.
وي گفت: البته به علت شرايط نامساعد جوي و جاده اي امکان امدادرساني به ساکنان دهستان موگويي شهرستان کوهرنگ وجود ندارد و از وزارت راه و شهرسازي مي خواهيم يک بار براي هميشه به منظور ساخت جاده اساسي در دهستان موگويي شهرستان کوهرنگ اعتبار لازم را اختصاص دهد.
امام جمعه شهرکرد تصريح کرد: البته اکنون بايد با بسيج ماشن آلات نسبت به بازگشايي محور ارتباطي کنوني دهستان موگويي شهرستان کوهرنگ از سمت چلگرد و بزنويد لرستان اقدام کرد.
نکونام اظهار داشت: شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري در زمان بارش هاي سيل آساي اخير استان با انديشيدن تدابير به موقع عملکرد قابل قبولي را داشت.
وي گفت: برگزاري جلسات با حضور مسئولان ملي براي ارائه عملکرد مديران دستگاه هاي اجرايي استان نيست و بايد برگزاري اين جلسات به سمت و سوي کاربردي هدايت شود.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري نيز گفت: قبل از جاري شدن سيلاب در استان 710 نقطه بحراني بخش کشاورزي شناسايي و براي مديريت آن و جلوگيري از بروز خسارت هاي سنگين برنامه ريزي شد.
ذبيح الله غريب تاکيد کرد: در اين مدت 65 گروه کارشناسي براي مديريت و تنظيم آب ورودي و خروجي 120 سد خاکي چهارمحال و بختياري وارد ميدان شدند.
وي افزود: در 3 موج بارندگي سيل آسا در چهارمحال و بختياري 109 مزرعه پرورش ماهي با 4 هزار تن ماهي سردآبي به ارزش حداقل 200 ميليارد ريال نابود شد.
غريب تصريح کرد: همچنين سربندها و کانال هاي زمين هاي کشاورزي خسارت جدي ديده که رفع مشکلات آن ها نيازمند اقدام فوري است.
وي يادآور شد: کم توجهي مسئولان امر به مراتع و منابع طبيعي از مهمترين عوامل جاري شدن سيلاب اخير در بسياري نقاط کشور و چهارمحال و بختياري به شمار مي رود.
غريب اظهار داشت: بدنبال 3 موج بارندگي سيل آساي اخير در چهارمحال و بختياري 14 هزار هکتار زمين کشاورزي، 4 هزار و 140 هکتار باغ، 120 راس دام و بخشي از زيرساخت هاي حوزه کشاورزي خسارت جدي ديد.
مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري نيز گفت: از مجموع 827 پارچه آبادي استان 504 آبادي در پهنه خطر بالا و به نسبت بالا قرار دارد.
سهراب رئيسي تاکيد کرد: از 80 هزار واحد مسکن روستايي چهارمحال و بختياري تاکنون تنها 50 درصد مقاوم سازي شده است.
وي افزود: از مجموع 374 هزار فرد ساکن در منازل روستايي چهارمحال و بختياري 213 هزار نفر در مسکن مقاوم سازي شده سکونت دارند.
رئيسي تصريح کرد: در بارندگي هاي اخير حتي يک مورد از واحدهاي مسکوني مقاوم سازي شده، تخريب نشد، اما در اين بارش ها افزون بر 5 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي خسارت زد.
مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: واحدهاي مسکوني و روستايي زيرپوشش يکهزار و 337 ميليارد ريال خسارت ديده است.
وي گفت: مطالعه جامع روستاهاي در معرض خطر و نيازمند جابجايي چهارمحال و بختياري 430 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
رئيسي تاکيد کرد: براي مقاوم سازي مسکن هاي شهري 650 ميليون ريال و در حوزه روستايي 400 ميليون ريال تسهيلات کم بهره با نرخ 2 تا 4 درصد به متقاضيان واجد شرايط پرداخت مي شود.
به گزارش ايرنا، وزير راه و شهرسازي به نمايندگي از هيات دولت براي بررسي خسارت هاي سيل سه موج اخير بارش ها به چهارمحال و بختياري سفر کرده است.
محمد اسلامي در سفر 2 روزه خود به چهارمحال و بختياري به شهرستان هاي سيل زده استان سفر کرد تا خسارت ها را براي ارائه گزارش به هيات دولت اعلام کند.
7362/6021
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور

امین سلیمانی برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از قرارگیری ۲ معلم این استان در جمع ۱۵ معلم نمونه کشور خبر داد.

وی گفت: «سلمان رستمی»، آموزگار ابتدایی شهرستان بروجن و «جعفر عالی‌پورهفشجانی»، دبیر مقطع متوسطه اول ناحیه ۲ شهرکرد به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند و در جمع ۱۵ برگزیده قرار گرفتند.

سلیمانی افزود: همچنین «سیده سارا بخشایش»، دبیر متوسطه دوم بروجن نیز به عنوان معلم نمونه استان امسال انتخاب شد.

بیشتر بخوانید

معرفی آموزگار منتخب نمونه در مدارس غیردولتی چهارمحال و بختیاری

وی اضافه کرد: براساس دستورالعمل جدید، معلمان نمونه در ۲ گروه معلمان شامل یک معلم از هر دوره تحصیلی و گروه کیفیت‌بخشی مدیر، معاون، مراقب سلامت، مربی پرورشی، مشاور انتخاب شدند که سه نفر از معلمان به عنوان معلم نمونه استانی و ۵ نفر نیز به عنوان گروه کیفیت‌بخشی معرفی شدند. همچنین از بین۳ معلم نمونه استانی دو نفر از آنان به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.

سلیمانی گفت: همچنین «فرخنده رحیمی»، مدیر آموزشگاه از ناحیه دو شهرکرد، «فاطمه نجفی»، معاون آموزشگاه از ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد، «اکرم پیرایش»، مراقب سلامت ناحیه یک شهرکرد، «مریم توکلی»، مربی پرورشی کوهرنگ و «فرشاد احمدی»، مشاور ناحیه یک شهرکرد به عنوان گروه کیفیت‌بخشی استان معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی