Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:34:38 GMT

کارشناس سیاسی: اقدام آمریکا فاقد بنیان حقوقی محکم است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۷۹۱۲

کارشناس سیاسی: اقدام آمریکا فاقد بنیان حقوقی محکم است

تهران - ایرنا - کارشناس مسائل بین الملل روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی یورونیوز با اشاره به اقدام نابخردانه دونالد ترامپ مبنی بر گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمره گروه های تروریستی تاکید کرد که این تصمیم وی به هیچ عنوان بنیان حقوقی ندارد.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، 'هرمیداس باوند' گفت: هدف دولت آمریکا از گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست 'سازمان‌های تروریستی خارجی'، صرفا کشاندن ایران پای میز مذاکره است ولی این تصمیم می‌تواند به درگیری نظامی ایران و آمریکا منتهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این استاد دانشگاه در پاسخ به این نکته که آمریکایی‌ها مدعی هستند که سپاه پاسداران در چهار دهه گذشته از گروه‌های افراطی خاورمیانه حمایت کرده است، گفت: هرگز این گونه که آنها مدعی هستند نبوده است. این حرف دیگر برآمده از دلایل و ملاحظات آن‌هاست. مثلاً آمریکایی‌ها معتقدند بعد از اشغال عراق، سپاه پاسداران در وقایعی که علیه سربازان آمریکایی در عراق رخ داده، نقش داشته است. در صورتی که آن اقدامات کار گروه‌های داخلی خود عراق بود ولی الان سپاه پاسداران متهم می‌شود به دست داشتن در چنان اقداماتی. به نظر من در مجموع دلایل آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از منظر قواعد حقوق بین‌الملل، بنیان محکمی ندارد.
وی افزود: ولی آمریکایی‌ها درهر حال خودشان را آزاد می‌دانند و همان طور که علیه داعش دست به اقدامات سرکوبگرانه می‌زنند، گروه‌هایی را که از نظر خودشان منتسب به نیروی قدس یا سپاه پاسداران است، سرکوب کنند.
این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین المللی در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال رویارویی نظامی میان ایران و آمریکا گفت: وقوع چنین رویارویی بستگی به نوع واکنش‌ها دارد. در واقع همه چیز در گرو مکانیسم‌هایی است که از سوی ایران برای پاسخ متقابل به آمریکا اتخاذ می شود. درگیری نظامی قطعی نیست. در واقع باید گفت که از اکنون نمی توان پیش‌بینی قاطعی درباره نتایج اقدام اخیر دولت آمریکا کرد. به هرحال احتمال وقوع جنگ را نباید دست کم گرفت. اما در نهایت باید دید کنش‌ها و واکنش‌ها چه خواهد بود. نحوه واکنش ایران می‌تواند در راستای وقوع جنگ یا در جهت ممانعت از آن باشد.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا روز گذشته با انتشار بیانیه ‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد.
در پی این تصمیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را به ‌عنوان گروه‌های تروریستی شناسایی کرد.
این اقدام نابخردانه دولت آمریکا با واکنش‌ها و انتقادهای زیادی در میان چهره های سیاسی آمریکا رو به رو شده است.
شبک **اروپام**9041**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران آمريكا سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر حسین سلامی در پیامی خطاب به پیمان جبلی از تلاش‌های رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد این واقعه عظیم تاریخی و نمایش پشتیبانی ملت ایران از سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه‌سازی سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند آقای دکتر پیمان جبلی

رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

عملیات " وعده صادق "جلوه عینی و شکوهمند از تحقق وعده الهی در "پیروزی حق بر باطل " و واقعه ای عظیم برای ظهور و تثبیت " قدرت اراده ملت ایران " و " نیروهای مسلح کشور " در عرصه بین المللی و فروپاشی قدرت اهریمنی و بازدارندگی تار عنکبوتی رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی بود، که دستاوردها و پیامدهای تاریخی و راهبردی آن مایه مباهات ایرانیان غیرتمند و بلکه امت اسلامی و حق طلبان و آزادیخواهان جهان است.

بی تردید نقش "رسانه ملی" در انعکاس این اقدام حماسی و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد و زوایای شگفت انگیز و معنادار آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صدا و سیما به ویژه نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه سازی فرزندان رشید و شجاع خود در "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنش ها و بازتاب‌های بین‌المللی آن تحسین برانگیز و درخور تقدیر است.

بر خود وظیفه می‌دانم از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه "رسانه ملی" تحت راهبری هوشمندانه آن برادر عزیز در این صحنه باشکوه و قدرت ساز تاریخی و نیز همکاری و هم افزایی با " روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی " در این موقعیت خطیر قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

دوام توفیق جنابعالی، معاونین، مدیران و آحاد کارکنان شریف و رسالت آشنای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از تدابیر، فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) را از خدای قادر متعال مسئلت می‌جویم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

کد خبر 6092568 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»