Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت در تامين اعتبار بيمه هاي کشور براي عمل به تعهدات شان در بخش سيل کمک کند.

به گزارش ايرنا، اردشير نوريان روز سه شنبه در پنجمين شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري در سال جاري با حضور محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي تاکيد کرد: بيمه ها به ويژه بيمه هاي مرتبط با محصولات کشاورزي، باغي و دامي هم اينک عملکرد مطلوبي ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ضرورت دارد تا بيمه ها در شرايط اضطراري و بحراني نسبت به انجام تعهدات خود در قبال خسارت ديدگان ناشي از سيلاب اقدام کنند.
نوريان تصريح کرد: براي تسريع در روند اين مهم، دولت بايد بيمه ها را پاي کار بياورد تا خسارت هاي سيل زدگان سريع تر پرداخت شود.
وي يادآور شد: خسارت هاي سيل اخير در کشور تا حدي شديد بود که شايد دولت به تنهايي براي جبران آن نتواند اقدام کند.
عضو کيسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: دولت همچنين بايد به نوسازي بافت فرسوده کشور توجه ويژه داشته باشد.
وي با اشاره به ضرورت رعايت حرايم کمي و کيفي رودخانه ها، مسيل ها، کانال ها و آبراهه ها گفت: چهارمحال و بختياري هم اينک در حوزه حريم کيفي و کمي زاينده رود با مشکل مواجه است.
نوريان تاکيد کرد: تمامي روستاهاي واقع در مسير رودخانه زاينده رود با مشکل مواجه هستند، به همين علت نمي توانند نسبت به نوسازي و مقاوم سازي واحدهاي مسکوني خهود اقدام کنند.
وي افزود: دولت در اين راستا به کمک بخش هاي نيمه دولتي، خصوصي و سازمان هاي مردم نهاد نياز دارد.
نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازي رفع اين مشکل و جلوگيري از بروز آسيب در روند زندگي روستائيان واقع در مسير رودخانه زاينده رود را به صورت فوري در دستور کار خود قرار دهد.
وي گفت: وزير راه و شهرسازي به عنوان نماينده دولت در چهارمحال و بختياري براي بررسي وضيت ناشي از 3 موج بارش سيل آساي اخير بايد دو سه ماه ديگر به اين استان سفر کرده است.
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: اجراي غيرکارشناسي طرح مسکن مهر در چهارمحال و بختياري با مشکلاتي همراه شده که باعث نارضايتي مردم است.
وي افزود: از وزير راه و شهرسازي انتظار مي رود تا براي تکميل آماده سازي هاي طرح مسکن مهر به مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري مسئوليت و تفويض اختيار بدهد.
نوريان تصريح کرد: علاوه بر اقدامات مطلوب صورت گرفته در حوزه محورهاي ارتباطي چهارمحال و بختياري اما همچنان در برخي قطعات جاده هاي اين استان حلقه هاي مفقوده اي وجود دارد که بايد به آن توجه شود.
وي يادآور شد: شهرکرد تنها مرکز استاني بوده که هنوز به شبکه ريلي و راه آهن سراسري متصل نشده است.
نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در همين راستا احداث راه آهن سراسري اصفهان – شهرکرد – اهواز نبايد به فراموشي سپرده شود.
نماينده مردم شهرستان هاي اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار و دهستان دستگرد امامزاده شهرستان شهرکرد در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: در مديريت بحران هاي ناشي از 3 موج بارندگي شديد در اين استان عملکرد شوراي هماهنگي مديريت بحران استان، همگرايي، وحدت و تعامل بين مردم و مسئولان بسيار قوي و قابل تشکر بود.
علي کاظمي باباحيدري تاکيد کرد: مشکلات ناشي از بارندگي هاي سيل آساي اخير در چهارمحال و بختياري بسيار شديد بود.
وي افزود: اما اين در حالي است که شدت بحران در استان هاي لرستان، خوزستان، گلستان و ساير مناطق سيل زده کشور به حدي بود که مسئولان اين استان سعي کردند در سطح ملي ابتدا به استان هاي ديگر رسيدگي شود.
کاظمي باباحيدري تصريح کرد: انتظار مي رود وزير راه و شهرسازي به عنوان نماينده دولت در بررسي خسارت ناشي از بارندگي هاي اخير در چهارمحال و بختياري، مسئولان اين استان را در تاييد رقم 6 هزار ميليارد ريالي خسارت ها کمک کند.
وي يادآور شد: هر چند به نظر مي رسد ميزان ريالي خسارت هاي وارده به بخش هاي مختلف چهارمحال و بختياري در 3 موج بارش سيل آساي اخير بيشتر از اين رقم باشد.
عضو کميسيون برنامه، بودجه و ديوان محاسبات مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: چهارمحال و بختياري 2 جاده استراتژيک دارد که بايد هر چه سريع تر اجرايي، تکميل و بهره برداري شود.
وي گفت: اين جاده ها شامل محور ارتباطي شهرکرد – شلمزار – ناغان – کارون 4 – خوزستان و مسير شهرکرد – بازفت – مسجد سليمان است.
کاظمي باباحيدري تاکيد کرد: حفر سريع تر، تکميل و بهره برداري از تونل هاي زره، گورميزه، چري، دشتک و هوني در مسير ارتباطي شهرکرد – خوزستان بايد سريع تر عملياتي شود.
نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: جاده شهرکرد بروجن با تردد حدود 40 هزار خودرو در شبانه روز از مهمترين شاهراه هاي چهارمحال و بختياري و نيازمند حفر تونل کره بس در اين مسير است.
محمد خالدي تاکيد کرد: آغاز عمليات اجرايي آزادراه لردگان – دهدز در مسير ارتباطي چهارمحال و بختياري به خوزستان به عنوان يکي از 50 پروژه اولويت دار وزارت راه و شهرسازي تسريع شود.
وي افزود: اجراي اين پروژه چهارمحال و بختياري را از بن بست نسبي خارج خواهد کرد.
خالدي تصريح کرد: بهره برداري سريع تر از تونل 500 متري چارطاق لردگان که تاکنون 260 متر آن حفر شده مي تواند در مواقع بارش برف از قطع ارتباط يک دهستان 30 هزار نفري جلوگيري کند.
وي يادآور شد: در بارش هاي سيل آساي اخير چهارمحال و بختياري بسياري راه هاي ارتباطي اين استان دچار خسارت شديد و حتي قطع شد.
وي افزود: چهارمحال و بختياري با 49 نقطه حادثه خيز مهم، هنوز مرکز پشتيباني راهداري ندارد که در اين راستا بايد وزارت راه و شهرسازي اقدام لازم را انجام دهد.
به گزارش ايرنا، وزير راه و شهرسازي به نمايندگي از هيات دولت براي بررسي خسارت هاي سيل سه موج اخير بارش ها به چهارمحال و بختياري سفر کرده است.
محمد اسلامي در سفر 2 روزه خود به چهارمحال و بختياري به شهرستان هاي سيل زده استان سفر کرد تا خسارت ها را براي ارائه گزارش به هيات دولت اعلام کند.
در سيلاب اخير 6 هزار ميليارد ريال به تاسيسات زيربنايي، زمين هاي کشاورزي و مسکن روستايي و شهري چهارمحال و بختياري خسارت وارد شد.
7362/6021
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور

امین سلیمانی برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از قرارگیری ۲ معلم این استان در جمع ۱۵ معلم نمونه کشور خبر داد.

وی گفت: «سلمان رستمی»، آموزگار ابتدایی شهرستان بروجن و «جعفر عالی‌پورهفشجانی»، دبیر مقطع متوسطه اول ناحیه ۲ شهرکرد به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند و در جمع ۱۵ برگزیده قرار گرفتند.

سلیمانی افزود: همچنین «سیده سارا بخشایش»، دبیر متوسطه دوم بروجن نیز به عنوان معلم نمونه استان امسال انتخاب شد.

بیشتر بخوانید

معرفی آموزگار منتخب نمونه در مدارس غیردولتی چهارمحال و بختیاری

وی اضافه کرد: براساس دستورالعمل جدید، معلمان نمونه در ۲ گروه معلمان شامل یک معلم از هر دوره تحصیلی و گروه کیفیت‌بخشی مدیر، معاون، مراقب سلامت، مربی پرورشی، مشاور انتخاب شدند که سه نفر از معلمان به عنوان معلم نمونه استانی و ۵ نفر نیز به عنوان گروه کیفیت‌بخشی معرفی شدند. همچنین از بین۳ معلم نمونه استانی دو نفر از آنان به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.

سلیمانی گفت: همچنین «فرخنده رحیمی»، مدیر آموزشگاه از ناحیه دو شهرکرد، «فاطمه نجفی»، معاون آموزشگاه از ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد، «اکرم پیرایش»، مراقب سلامت ناحیه یک شهرکرد، «مریم توکلی»، مربی پرورشی کوهرنگ و «فرشاد احمدی»، مشاور ناحیه یک شهرکرد به عنوان گروه کیفیت‌بخشی استان معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری