Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: اولویت امدادرسانی و تامین آذوقه با سیلزدگانی است که زندگی خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده پلدختر در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: اکنون جاده جایگزین در مسیر شهرستان به مرکز استان برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ارتباط تلفنی و همچنین اینترنت در این منطقه برقرار است، برق، آب و گاز پلدختر وصل شده و بخشی از شهر که سیل در آن رخ نداده حق استفاده از امکانات را ندارند چون سیلزده نیستند.
وی افزود: در بحث آذوقه مشکل وجود ندارد، برای برخی از منازل که آسیب دیده اند شناسنامه امدادی صادر شده و به منازل چادر اسکان، پتو و وسایل گرمایشی داده شده است.
استاندار لرستان اضافه کرد: اجاره بها منزل برای برخی از منازل که ار بین رفته اند تا هر زمانی بازسازی شوند پرداخت خواهد شد.
خادمی بیان کرد: پاکسازی منازل و معابر نیز بخشی توسط نیروهای بسیج مردمی، سپاه و شهرداری تهران انجام می شود و تا پایان هفته نیز به اتمام می رسد.
وی با اشاره به اینکه برخی از منازل که لوازم خانگی را از دست داده اند گفت: در این خصوص مصوبه ای وجود ندارد اما وام معشیتی تصویب شده که در این خصوص کمک می شود.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در کنار سیلزدگان خواهیم بود و به آنها تا پایان کار کمک خواهیم کرد افزود: اولویت ما سیلزدگان هستند و آنهایی که زندگی خود را از دست داده اند.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه جاری رودخانه شهر و روستاهای مختلف لرستان طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و تا کنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
3210/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 استاندار لرستان مناطق سيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد

 مجتبی صارمی گفت: در این راستا سرویس اینترنت پرسرعت به حدود هفت هزار و ۵۰۰ مشترک این شهر بر این بستر ارائه می‌شود.

وی امکان توسعه شبکه همراه به نسل‌های بالاتر و ایجاد زیر ساخت لازم جهت اجرای پروژه‌های شهر هوشمند را از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: حداکثر سرعت اینترنت پرسرعت ADSL ۱۶ مگابیت بر ثانیه بود که با این سرویس هم اکنون امکان ارائه اینترنت پرسرعت تا حداکثر یک هزار مگابیت بر ثانیه در شهر پلدختر وجود خواهد داشت.

مدیرکل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهار داشت: ۹۵ درصد پروژه شامل عملیات داکت گذاری و شوتینگ فیبر تاکنون به اتمام رسیده است و به زودی امکان واگذاری وجود خواهد داشت.

صارمی ادامه داد: دسترسی حدود ۳۰۰ هزار خانوار شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۳ به این بستر ارتباطی پر سرعت باید فراهم شود که عملیات اجرایی طرح در ۶ شهر شامل خرم آباد، دورود، ازنا، الیگودرز، الشتر و پلدختر آغاز شده و عملیات حفاری در دورود و پلدختر به اتمام رسیده است.

به گزارش ایرنا یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت دار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری است که در این راستا پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها از سال گذشته برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش آغاز شد.

پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها به منظور توسعه زیر ساخت‌ها و توازن در شبکه ثابت و همراه، با هدف پوشش ۸۰ درصدی مشترکان خانگی شهری با حداقل سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه در حال انجام است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  • نصب بیش از ۷۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ اصفهان
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی