Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیکه در بازگشت به منچستر، به مرور خاطراتش از دوران حضور در این تیم پرداخت.

طرفداری- جرارد پیکه، مدافع میانی بلند قامت بارسلونا که سابقه بازی در منچستریونایتد را هم دارد، پیش از تقابل با شیاطین سرخ در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، در یک کنفرانس خبری حضور یافت.

به گزارش MEN، پرسش و پاسخ‌های رد و بدل شده با پیکه از این قرار بود:

چه چیزی از بازی کردن همراه اوله گونار سولسشر به یاد داری؟

یادم می‌آید وقتی به اینجا آمدم، یک هم تیمی خیلی خوب برایم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من جوان بودم و او یکی از مسن‌تر ها بود. قطعا او به من کمک کرد تا با باشگاه و این شهر سازگار شوم. در پایان دوران حرفه‌ای خود با مصدومیت‌ها مشکل داشت. در تمرین با او متوجه می‌شدید که توانایی گلزنی کردن را دارد. بازی کردن با او تجربه‌ای عالی بود. از این که می‌بینم در منچستریونایتد خوب کار می‌کند، خوشحالم. آن‌ها در بازی‌های زیادی برنده شدند و حالا خیلی بهتر بازی می‌کنند. فردا کار سختی در پیش داریم و امیدوار هستیم که برنده شویم. 

در مورد قهرمان نشدن بارسلونا در لیگ قهرمانان از سال ۲۰۱۵

نمی‌خواهم هر سال را با هم مقایسه کنم. هر سال شرایط خاص خودش را دارد. ما در فینال کوپا دل ری حضور داریم. به نظرم واقعا خوب بازی می‌کنیم و نتایج خوبی هم کسب می‌کنیم. می‌دانیم بازی کردن در اولدترافورد چقدر دشوار خواهد بود. می‌خواهیم با کسب نتیجه‌ای خوب به نیوکمپ برگردیم. 

در مورد طرح و برنامه دو تیم برای بازی فردا شب

ما تلاش خواهیم کرد تا مالکیت توپ را حفظ کنیم و آن‌ها هم در تلاش برای ضد حمله زدن خواهند بود. آن‌ها بازیکنان سریعی همچون رشفورد و لوکاکو در اختیار دارند. آن‌ها تیمی انگلیسی هستند؛ یعنی قد بلند و نیرومند. کنترل کردن بازی اهمیت خواهد داشت تا بدین صورت گلی دریافت نکنیم.  

مشکلات یونایتد در دوران پسا فرگوسن

یونایتد همیشه تیم بزرگی در انگلستان بوده است. آن‌ها بیشترین عناوین قهرمانی را کسب کرده‌اند. تیم‌های بزرگ، دوران خوب و بد را پشت سر می‌گذارند. این اتفاق در اسپانیا و ایتالیا هم رخ می‌دهد. آن‌ها بزرگ‌ترین باشگاه انگلیس هستند و این را می‌توان از تعداد قهرمانی‌های آن‌ها فهمید. لیورپول قهرمانی‌های بیشتری را در لیگ قهرمانان کسب کرده است ولی این فرق می‌کند. آن‌ها از زمان جدایی سر الکس فرگوسن به سطحی نرسیده‌اند تا بر سر قهرمانی در لیگ برتر بجنگند ولی این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد. منچستریونایتد باشگاه با قدمتی است، هر چند که در حال حاضر در بهترین برهه تاریخش قرار ندارد.

درباره بازگشت به اولدترافورد

این مسابقه خاصی برای من است. اینجا جایی است که در آن از یک پسر به یک مرد تبدیل شدم. اینجا چیزهای زیادی یاد گرفتم؛ نه فقط درون زمین، بلکه همچنین در خارج از آن. از ۱۷ سالگی تا ۲۱ سالگی اینجا بودم و در اینجا تجارب زیادی را که برای حرفه‌ای شدن لازم بودند، اندوختم. لحظات خوب و بد داشتم. در اینجا تنهایی زندگی می‌کردم و شما در این حالت چیزهای زیادی می‌آموزید. به عنوان یک فرد کاملا متفاوت برگشتم.

احساس فشار؟

ما فشاری احساس نمی‌کنیم. مدت‌ها است که این کار را انجام می‌دهیم. بسیاری از بازیکنان حاضر در رختکن تیم ما، بیش از یک بار قهرمان (اروپا) شده‌اند. فشار یعنی زمانی که ۱۵ سال قهرمان این جام نشده باشید. واقعا مشتاق این بازی هستیم. از سال ۲۰۱۵ به بعد قادر به قهرمانی در لیگ قهرمانان نبوده‌ایم. می‌خواهیم در گام اول به نیمه نهایی راه پیدا کنیم.  

اهمیت بازی در اولدترافورد

نگاه من به این قضیه این طور نیست. پس از دیدن مراسم قرعه کشی هیجان زیادی داشتم. مقابل تمامی تیم‌های انگلیسی بازی کرده‌ایم. مدتی است که با یونایتد رو به رو نشده‌ایم. انتظارات بالایی از مسابقه فردا شب دارم. با بازگشت به اینجا چیزهای زیادی یادم آمد. شرایط مثل زمانی است که منچستر را ترک کردم. هنوز از همان ورودی وارد ورزشگاه می‌شوند. آن زمان سن و سال کمی داشتم و این‌ها برای من تازگی داشتند. فردا برای پیروز شدن تلاش خواهیم کرد. با توجه به تجاربی که در اینجا داشتم، مسابقه خاصی برای من خواهد بود. 

آیا بارسلونا می‌تواند در تعداد قهرمانی‌های اروپایی به رئال مادرید برسد؟

تاریخ چیزهایی را در خود دارد که اتفاق افتاده‌اند. رئال مادرید در فصول اخیر بارها قهرمان اروپا شده است. ما هم قهرمان لیگ قهرمانان و لیگ شده‌ایم. مقایسه کردن چیزی است که رسانه‌ها انجام می‌دهند. به نظرم می‌توانیم از عملکرد خود راضی باشیم ولی میل به کسب قهرمانی‌های بیشتری داریم.  

بازگشت یونایتد مقابل پاری سن ژرمن

تکرار بازی منچستریونایتد مقابل پاری سن ژرمن را دیدم که مثال خوبی است. هرگز نمی‌توانید منچستریونایتد را نادیده بگیرید. باید کار را تمام کنید. آن‌ها این را در دیدار برگشت مقابل پاری سن ژرمن نشان دادند. آن‌ها بازیکنان جوانِ خوب زیادی دارند. پنالتی آن بازی‌ هم مثال بزرگی از اتفاقاتی است که می‌تواند رخ بدهد. می‌دانیم یونایتد چقدر خطرناک است. 

در مورد لوییس سوارز

نمی‌توان بدون او کار کرد. او گلزنی می‌کند و عضوی اساسی از تیم ما است. 

حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان فصل گذشته

چنین اتفاقاتی در دنیای فوتبال رخ می‌دهند. ما از آن درس گرفتیم. لحظات سختی را سپری کردیم و این‌ها برای یک بازیکن در بارسلونا اتفاق می‌افتند. لحظات خوبی هم داشته‌ایم. تیم‌هایی را با گل‌های زیاد شکست داده‌ایم. می‌دانیم سال قبل (برابر رم) چه اتفاقی افتاد و اطمینان حاصل خواهیم کرد که اجازه تکرار آن را ندهیم.  

حذف بارسلونا به دست یونایتد در گذشته

در حال حرف زدن در مورد اتفاقی هستیم که مدت‌ها قبل رخ داده است. ما به آن فکر نمی‌کنیم. تمرکز ما روی کسب یک نتیجه خوب قرار دارد. باید شروع خوبی داشته باشیم. اگر در اینجا پنج دقیقه اول را بد بازی کنید، آنگاه به دردسر خواهید افتاد. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رلوو: منچستریونایتد علاقه‌مند به استخدام ژاوی بود!

باشگاه منچستریونایتد در ژاوی مربی جوانی را می‌دید که در سراسر جهان به عنوان یک اسطوره شناخته شده است.

طرفداری | منچستریونایتد با دقت فراوان به وضعیت ژاوی در بارسلونا توجه داشت؛ آنها به دنبال جانشینی برای اریک تن هاخ هستند.

به گزارش رلوو، باشگاه منچستریونایتد با دقت تحولات روز گذشته در بارسلونا را دنبال می‌کرد. با توجه به احتمال جدایی اریک تن هاخ از هدایت شیاطین سرخ در پایان فصل، ژاوی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جانشینی او در نظر گرفته شده بود. اما با تایید تداوم حضور ژاوی در بارسلونا، سران یونایتد ناامید شده‌اند و باید به جستجوی خود برای سرمربی جدید ادامه دهند.

دلایل علاقه منچستریونایتد به ژاوی

باشگاه انگلیسی که از کریسمس گذشته تحت مالکیت جیم رتکلیف میلیاردر قرار گرفته است، مدتی است که در جستجوی جانشینی برای تن هاخ است. تن هاخ با وجود داشتن قرارداد تا سال 2025، به جز در صورت وقوع اتفاقی غیرمنتظره، به کار خود در این باشگاه ادامه نخواهد داد. نام ژاوی مدتی است که روی میز شیاطین سرخ بوده و آنها او و تحولات باشگاه اسپانیایی را زیرنظر داشتند.

آنها در ژاوی مربی جوانی را می‌دیدند که در سراسر جهان به عنوان یک اسطوره شناخته شده است. ژاوی در سطح بالایی در دوران حرفه‌ایش در مستطیل سبز بازی کرده و از احترام زیادی در بین هواداران و اهالی فوتبال برخوردار است. او در دوران مربیگری خود در بارسلونا نشان داده که توانایی رهبری یک تیم بزرگ و هدایت آن به سمت موفقیت را دارد. تمام این موارد در تضاد با مربی انگلیسی چون گراهام پاتر است و بیشتر شبیه به خولن لوپتگی که پیش از ورود رتکلیف و زمانی که تن هاخ در آستانه اخراج در دسامبر بود، او نیز نامزد این سِمت بود.

البته باشگاه منچستریونایتد هیچ مذاکره‌ رسمی با آرتورو کانالز، ایجنت ژاوی، انجام نداد، اما پس از اعلام ژاوی مبنی بر ترک بارسلونا در پایان فصل، یونایتد به او علاقه‌مند شد. در واقع شیاطین سرخ هنوز مدیر ورزشی ندارد و منتظر نهایی شدن حضور دن اشورث است و در این راستا جیسون ویلکاکس را به عنوان دستیار دوم خود به تازگی استخدام کرده است.

با ماندن ژاوی در بارسلونا، منچستریونایتد یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خود را برای تصاحب نیمکت اولدترافورد در فصل آینده از دست داد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟
  • ادعای رلوو: منچستریونایتد علاقه‌مند به استخدام ژاوی بود!
  • کار دشوار بارسا برای حفظ نایب قهرمانی لالیگا
  • بارسلونا به ستاره پی اس جی ساخت!
  • سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است
  • تن‌هاخ: انعطاف پذیری خوبی برای بازگشت به بازی نشان دادیم
  • جادوگر آرژانتینی یک قدم تا قهرمانی بزرگ
  • خلاصه بازی منچستریونایتد 4-2 شفیلدیونایتد (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏