Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام  حسن روحانی شامگاه سه شنبه در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" با وی، برجام را توافقی بسیار مهم خواند و با تاکید بر اینکه “ما خواهان اجرای کامل تعهدات دو طرف در توافق برجام هستیم تا ایران نیز طبق مفاد آن به منافع مشروع اقتصادی خود در این توافق دست یابد”، اظهارداشت: ایران با وجود عمل به تعهداتش هنوز شاهد اقدام عملی قابل توجهی از طرف مقابل نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون 14 بار صراحتا پایبندی ایران را به توافق برجام تایید و اعلام کرده است، خواهان تسریع در فعالیت اجرایی و موثر سازوکار مالی اروپا در چارچوب تعهدات قید شده برجام شد.

وی همچنین اقدام اخیر آمریکا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حرکتی بسیار تحریک آمیز، خطرناک و بی سابقه در روابط بین الملل خواند و با اشاره به اعتراف صریح نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این حرکت آمریکا به درخواست تل آویو انجام گرفته است، گفت: اگر فداکاری نیروهای سپاه نبود امروز دستکم دو کشور منطقه تحت کنترل داعش بود و این نیروها با فداکاری و تلاش خود ضربه مهلکی به داعش و گروهکهای تروریستی در منطقه وارد کردند.

روحانی تصریح کرد: اراده دولت ایران حفظ امنیت منطقه و جلوگیری از افزایش تنش ها است.

رئیس جمهور همچنین از همدردی رئیس جمهور فرانسه با دولت و ملت ایران به خاطر سیل اخیر و اعلام آمادگی آن کشور برای ارسال کمکهای نوعدوستانه قدردانی کرد.

رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با تاکید مجدد بر ضرورت گسترش همکاری های تهران – پاریس در همه عرصه های مورد علاقه گفت: فرانسه و شرکای اروپایی به طور جدی تعهدات خود را برای اجرای تمام مفاد برجام دنبال می کنند.

"امانوئل مکرون" اظهار داشت: فرانسه با دقت تحولات منطقه را دنبال می کند و تمام سعی و تلاش خود را بکار می گیرد تا منافع ایران از توافق برجام حفظ و تامین شود و سازوکار مالی تدوین شده، نشان دهنده اراده اروپا برای حفظ برجام است.

وی افزود: فرانسه به همراه دیگر شرکای اروپایی تمام تلاش خود را بکار می گیرند تا آمریکا را تشویق کنند که تحریمها علیه ایران را تعدیل کند و بی تردید نقش روسیه و چین نیز در این عرصه و تلاش، بسیار مهم است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران و بویژه خانواده قربانیان سیل اخیر گفت که کشورش تصمیم دارد کمکهای انسان دوستانه ای را برای یاری سیل زدگان ارسال کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران چین دولت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در پاریس گفت: ما نه با روسیه و نه با مردم روسیه در جنگ نیستیم.

رئیس جمهور فرانسه در این خصوص ادعا کرد: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد.

این در حالیست که پیش از این، ماکرون اعلام کرده بود که آماده است درباره نقش سلاح‌ های هسته‌ ای در دفاع مشترک اروپا «رایزنی کند.»

گفتنی است که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دوشنبه هفدهم اردیبهشت در کاخ الیزه در پاریس از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به‌ طور رسمی استقبال کرد و طی دیدار با وی مسائل مرتبط با تجارت میان پکن و اروپا را بررسی کرد.

کد خبر 6098729

دیگر خبرها

  • منزوی کردن زنان را قبول نداریم/ ایران بیشترین تحصیل کرده زن در منطقه را دارد
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • رئیسی: ایران بیشترین تحصیل کرده زن را در منطقه دارد
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با «مخبر» برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین