Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@02:21:27 GMT

آموزش در حوزه های علمیه متناسب با نیاز جامعه باشد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۹۶۲۹

آموزش در حوزه های علمیه متناسب با نیاز جامعه باشد

به گزارش ایرنا آیت الله رسول فلاحتی روز سه شنبه در دیدار با مدیران و استادان حوزه های علمیه استان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت حوزه های علمیه شیعه خواهران در کشورهای مختلف منسجم شده و این امر را از افتخارهای انقلاب می دانیم.
وی به وجود حوزه های علمیه خواهران در استان های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: اکنون خواهران طلبه در معادلات علمی دینی ورود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه رشت با بیان اینکه عالمان دینی در طول تاریخ سختی های بسیاری را تحمل کردند، تصریح کرد: مواجهه با سختی ها نخستین گام طلبگی است.
آیت الله فلاحتی شناخت خداوند و توکل بر خدا را تعریف طلبگی خواند و بیان کرد: نبود هویت مذکور آثار منفی دارد بنابراین این راهبرد باید ماندگار شود.
وی هویت طلبگی را نیازمند بازخوانی عنوان کرد و گفت: امروز اقتصاد، معیشت و درآمد گفتمان جامعه است و این گفتمان باید به دانش، نشاط علمی، توجه به دانش و علم را برای خدا خواستن، تبدیل شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر تناسب آموزش ها با نیاز جامعه در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: احیای موقوفه ها در راستای تقویت حوزه های علمیه باید مد نظر مسئولان مربوطه باشد.
آیت الله فلاحتی به تغییر گفتمان در گرایش جوانان در دانشگاه ها اشاره کرد و یادآور شد: اگر گفتمانی به غیر از رضای خداوند باشد ویرانگری اش بیش از ساماندهی آن است.
وی با بیان اینکه علم، اخلاق و فهم مدیریتی حوزه های علمیه گیلان نیازمند توجه ویژه است، اظهار کرد: طلبه، مدرس و استاد به همراه شورای عالی حوزه های علمیه باید بخش های نابسامان را مشخص کنند.
امام جمعه رشت به تلاش دشمن در ایجاد ازهم گسستگی بین نسل حاضر با نسل ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: خروجی حوزه های علمیه بسیار بیشتر از قبل از انقلاب اسلامی است.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه حلقه ارتباطی علمی بین حوزه های علمیه خواهران و مراکز دانشگاهی باید ایجاد شود، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب نگرش دانشگاه ها و حوزه های علمیه نسبت به همدیگر تغییر کرده و نزدیک تر شده است.
وی، برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه را از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: بیشترین کرسی های آزاداندیشی در حوزه های علمیه برگزار شده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، احیای کرسی های آزاداندیشی را لبیک به ندای مقام معظم رهبری ذکر کرد و گفت: نظریه های جدیدی در حوزه های علمیه که از گذشتگان مغفول مانده، با احیای کرسی های آزاداندیشی به وجود آمده است.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر ارتقای علمی مدیران حوزه های علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: مدرس حوزه های علمیه باید بتواند جایگاه عالمان دینی که بالاترین جایگاه در طول تاریخ بشر بوده را تبیین کند.
** تاسیس سطح سه در حوزه های علمیه خواهران گیلان
مدیر حوزه های علمیه خواهران گیلان نیز در دیدار مذکور به تحصیل یک هزار و یکصد نفر طلبه خواهر در حوزه های استان اشاره کرد و گفت: تاکنون تعداد 800 نفر دانش آموخته حوزه های علمیه خواهران گیلان شدند.
حجت الاسلام مرتضی حبیبی از احیای ستاد موقوفات رضوی در راستای برطرف کردن مسائل اقتصادی حوزه علمیه خواهران در گیلان خبر داد و افزود: وجود منابع پایدار برای حوزه های علمیه خواهران در استان حائز اهمیت است.
وی یادآور شد: تاسیس و گرایش سطح سه حوزه خواهران گیلان از برنامه های پیش رو است.
7296/2007/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان های مختلف کشور انقلاب جامعه حوزه علمیه حوزه های علمیه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود فاضل رئیس شورای عالی نظام پزشکی در مراسم روز ماما اظهار کرد: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی حوزه پزشکی را پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به گفت و گو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای‌ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه نماید که نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی از جمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند