Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@21:59:23 GMT

سیلاب حدود 21 میلیارد تومان خسارت به قصرشیرین وارد کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۰۵۳۸

سیلاب حدود 21 میلیارد تومان خسارت به قصرشیرین وارد کرد

مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت ها به زیرساخت های راه، عمران شهری، 415 هکتار از باغات و 700 هکتار از زراعت این شهرستان وارد و 70 راس دام سبک نیز تلف شد.
وی، همچنین از وارد شدن خسارت به 40 کیلومتر راه و جاده عشایری، 32 دهنه پل و 220 سیاه چادر عشایری، پنج هزار متر کانال آبرسانی و کانال ها و انهار سنتی و 20 ایستگاه پمپاژ، تخریب جاده بین مزارع، یک هزار و 500 هکتار سامانه آبیاری تحت فشار در این شهرستان در اثر سیلاب های اخیر خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: بارش های اخیر همچنین به 667 هکتار بخش آبخیزداری و کاشت منابع طبیعی این شهرستان خسارت زد.
تاتار ادامه داد: تلاش مجموعه اعضای ستاد مدیریت بحران و تمامی دستگاه های خدمات رسان در ایام بارش باران و وقوع سیلاب در شهرستان قابل قدردانی است.
وی گفت: در مجموع در مدت فعالیت 2 سامانه بارشی که منجر به وقوع سیلاب در این منطقه شد، بیش از 63 میلی متر باران در قصرشیرین بارید و میزان بارندگی های فروردین ماه امسال در این شهرستان نیز 139 و 9 دهم میلی متر به ثبت رسیده است.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بارش باران عراق مدیریت بحران منابع طبیعی خسارت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر ۷ هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها به صورت موقت برطرف شده است.

او با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

دوستی ادامه داد: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته و ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی