Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@02:02:13 GMT

150 دانشجوی افغان در دانشگاه آزاد بیرجند پذیرش شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۰۵۸۱

150 دانشجوی افغان در دانشگاه آزاد بیرجند پذیرش شدند

به گزارش ایرنا سید غلامرضا موسوی سه شنبه شب در نشست فعالان اقتصادی خراسان جنوبی با سفیر ایران در افغانستان افزود: به دلیل اینکه کارهای اداری این دانشجویان از طریق وزارتخانه های علوم و امور خارجه انجام می شد، اقدامات اداری پذیرش آنان طولانی تر شد.
وی گفت: اقدامات مختلف برای پذیرش دانشجویان افغانستان به اتمام رسیده و طی 2 هفته آینده، آموزش این دانشجویان آغاز خواهد شد و امکانات و پتانسیل های آموزشی را به صورت ویژه برای آموزش آنان آماده کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند افزود: امیدواریم با پیگیری استانداری خراسان جنوبی و سایر مسئولان متولی کشوری برای سال های آتی با جدیت زمینه برای جذب بیشتر دانشجویان افغان در دانشگاه آزاد بیرجند فراهم شود.
وی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل های خوب آب و خاک در افغانستان، کشت فراسرزمینی ظرفیت خوبی است که می توان در کشور افغانستان دنبال کرد، به طور مثال با کشت فراسرزمینی چغندر قند در افغانستان و خرید تضمینی آن می توان از ظرفیت کارخانه قند قهستان در شهر اسدیه برای فرآوری این محصول استفاده کرد.
موسوی گفت: در زمینه گیاهان دارویی نیز کشور افغانستان ظرفیت خوبی دارد که می توان برای فرآوری این محصولات در استان خراسان جنوبی برنامه ریزی هایی داشته باشیم.
رئیس کمیسیون تامین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند هم گفت: در حاضر ما در قبال صادرات کالا به کشور افغانستان ریال دریافت می کنیم که نیاز است این موضوع پیگیری و کانالی بین 2 کشور ایجاد شود تا تجار ایرانی در خصوص صادرات کالا به افغانستان ارز دریافت کنند.
احمدعلی هامونی افزود: باید برای دریافت ارز در خصوص صادرات کالا به افغانستان راهکارهای عملیاتی طراحی و اجرایی شود تا بخشی از دغدغه تجار خراسان جنوبی رفع شود.
سفیر ایران در افغانستان روز سه شنبه در سفر به خراسان جنوبی ضمن بازدید از بازارچه های مرزی، در نشست کارگروه توسعه صادرات این استان نیز شرکت کرد.
استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند با افغانستان هم مرز است.
7556*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی افغانستان دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی وزارتخانه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امید رضایی فر در نشست هماهنگی عملیاتی کردن پذیرش اساتید و دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین گفت: سازمان امور دانشجویان طبق روال گذشته این دانشجویان را که متقاضی تحصیل در ایران هستند می‌تواند بورسیه کند و پشتیبانی‌های لازم مانند امور کنسولی و رفاهی از آنان مانند سایر دانشجویان انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: این اقدام وزارت علوم در راستای حمایت از آزادی و صلح در مقابله با ظلم و ستم بوده و یک اقدام در پشتیبانی از آزادی‌های مرسوم دانشگاهی است.

رضایی‌فر افزود: این پیشنهاد ایران مبتنی بر تجربه موجود در ایران در پذیرش و تحصیل دانشجویان بین المللی از ۹۴ کشور جهان صورت گرفته است و دانشگاه‌های ما در کیفیت بالایی از علم و فناوری بر اساس شاخص‌های رتبه بندی جهانی هستند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم گفت: این شکل از مقابله با دانشجویان در کشور‌های آمریکایی و اروپایی برای اولین بار در تاریخ این کشور‌های مدعی آزادی بیان صورت می‌گیرد.

رضایی فر گفت: اگر چه دولت‌های غربی و امریکا می‌کوشند با تاکید بر فرا روایت‌های جعلی تاریخی و ضد یهودی خواندن تظاهرات دانشجویی از اعتبار آن بکاهند و افکار عمومی را منحرف کنند، ولی تاریخ نشان داده است اینگونه برچسب زدن‌ها خیلی زود رنگ می‌بازد و اصالت و حقیقت راه خود را به نیکی طی خواهد کرد.

گفتتی است؛ در نشست هماهنگی حمایت از دانشجویان حامی مردم غزه، روسای دانشگاه‌های برتر کشور و مدیرکل دانشجویان بین المللی سازمان امور دانشجویان حضور داشتند و ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی خصوصا در فجایع غزه و نیز اقدامات تروریستی این رژیم و همچنین محکومیت برخورد با اساتید و دانشجویان در محیط دانشگاهی، و با حمایت از اقدامات مقابله جویانه و بازدارنده در برابر این رژیم کودک کش، تصمیماتی در نحوه پذیرش و همکاری با دانشجویان و اساتید آزادی خواه اتخاذ شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی پارس ایر به پروازهای خراسان جنوبی پیوست
  • توسعه روابط خارجی خراسان جنوبی در دستور کار است
  • تاکنون تخلفات انتخاباتی خاصی در خراسان جنوبی نداشته‌ایم
  • مردم خراسان جنوبی همیشه در صحنه
  • پیوستن قزاقستان به جمع شرکای کریدور ترانس افغان
  • آغاز پذیرش دانشجوی ‌دکتری بدون آزمون در دانشگاه صنعتی دزفول
  • دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی