Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی در استان ایلام میزان خسارت‌های وارده ناشی از سیل را در کشور بر اساس آخرین برآوردها را ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «محمود حجتی»، عصر سه‌شنبه (20 فروردین) برای بازدید از مناطق سیل‌زده استان ایلام از طریق فرودگاه شهدای این شهر وارد استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه خسارت‌های سیل در بخش کشاورزی به‌ویژه در استان خوزستان در حال افزایش است، افزود: آخرین برآوردها نشان می‌دهد که خسارت سیل به بخش کشاورزی بیش از 7 هزار و 800 میلیارد تومان است که البته این میزان در حال افزایش است.

 

وزیر جهاد کشاورزی، بابیان اینکه در راستای جبران خسارت‌ها، مصوباتی خوبی در دولت داشته‌ایم، گفت: در سه جلسه گذشته دولت، همه مسائل و مصوبات مربوط به سیل ازجمله چگونگی امدادرسانی، چگونگی کاهش خسارت‌های و نحوه کاهش آلام مردم سیل‌زده بوده است.

حجتی، بابیان اینکه البته در بخش کشاورزی نیازمند مصوبات تکمیلی هستیم که جزئیات آن به دبیرخانه هیئت دولت ارسال‌شده است، گفت: امید است که اعتبارات و منابع مصوب شده آرام و آرام در اختیار بخش کشاورزی و کشاورزان عزیز در مناطق سیل‌زده قرار گیرد.

 

وزیر جهاد کشاورزی که برای بازدید از مناطق سیل‌زده وارد ایلام شد، به همراه استاندار ایلام و سایر مسئولان بعد از بازدید از روستاهای عرب رودبار، در هشتاد و سومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این استان شرکت کرد.

 

وی، با اعلام رضایت از عملکرد مدیریت بحران استان در مقابله با سیل‌های اخیر، اظهار کرد: استان ایلام علی‌رغم کوهستانی بودن و مستعد سیل بودن و باوجود بارش بی‌سابقه خوشبختانه تلفات جانی نداد و هزینه کمتری ایجاد شد و از این بابت از استاندار ایلام و مجموعه همکاران تشکر می‌کنم.

 

حجتی، بابیان اینکه همیشه پیشگیری عاقلانه‌ترین راه و کمترین هزینه را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: الحمدالله مسئولان استان ایلام با مدیریت خیلی خوبی که اعمال کردند و با پیشگیری‌های به‌موقع نگذاشتند اتفاق تلخی بیافتد که این نشان از عملکرد خوب و مطلوب مدیریت بحران استان دارد.

 

استاندار ایلام، نیز در جلسه اقتصاد مقاومتی این استان با حضور وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: سیل خسارت‌های زیادی بر منابع طبیعی و کشاورزی استان وارد کرده که البته برآورد خسارت مناطق سیل‌زده استان در حوزه کشاورزی به‌طور کامل انجام‌نشده است.

 

«قاسم سلیمانی دشتکی»، یادآور شد: سیل قسمت مهمی از زمین‌های کشاورزی را از بین برده است و اینجا باید گفت که در برآورد خسارت زمین‌های کشاورزی خوب عمل نشده است که از وزیر محترم جهاد کشاورزی می‌خواهیم که نسبت به حجم خسارات واردشده بر کشاورزان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

استاندار ایلام، خسارت واردشده ناشی از سیل به بخش کشاورزی استان را 35 هزار هکتار عنوان و خاطرنشان کرد: در این سیل مهیب بیش از 1000 هکتار از باغات استان خسارت کامل دیده و بیش از یک هزار کیلومتر از جاده‌های بین مزارع استان را نیز از بین برده است.

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل کمک به سیل زدگان سپاه پاسداران بارندگی و سیلاب سپاه خبرگزاری شبستان لرستان خوزستان مناطق سیل زده وزیر جهاد کشاورزی خسارت سیل ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت وقوع طوفان سهمگین در اوکلاهما | ویدئو

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، طوفان سهمگین در هر سالفر ایالت اوکلاهما آمریکا علاوه بر وارد آوردن خسارات بسیار زیاد، دست کم سه کشته از جمله یک کودک بر جای گذاشت.

کد خبر 847903 برچسب‌ها خبر مهم طوفان ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • خسارت وقوع طوفان سهمگین در اوکلاهما | ویدئو
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی