Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@01:40:32 GMT

ادعای تاخیر سفارش‌ هند برای نفت خام ایران در ماه می

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۰۹۴۰

ادعای تاخیر سفارش‌ هند برای نفت خام ایران در ماه می

رویترز مدعی شد پالایشگاه های هند به علت مشخص نبودن وضعیت تمدید معافیت ها از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، فعلا سفارشی برای بارگیری نفت ایران در ماه می نمی دهند . ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ،پالایشگاه های هند به علت مشخص نبودن وضعیت تمدید معافیت ها از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، فعلا سفارشی برای بارگیری نفت در ماه می نمی دهند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ترامپ در نوامبر پس از خروج از معاهده برجام تحریم‌های اقتصادی علیه ایران وضع کرد . 
ولی واشنگتن معافیتی 6 ماهه به هشت کشور از جمله هند داد که طبق آن می توانستند تا اوایل ماه مه نفت ایران را بخرند. هند بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است که اجازه داشت ماهانه حدود 9 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کند . 
هند امیدوار است که 7 تا 10 روز آینده وضعیت معافیت ها و مقدار نفتی که اجازه خرید خواهد داشت مشخص شود . 
طبق گفته یک منبع آگاه:« ما از نظر آمریکا خبر نداریم که آیا به هند اجازه خرید نفت می دهد یا نه» . 
هند طبق معافیت فعلی می تواند حدود 300 هزار بشکه نفت ایران را بخرد که کمتر از نصف مقدار واردات هند قبل از تحریم‌هاست .دهلی نو می خواهد به خرید نفت ایران در همین سطح فعلی ادامه دهد . 
از نوامبر، تنها شرکت ملی نفت هند، شرکت بهارات پترولیوم ، هندوستان پترولیوم و پالایشگاه مانگالور نفت ایران را خریده اند . 
برایان هوک، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در ماه مارس گفت برای صفر کردن صادرات ایران برنامه‌ریزی کرده است. هوک هفته گذشته گفت سه تا از هشت کشوری که از واشنگتن معافیت گرفته بودند، واردات از ایران را صفر کرده‌اند . 
یک منبع آگاه دیگر گفت:« تحریم های سپاه پاسداران ایران هم به عدم اطمینان در مورد عرضه نفت ایران افزوده است. در شرایط فعلی که جایگزین های کافی در دسترس هستند، بهتر است تا مشخص شدن وضعیت معافیت ها صبر کنیم ».

مذاکره هند با آمریکا برای ادامه واردات نفت از ایرانافزایش جریان نفت ایران و ونزوئلا به چین در پی تحریم‌های آمریکا

انتهای پیام/29

R7586/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت ایران نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان مشخص شد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند