Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:58:56 GMT

اتاق فکر صهیونیست‌ها

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۰۹۶۸

اتاق فکر صهیونیست‌ها

تهران- ایرنا- امریکا با اقدامات اخیر خود که کاملا از سر بی‌تدبیری و حتی بر خلاف منافع ملی این کشور نیز هست، جایگاه و پرستیژ خود در جامعه جهانی و میان نخبگان را خدشه‌دار کرد و نشان داد، حاضر است منافع ملی امریکا را هم فدا کند تا اسراییل منتفع شود

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم کمال دهقانی‌فیروزآبادی، نوشته است: امریکا روز دوشنبه اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یک نهاد نظامی رسمی در جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساس برخورد جمهوری اسلامی ایران در چنین مواردی بر مبنای اصل مقابله به مثل است. به بیانی دیگر اگر به ما احترام بگذارند، احترام می‌گذاریم. اگر توافق کنند و بر سر توافق‌شان بمانند ما هم روی عهد و توافق‌مان خواهیم ماند. اگر تخلف و نقض عهد کنند هم نباید انتظار داشته‌ باشند که جمهوری اسلامی ایران منافع خود را فدای منافع امریکا کند.

بنابراین قطعا ما قاطعانه و با صلابت پای منافع ملی‌ خود خواهیم ایستاد. با این حال معتقدم که این اقدام امریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را باید در حد و اندازه‌ای که هست، دید و بررسی کرد. همه می‌دانند که امریکا از سپاه پاسداران کینه دارد. سپاه پاسداران با تمام وجود مقابل اهداف رژیم اشغالگر قدس ایستاد. محور مقاومت یعنی ایران، عراق، سوریه و لبنان رو در روی اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند آن هم در شرایطی که اسراییل هم از سوی امریکا و هم از سوی بعضی از کشورهای عربی منطقه حمایت می‌شود. از سویی امریکا و رژیم اسراییل می‌خواستند دولت قانونی بشار اسد در سوریه و دولت قانونی عراق را ساقط کنند که سپاه مقابل آنها ایستاد، با تروریست‌ها مبارزه و هزینه زیادی پرداخت ‌کرد.

در این فرآیند تروریست‌ها وارد خاک ما شدند گرچه اغلب آنها نابود شدند و اما توانستند اقدامات شرارت‌آمیزی در ایران انجام دهند. اقداماتی که پشت‌ پرده همه آنها اتاق فکر صهیونیست‌ها و اتاق فرمان امریکا قرار داشت. برای صهیونیست‌های نژادپرست منافع امریکا مهم نیست و تنها منافع خودشان را در نظر می‌گیرند. البته که ترامپ به عنوان رییس‌جمهوری امریکا هم در بعضی از موارد اصلا به منافع امریکا توجه نمی‌کند. در واقع آن قدر که ترامپ به شخص و حزب نتانیاهو و صهیونیست‌ها توجه می‌کند، منافع داخلی امریکا را در اولویت قرار نمی‌دهد. نمونه بارزش به رسمیت شناختن حضور اسراییل در بلندی‌های جولان است.

زمانی که امریکا اعلام کرد؛ بلندی‌های جولان را مناطق تحت اشغال اسراییل نمی‌داند و به حضور اسراییل در این منطقه مشروعیت بخشید در واقع تصمیمات پیشین خود را به عنوان عضو دایم شورای امنیت زیر پا گذاشت. به هر حال امریکا عضو دایم شورای امنیت بوده و قطعنامه‌ای را در این زمینه امضا کرده‌ که لازم است از آن تبعیت کند. اگر امریکا هیچ پایبندی ندارد، نمی‌تواند از جامعه جهانی انتظار داشته ‌باشد که از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که برای برقراری نظم و امنیت جهانی وضع می‌شود، تبعیت کنند.

امریکا با اقدامات اخیر خود که کاملا از سر بی‌تدبیری و حتی بر خلاف منافع ملی این کشور نیز هست، جایگاه و پرستیژ خود در جامعه جهانی و میان نخبگان را خدشه‌دار کرد و نشان داد، حاضر است منافع ملی امریکا را هم فدا کند تا اسراییل منتفع شود.

*منبع: روزنامه اعتماد،1398،1،21
**گروه اطلاع رسانی**1893**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ اقشار مختلف مردم گیلان به ویژه دانشجویان مانند مردم دیگر استان‌ها، حمایت خود را از برگزاری جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و اروپا در دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع غزه اعلام کردند.

دانشجویان با تمسخر مفهوم «آزادی بیان» در کشورهای غربی ، به خبرنگار صدا و سیما گفتند: چرا مسئولان این کشورها به دانشجویان اجازه نمی دهند که اعتراض خود را به اعمال ددمنشانه و وحشیانه نظامیان صهیونیستی در مقابل مردم بی دفاع غزه بیان کنند.

دیگر خبرها

  • اسراییل مجبور به پذیرش خواسته حماس برای تبادل اسرا است
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی