Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@11:38:12 GMT

پیشتازی نتانیاهو در نتایج اولیه انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۰۹۷۵

پیشتازی نتانیاهو در نتایج اولیه انتخابات

گزارش‌های اولیه از شمارش آراء حاکی از پیشتازی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات پارلمانی این رژیم است.

به گزارش مشرق، برخی رسانه‌های صهیونیستی ازجمله هاآرتص و تایمز اسرائیل می‌گویند اگرچه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رقیب اصلی وی، هر دو مدعی پیروزی در انتخابات پارلمانی (کنیست) این رژیم شده‌اند؛ اما نتیجه اولیه شمارش آراء در بامداد امروز چهارشنبه حکایت از پیروزی قریب‌الوقوع نتانیاهو در این رقابت دارد تا راه را برای پنجمین دور از زمامداری وی باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شمارش ۹۵ درصد آراء، احزاب لیکود و «آبی-سفید» هرکدام ۳۵ کرسی پارلمانی را از آن خود کرده حال آنکه با توجه به قدرت جناح راست، احتمالا نتانیاهو موفق به تشکیل دولت ائتلافی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آخرین التماس‌های نتانیاهو

تا این جای امر، لیکود ۲۶.۴۷ درصد آراء و ائتلاف آبی-سفید ۲۶.۱۱ درصد آراء را از آن خود کرده است.

گفتنی است تنها چند ساعت پس از برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، ۲ حزب سیاسی در این رژیم به دلیل بروز تخلفات متعدد در جریان برگزاری انتخابات به صورت رسمی از روند برگزاری این انتخابات شکایت کردند.

گفته شده دو حزب «اسرائیل بیتنا» و «میرتص» در شکایت خود اعلام کرده‌اند که در بسیاری از صندوق‌ها، نشانی از آرای حامیان آنها وجود ندارد و در برخی مراکز رأی‌گیری نیز رأی دهندگان نتوانسته‌اند به این دو حزب رأی دهند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل اسرائیل انتخابات اسرائیل بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی که پیشتر استعفای رئیس سازمان اطلاعات نظامی این رژیم را «اقدامی شایسته» خوانده بود، از «نتانیاهو» هم خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت: نتانیاهو به خاطر امنیت اسرائیل هم که شده باید استعفا دهد.

وی ادامه داد که «کابینه نتانیاهو باید (به خاطر شکست در برابر مقاومت فلسطین) از زندگی ما خارج شود.»

پیش از این، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی استعفای رئیس سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل را «قابل توجیه و اقدامی شایسته» خوانده و گفته بود «بهتر است نتانیاهو هم همانند او استعفا کند.»

«آهارون حالیوا» رئیس سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اولین مقام ارشد نظامی صهیونیست است که بعد از آغاز جنگ در غزه استعفا می‌دهد.

دیروز (چهارشنبه) هم فرمانده یگان ویژه «اشباح» در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.

همزمان با آغاز دومینوی استعفاها در میان مقامات بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی، لاپید به عنوان رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنی‌گانتس» و «آیزنکوت» دو عضو کابینه جنگ خواسته بود از کابینه نتانیاهو کناره‌گیری کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • دو عضو کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • بحران ناتمام تل‌آویو