Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@14:48:10 GMT

سپاه تکيه گاه مستضعفان و خار چشم مستکبران است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۱۲۴۶

سپاه تکيه گاه مستضعفان و خار چشم مستکبران است

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- سپاه قمربني هاشم عليه السلام با صدور بيانيه اي تاکيد کرد: سپاه تکيه گاه مستضعفان و خار چشم مستکبران است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سپاه استان، در اين بيانيه با گراميداشت روز پاسدار و زاد روز ولادت امام حسين(ع)
تصريح شده است : سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با هويت مکتبي و اتکاء به انديشه توحيدي و گفتمان ديني برخاسته از سيره نبوي و علوي، يک نهاد انقلابي است که بر اساس اصل 150 قانون اساسي، رسالت پاسداري از انقلاب اسلامي و دست آوردهاي آن را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين بيانيه با محکوميت اقدام اخير آمريکا در خصوص سپاه مي افزايد: با توجه به ماهيت ضد استبدادي، ضد استکباري و ضد استعماري انقلاب اسلامي ايران، که در صدد شکستن شاخ مستکبران و ظالمان جهان بوده موجب شده تا به طور طبيعي طيف گسترده اي از دشمنان مقابل آن صف آرايي نمايند، که ضرورت وجود نهاد مقدس سپاه در پاسداري از اين انقلاب را اثبات مي کند.
در بيانيه سپاه قمربني هاشم عليه السلام با اشاره به حضور فعال و تاثيرگذار و عملکرد درخشان سپاه در عرصه دفاع مقدس، ايفاي نقش در مقابله با جنگ نيمه سخت و برخورد با غائله ها، آشوب ها و فتنه هاي مختلف، حضور مؤثر در امنيت پرواز و ايجاد امنيت در شبکه ناوگان هوايي کشور و مقابله با دسيسه هاي دشمنان، حضور در عرصه سازندگي و انجام هزاران پروژه ملي در سطح کشور و توان قدرتمند موشکي سپاه و حضور فعال نيروي دريايي در آب‌هاي خليج فارس و پاسداري از حريم آبي کشور، مي افزايد: افتخارات سپاه در عرصه هاي مختلف از دلايل دشمني استکبار جهاني و مزدوران منطقه اي آنها با اين نهاد مردمي، مکتبي و انقلابي است.
در اين بيانيه تصريح شده است: حضور نيروي زميني سپاه در مقابله با اشرار و فرقه هاي وابسته و مزدور در شمال غرب و جنوب شرق و نيز پاسداري در بسياري از مرزهاي کشور و نهايتا حضور سپاه در تقويت عمق استراتژيک انقلاب و نظام و مقابله با پديده داعش در عراق و سوريه و پاسداري از حريم اهل بيت و جبهه مقاومت و گسترش نفوذ معنوي انقلاب توسط نيروي قدس از ديگر افتخارات مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي محسوب مي‌شود که کلام نوراني حضرت امام خميني(ره) که فرمودند: «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» را با همه وجود اثبات کرده و به منصه ظهور رسانده است.
بيانيه سپاه قمربني هاشم عليه السلام مي افزايد: به رغم تفاوت در دشمنان خارجي و مخالفان داخلي و فضاسازي عليه سپاه، بين آنها نقاط اشتراکي وجود دارد که مربوط مي شود به رسالت، مأموريت و عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي؛ لذا از آنجايي که سپاه تکيه گاه مستضعفان و خار چشم مستکبران است، دشمني با سپاه نقطه مشترک دشمنان بشريت و دولت جنايتکار آمريکا مي باشد.
در ادامه اين بيانيه با اشاره به تأييد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از سوي حضرت امام خميني(ره) و لطف و توجه هميشگي مقام معظم رهبري به اين نهاد، آمده است: همه خواص و نهادهايي که دل در گرو نظام و انقلاب و ولايت فقيه داشته و همينطور مردم عزيزمان همواره سپاه را مورد توجه و محبت قرار مي‌دهند، و اکثريت قريب به اتفاقِ کساني که به سپاه حمله مي‌کنند، سپاه را مانع و مزاحم تحقق خواسته‌هاي خود مي بينند.
در اين بيانيه ضمن محکوميت شديد اقدام غيرقانوني سردمداران رژيم جنايتکار آمريکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست «سازمان‌هاي تروريستي خارجي» که خلاف منشور ملل متحد است، با اشاره به خدمت رساني سپاه و بسيج به آحاد مردم در شرايط مختلف، آمده است: سپاه همواره در شرايط مختلف از جمله حوادث غيرمترقبه همچون؛ سيل، زلزله و موارد ديگر در کنار مردم و مسئولين بوده و خواهد بود و مردم ياري و مردم داري را رسالت خود مي داند.
به گزارش ايرنا، رئيس جمهوري آمريکا روز دوشنبه در بيانيه اي اعلام کرد که واشنگتن، سازمان سپاه را يک سازمان تروريستي خارجي در نظر گرفته است.
شوراي عالي امنيت ملي ايران نيز در واکنش به اين اقدام آمريکا در بيانيه اي اعلام کرد: اين شورا ضمن محکوميت شديد اقدام غيرقانوني و خطرناک ايالات متحده آمريکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست «سازمان‌ هاي تروريستي خارجي»، اين اقدام بي‌ اساس را خطر عمده ‌اي براي صلح و امنيت منطقه ‌اي و بين ‌المللي و نقض آشکار قواعد آمره حقوق بين ‌الملل و منشور ملل متحد مي‌ داند.
همچنين براساس اين بيانيه، جمهوري اسلامي ايران در اقدام متقابل در برابر اقدام غيرقانوني و نابخردانه امروز آمريکا اعلام مي ‌نمايد، رژيم ايالات متحده آمريکا را «دولت حامي تروريزم» و «فرماندهي مرکزي آمريکا موسوم به سنتکام» و تمامي نيروهاي وابسته به آن را «گروه تروريستي» مي ‌داند.
2097
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با اشاره به رویه‌های سیاسی برای شناسایی سازمان‌های تروریستی تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل اظهار کرد: من فقط می‌توانم آنچه را که بارها اعلام کرده‌ایم تکرار کنم. سپاه پاسداران و اعضای آن تمام توسط اتحادیه اروپا تحریم شده و نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز درباره (موانع) شناسایی این سازمان به‌عنوان نهاد تروریستی توضیح داده است.

وی عنوان کرد که نام سپاه پاسداران زمانی ممکن است در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اضافه شود که یک دادگاه اروپایی تصمیم مرتبطی را در این زمینه اتخاذ کند. اتفاقی که به گفته این مقام اروپایی تاکنون رخ نداده است.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

در انگلیس مقام‌های این کشور اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. بر اساس گزارش‌ها دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم به تازگی در سفر به سرزمین‌های اشغالی آب پاکی را روی دوست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

در اروپا هم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرده است که چنین اقدامی بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست. جوسپ بورل هفته پیش در نشست با خبرنگاران گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است. در شرایط کنونی چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر در گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد.

وی به آن دسته از مقام‌های اروپایی که خواستار شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی هستند گفت: آنها باید به تبعات منفی این رفتار احساسی خود بر اروپا بیندیشند و بر مسیر دیپلماسی، تعامل سازنده و عقلانیت تمرکز کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: ضرورت دارد در دنیای دیپلماسی به امنیت متقابل احترام گذاشته شود و به جای پیروی از زبان تهدید و اقدامات غیردوستانه، افزایش اعتماد متقابل در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 748127

دیگر خبرها

  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر