Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: ما در این رابطه دو مطلب را از فرمایشات مقام معظم رهبری پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت و دیگری هم توجه به بخش علم و فناوری که در بیانیه رهبری به آن اشاره شده است.

وزیر علوم افزود: نیاز است که برنامه‌های ما شفاف‌تر و در جهت ادامه رشد توسعه علمی تدوین شود و هم اینکه تاکید کنیم تأکیدات مقام معظم رهبری ما را برای رسیدن به اهدافمان بیش از پیش راسخ‌تر و حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما در حوزه‌های علم و فناوری در بخش اول، یعنی ۴۰ سال انقلاب اسلامی حرکت خوبی داشته‌ایم و خوشبختانه حوزه‌های علم و فناوری مورد رضایت مقام معظم رهبری است. برای همین ایشان تاکید کردند که نگذاریم رشد علمی کشور کند شود.

وزیر علوم با بیان اینکه اکنون باید یک برنامه قوی‌تری تدوین شود، افزود: البته فقط اجرای این برنامه‌ها توسط وزارت علوم صورت می‌گیرد. بخشی دیگر، برنامه‌های حمایت کننده از این برنامه‌ها است. اگر ما بدون پشتیبانی و حمایت سایر دستگاه‌های برنامه ریز باشیم، شاید به تنهایی نتوانیم آنطور که باید عمل کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم همه دستگاه‌های ذیربط کنار وزارت علوم قرار گیرند تا بتوانیم تأکیدات رهبری را در گام دوم اجرایی کنیم.

کد خبر 4571556 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب منصور غلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه راهبردی، عملیاتی و تحولی استان با هدف ارتقا سهم ارزش افزوده، شاخص‌های توسعه انسانی، تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل، تکمیل زنجیره ارزش و تامین، خلق مزیت پایدار، نرخ مشارکت اقتصادی، اعتماد و سرمایه اجتماعی و تعادل‌گرایی در توسعه استان تدوین شده است.

وی افزود: در تهیه و تدوین این برنامه استانداری آذربایجان‌شرقی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های استان همچنین اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی استان مشارکت داشتند.

فتح‌زاده تصریح کرد: برخورداری از مدل مفهومی و عملیاتی، چارچوب روش شناسی، قابلیت سنجش‌پذیر مولفه‌های مطرح شده در برنامه، تدوین و ارائه برنامه تحولی توسط دستگاه‌ها، ترسیم برنامه زمانی پایش و ارزیابی و تحقق اهداف برنامه، نگاه سیستمی در تدوین اجزای برنامه و قابلیت محاسبه داده-ستانده و ارزش به تفکیک بخش‌های کلان اقتصادی، شیوه‌های تامین منابع و الگوی مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اجرای برنامه وجه تمایز این برنامه می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ارائه ساختار برنامه تحولی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی در حضور استاندار و سایر اعضای شورای برنامه‌ریزی و تصویب ساختار برنامه در شورای برنامه‌ریزی به عنوان بالاترین نهاد در تسهیل‌گری توسعه، به برنامه ضمانت اجرایی بخشیده است.

این مسؤول اعلام کرد: با اجرا و پایش این برنامه در طول سال، شاهد تحقق رشد اقتصادی و ارتقا سهم ارزش افزوده استان در کل کشور تا پایان سال خواهیم بود.

کد خبر 6093369

دیگر خبرها

  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری