Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصولات خارج از فصل در هرمزگان تولید شد.

‌به گزارش ایسنا، ‌مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: در این مدت بیش از ۸۰ درصد محصولات خارج از فصل در استان برداشت شده است.

سید رضا امیر زاد با بیان اینکه محصولات خارج از فصل امسال بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: استفاده از بذر مناسب، بهره برداری از نشاء سالم، رعایت اصول فنی و به زراعی از عوامل افزایش تولید محصولات خارج از فصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از 70 هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت محصولات زراعی است که بیش از ۸۰ درصد آن محصولات خارج از فصل هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد:29  محصول کشاورزی خارج از فصل در هرمزگان کشت می‌شود که بادمجان، گوجه فرنگی، خیار، کلم، فلفل و لوبیا سبز از مهم‌ترین آن‌هاست.

امیر زاد بیان کرد: شهرستان‌های بندرعباس، میناب و رودان از مناطق مهم کشت محصولات خارج از فصل در هرمزگان است.

وی اضافه کرد: محصولات برداشت شده علاوه بر تأمین نیاز استان به تهران، اصفهان، مشهد، فارس، قم، خراسان و آذربایجان شرقی و غربی فرستاده و به کشورهای حاشیه خلیج فارس هم صادر می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محصولات خارج از فصل در هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۰۵ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی به ارزش ۵۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های همسایه از طریق گمرکات این استان خبر داد.

او با بیان اینکه این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، معدنی و غذایی است، افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه، کیوی، سیب، پرتقال و سبزیجات و محصولات معدنی هم شامل سیمان، سنگ، نمک و شیشه بوده است. 

به گفته ناظر گمرکات گیلان، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی شامل بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنسانتره نیز در این مدت به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

برزگر مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های هند، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس اعلام کرد.

او تصریح کرد: این مقدار کالا از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش یک درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی