Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@04:56:03 GMT

متخلف قطع درختان در سردشت به کاشت 55 اصله نهال محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۱۳۷۸

متخلف قطع درختان در سردشت به کاشت 55 اصله نهال محکوم شد

سید کامل حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حکم به علت تخریب جنگل به مساحت سه هزار و 500 مترمربع از اراضی ملی در روستای «مرانه» از طریق شخم زنی و نیز قطع 10 اصله درخت بلوط جنگلی صادر شد.
وی بیان کرد: به لحاظ فقدان سابقه کیفری، این شخص باید به مدت 540 ساعت به خدمت عمومی تهیه و کاشت درخت بلوط به عنوان جایگزین یک ماه حبس تعزیری با نظارت، همکاری و هماهنگی این اداره اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این حکم توسط شعبه 101 دادگاه کیفری 2 سردشت و با شکایت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مبنی بر مشاهدات عینی ماموران یگان حفاظت صورت گرفت.
«حسینی» در رابطه با تصرف عدوانی نیز گفت: این فرد علاوه بر رفع تصرف از محل همچنین به پرداخت 18 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت، جایگزین 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.
وی بیان کرد: طبق مقررات مواد 80 و 81 در صورت تخلف از مفاد حکم دادگاه، به اجرای حبس جایگزین یا تبعیت از آن، حسب مورد به تقلیل مجازات تا نصف اقدام می شود.
به گزارش ایرنا صدور احکام جایگزین حبس از مهمترین دستاوردهای قانون مجازات اسلامی است که با وجود آنکه دست قضات را برای صدور حکم هایی غیر از حبس بازگذاشته ولی صدور این نوع احکام هنوز در دستگاه قضایی آذربایجان غربی رایج نشده است.
گزارش ها حاکی است صدور این قبیل احکام در کاهش یا تکرار نشدن جرم های زیست محیطی نقش موثری ایفا می‌ کند.
جنگل های سردشت با 85 هزار هکتار مساحت جزء جنگل های زاگرس شمالی بوده و در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده است؛ سردشت دارای 150 هزار هکتار مساحت است که از این میزان 90 هزار هکتار را اراضی جنگلی تشکیل می دهد.
70 درصد از اراضی جنگلی آذربایجان غربی در این شهرستان واقع است و سالانه هزاران تن انواع انگور، گردو، بادام، بلوط، انجیر، سقز و انواع گیاهان دارویی نیز از این جنگل ها استحصال و روانه بازار مصرف می شود.
7562/6185/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جرم حبس دستگاه قضایی زیست محیطی منابع طبیعی و آبخیزداری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، مسعود گرگیج افزود: سالانه در هرمزگان ۲۰۰ هزار اصله انواع نهال مرکبات پیوندی تولید می‌شود.
وی گفت: رقم‌های نهال‌های پیوندی گرمسیری و نیمه گرمسیری شامل؛ لیمو شیرین، لیمو ترش، نارنگی، انبه، زیتون بندری، کنار، انجیر، سه پستان و انگور است.
گرگیج افزود: ۱۱ نهالستان در شهرستان‌های رودان و حاجی آباد فعال هستند.

بیشتربخوانید:برداشت لیموترش نوبرانه از باغ‌های توکهور و هشتبندی

دیگر خبرها

  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • شیرجه در سرسبزی طبیعت با سفر به این مکان‌ها
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • شناسايي باشگاه ورزشي متخلف در يزد