Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد بخش زیادی از مردم این منطقه از دو حوزه کشاورزی و دامپروری تأمین می‌شود و خسارت این دو حوزه باید سریعاً جبران شود. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، اردشیر نوریان شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سیلاب و بارندگی در روزهای گذشته در بخش کشاورزی خسارت زیادی به این استان وارد کرده است اظهار داشت: درآمد بخش زیادی از مردم این منطقه از دو حوزه کشاورزی و دامپروری تأمین می‌شود و خسارت این دو حوزه باید سریعاً جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان لزوم تأمین خسارات وارد شده توسط شرکت‌های بیمه، افزود: در چهارمحال و بختیاری بیمه محصولات کشاورزی به موقع و کامل پرداخت نمی‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر لزوم توجه به خسارت در بافت فرسوده، اضافه کرد: حریم کمی و کیفی در تمام طول رودخانه زاینده‌رود با مشکل روبه‌رو است به همین دلیل مرمت و بازسازی مسکن در این منطقه صورت نمی‌گیرد.

نوریان با بیان لزوم تعیین حریم کمی و کیفی حریم زاینده‎‌رود، ادامه داد: در صورت تعیین تکلیف حریم این رودخانه مردم نیز برای مرمت بافت فرسود اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قبل از وقوع بحران باید با انجام اقدامات پیشگیرانه خسارات را کاهش داد، اضافه کرد: اکثر اقدامات در کشور حین بحران صورت می‌گیرد، برای کاهش خسارات نباید اجازه داد مزارع پرورش ماهی مجدداً در حریم و بستر رودخانه‌ها ساخته شوند.

آیت‌الله نوری همدانی: همه ‌در حد توان ‌باید به ‌‌سیل‌زدگان کمک کنیم/مسئولان ‌با مدیریت صحیح ‌جبران خسارت کنندطرح مجلس برای جبران خسارت سیل‌زدگاندولت اعتباری برای جبران خسارت‌های سیل‌ تامین کرد

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساخت مسکن مهر در استان با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است، گفت: برخی از این ساختمان‌ها‌ پارکینگ و استحکام مورد نیاز را ندارند، در این منطقه اقدامات آماده‌سازی صورت نگرفته است و برای حل مشکلات مسکن مهر باید دستور ویژه‌ای داده شود.

نوریان با بیان اینکه برخی راه‌های مواصلاتی استان نیمه‌تمام هستند، افزود: قطعات نیمه‌تمام این پروژه‌ها امدادرسانی را در برخی مناطق با مشکل روبه‌رو می‌کند.

وی با اشاره به اینکه احداث راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به فراموشی سپرده شده است، اضافه کرد: ارزان‌ترین و امن‌ترین شیوه حمل و‌ نقل به وسیله شبکه ریلی است و شهرکرد تنها مرکز استان کشور است که از این امکانات بی‌بهره مانده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به مشکلات پس از بحران باید توجه ویژ‌ه‌ای شود، ادامه داد: جبران خسارات ناشی از سیل نباید به فراموشی سپرده شود.

 علی کاظمی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خسارات زیادی در سیلاب روزهای اخیر به چهارمحال و بختیاری وارد شده است، گفت: میزان این خسارات بیش از 600 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه دو جاده شهرکرد- شلمزار- ناغان- کارون و شهرکرد- بازفت- مسجد سلیمان از شریان‌های اصلی استان هستند، افزود: این دو مسیر بار ترافیکی موجود را بسیار کاهش می‌دهند و از قلب منطقه عبور می‌کنند؛ در این دو مسیر قطعات ناتمامی مانند تونل وجود دارد که در تکمیل مراحل این پروژه‌ها باید تسریع صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های کیار، اردل، فارسان و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تجهیز ماشین‌آلات مدرن راهداری در گردنه‌های برف‌گیر استان، اضافه کرد: در حال حاضر با بارش برف سنگین در برخی از جاده‌ها از بولدوزر که روکش آسفالت را از بین می‌برد استفاده می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه برخی از پروازهای فرودگاه شهرکرد تعطیل شده است، ادامه داد: مردم استان در عسلویه خواستار راه‌اندازی یک پرواز در این مسیر هستند، باید برنامه‌ریزی برای مستقر شدن یک هواپیما در این فرودگاه شود.

محمد خالدی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه محور شهرکرد- بروجن- لردگان با تردد 3 هزار خودرو در شبانه‌روز یکی از مهم‌ترین راه‌های استان است، گفت: یکی از نقطه‌های خطرناک این محور تونل کروبس است، در ساخت تونل دیگر این منطقه بحرانی باید تسریع صورت گیرد.

وی با بیان اینکه آزادراه ایذه به لردگان از 50 پروژه مهم کشور است، افزود: اجرای این پروژه در آینده می‌تواند استان را از بن‌بست نسبی خارج کند.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سیل اخیر راه‌های روستایی در مناطق مختلف شهرستان تخریب شده است، اضافه کرد: روستاهای زیادی در این منطقه در معرض خطر هستند که باید با انجام مطالعات به مکان امن منتقل شوند.

خالدی با بیان اینکه در حال حاضر 49 نقطه حادثه‌خیز در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، ادامه داد: مشکلات این استان باید در مدت زمان 5 سال برطرف شود.

انتهای پیام/ح

R41350/P/S6,54/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری