Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد رونق تولید و رسالت دستگاه‌های فرهنگی اظهار کرد: سال 1398 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «رونق تولید» نامیده شد و با این اقدام تاکید رهبری فرزانه انقلاب بر اولویت و محوریت نگاه به داخل و پرهیز از چشم دوختن به بیگانگان و خوش‌بینی به دشمنان برای چندمین سال متوالی تکرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: رونق تولید هرچند در ظاهر رنگ و بوی اقتصادی دارد و در بخش اقتصاد قابل پیگیری است اما از چند زاویه می‌توان آن را با نگاه فرهنگی و اجتماعی نگریست.
وی یادآور شد: کشور ایران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشوری کاملا وابسته، مصرفی و وارد‌کننده مطلق بود. اصول سیاست رژیم شاه بر مبنای منافع کشورهای مستکبر به ویژه آمریکا و انگلیس می‌چرخید و موجودیت خود و کشور ایران را علیرغم همه  ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و استعدادها در راستای تامین منافع و گرم کردن بازار تجاری اربابان آمریکایی و غربی می‌دید.
این مسئول افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که رکن اساسی آن را شعار استقلال و آزادی شکل می‌داد، نظامی مستقل و متکی بر قدرت و ظرفیت مردمی روی کار آمد و دست رد بر سینه نامحرمان، اشغالگران و سلطه‌گران شرق و غرب زد و خودکفایی همه جانبه را در دستور کار خود قرار داد.
صفی‌یاری تصریح کرد: هر چند نظام اسلامی با تاکید مجدانه حضرت امام(ره) و درایت مقام معظم رهبری گام‌های جدی در این امر برداشته شد اما نقشه‌های شوم دشمن از قبیل محاصره و تحریم اقتصادی از سویی و البته غالبا برخی اختلالات اندیشه‌ای و انحرافات مدیریتی از سوی دیگر اجازه نداد درخت خودکفایی به شکل فراگیر ثمره دهد و هنوز در بخش‌هایی برخلاف توان و ظرفیت کشور و جوانان همچنان وابسته هستیم.
وی خاطرنشان کرد: اصرار رهبر معظم انقلاب اسلامی به تقویت تولید داخل و مصرف کالاهای داخلی ناظر به این بخش از کار است و اگر نگاه مسئولان و دولت تصحیح شود و به جای چشمداشت به دست بیگانگان به استعداد خودی، توان جوانان و ظرفیت داخلی تکیه کنند، دشمن حتی در جنگ اقتصادی نیز هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تبیین معنای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی را از وظایف دستگاه‌های فرهنگی دانست و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی باید بیماری ترجیح کالای خارجی در جامعه درمان پیدا کند و الگوی مصرف به نفع کالای داخلی تغییر یابد و این امر نیاز به فرهنگ‌سازی و تبیین فراگیر دارد که اصحاب فرهنگ و هنر باید با دیده تکلیف این امر مهم را انجام دهند.
این مسئول ادامه داد: موضوع وجدان کاری نیز از جمله اصول اولیه اسلامی و انسانی است که در بستر اخلاقی می‌توان طرح شده و تولیدکنندگان را به انصاف، امانتداری، استحکام، کیفیت و رعایت حق الناس و مصالح ملی فرا بخواند.
وی افزود: اما مسئله مهمتر موضوع قابل توجهی است که متاسفانه هرچند مربوط به رونق تولید است اما در هیاهوی اقتصادی گم شده و دیده نمی‌شود و آن بحث رونق تولید محصول فرهنگی و هنری است.
صفی‌یاری، بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری را از مهمترین محصول فرهنگی کودکان و نوجوانان خواند و گفت: در اثر بی‌توجهی به صنعت بازی‌سازی درکشور تقریبا به طور کامل در اختیار کشور‌های بیگانه با اهداف سلطه‌گرانه فرهنگی اقتصادی است. این قضیه تلخ در موضوع کارتن‌های مخرب خارجی، محصولات موبایل محور، لوازم‌التحریر، فیلم، رمان و اسباب‌بازی و دیگر محصولات فرهنگی و هنری به شدت جریان دارد و همچون سیلی ویرانگر اعتقادات و باور‌های اجتماعات و فرهنگ این مرز و بودم عصمت کودکان و نوجوانان را با خود می‌برد.
وی تصریج کرد: بخش فرهنگی در سال «رونق تولید» اهتمام ویژه‌ای به تولید محصولات جذاب و فاخر فرهنگی و هنری به‌خصوص در سطح کودک و نوجوان داشته و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با احیاء ظرفیت‌های بی‌بدیل و سازنده، محصولات معیار و در طراز انقلاب اسلامی را تولید و انقلابی را در این عرصه ایجاد کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان فرهنگی رونق تولید اقتصادی تولید داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ 8 اسفند 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیئ‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ 10 بهمن 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت‌های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقا و سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند