Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتابخانه کانون فرهنگی و هنری شهدای رکن کلا مسجد مهدیه سیمرغ در سیل اخیر دچار آسیب شد و برای بازسازی نیازمند مساعدت و کمک مسئولین ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

«رمضانعلی گیلکی بیشه»، امروز (21 فروردین) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: دیوارهای مسجد در سیل روزهای پایانی سال97 و اویل فروردین ماه جاری به دلیل اینکه گچ کاری بود، فرو ریخت و سقف نیز شکاف برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: کتابخانه کانون فرهنگی و هنری شهدای رکن کلا مسجد مهدیه سیمرغ به دلیل نفوذ آب در آن، دچار آسیب های فراوان نظیر آب گرفتگی قرآن ها، کتاب ها و جزوات شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای رکن کلا مسجد مهدیه سیمرغ بیان کرد: کتاب هایی که در این کتابخانه به دلیل کمبود قفسه بر زمین قرار داشت از آسیب های فراوان سیل اخیر، بی بهره نماند و نیاز به مساعدت و کمک مسئولین ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارد.

وی ابراز کرد: خرید فرش، تعمیر کتابخانه، نصب شیشه های شکسته، ترمیم مسجد و ... از دیگر نیازهای مسجد مهدیه رکن کلا سیمرغ به شمار می آیند.

گیلکی بیشه گفت: رودخانه تلار از وسط روستای رکن کلا سیمرغ می گذرد اما سیل اخیر، بی سابقه بود و پدران ما چنین وضعیتی را در اذهان ندارند.

 

عضو کارگروه ستاد بحران سیمرغ اظهار کرد: 40 مسکن از سیل اخیر در روستای رکن کلا، تخریب و 200 مسکن، خسارت دیدند و کشاورزی نیز به طور کامل، ویران شد.

وی بیان کرد: دامداری روستای رکن کلای سیمرغ نیز در سیل اخیر، ضررهای زیادی دیده که مردم با کمک نهادهای مرتبط در حال بازسازی و تعمیر مسکن هستند و کار کشاورزی را از نو، آغاز کردند.  

 

گیلکی بیشه ابراز کرد: مسئولین ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مازندران و همچنین خیرین می توانند، یاری رسان خوبی برای سیل زدگان باشند و شور زندگی را دوباره به روستانشینان، هدیه کنند.

 

به گزارش شبستان، در آستانه سال 98، سیل مخربی در شهرستان های ساری، میاندرود، سیمرغ و ... و در ایام عید نوروز در شهرستان های سوادکوه، سوادکوه شمالی و ... جاری شد و علاوه بر آسیب رسانی به مسکن، کشاورزی، دامداری، راه های ارتباطی، جان چند تن از مردم شریف مازندران را گرفت.

 

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل کمک به سیل زدگان بارندگی و سیلاب سپاه پاسداران خوزستان مناطق سیل زده سپاه خسارت سیلاب خبرگزاری شبستان سیل مازندران خسارت سیل کانون های مساجد مازندران کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران

همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام که در عملیات کربلای۵ و عاشورا به فیض شهادت نائل شدند؛ با حضور عاشقان و منتظران امام زمان (عج) در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین و مردم انقلابی استان قم و زائران و منتظران برگزار و روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ از انتهای بلوار پیامبر اعظم(ص)، میدان آل یاسین آغاز خواهد شد.

پیکرهای مطهر این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس تا صحن جامع امام مهدی (عج) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنها، در خاک مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229157

دیگر خبرها

  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • فیلم/ حضور خادمین مسجد جمکران در معراج شهدای تهران
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران