Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@16:20:27 GMT

نیاز فوری سیل زدگان به اقلام ضروری و بهداشتی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۱۶۷۵

نیاز فوری سیل زدگان به اقلام ضروری و بهداشتی

مسئول گروه جهادی حاضر در منطقه حمیدیه استان خوزستان از نیاز ضروری هموطنان به اقلام ضروری و بهداشتی مانند پوشاک بچه، البسه، مایع دستشویی و مواد غذایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان پس از گذشت قریب به 19 روز از وقوع سیل در مناطق غرب و جنوب غربی کشور همچنان با بحران در این مناطق مواجه هستیم و بنابر گزارش گروه های جهادی حاضر در مناطق گلستان، لرستان و اهواز با شرایط مناسب مواجه نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول یکی از گروههای حاضر در منطقه حمیدیه استان خوزستان در گفتگویی که با خبرگزاری شبستان داشت شرایط  منطقه را بحرانی ارزیابی کرده است این در حالی است که اقدامات و تدابیر لازم برای هدایت آب و سیل بند انجام شده است اما حجم آب بسیار بالاتر از برآورد انجام شده است. سال 95 در سیلی که وارد اهواز شد دبی آب در آمارها 1300 متر مکعب در ثانیه اعلام شد اما در سیل سال 98 دبی آب 3500 متر مکعب بر ثانیه بود که 3 برابر سالهای قبل است.

 

مسئول این گروه جهادی در ادامه گزارش خود از این منطقه اضافه کرده است: با وجود تمام سیل بندهایی که در مسیر آب ایجاد شده بود حجم بالای آب تمامی آنها را در برگرفت و از آنها عبور کرده است. همین امر موجب شده در منطقه شعیبیه 13 هزار نفر درگیر سیل شوند و بالغ بر 20 روستا زیر آب رفتند. در منطقه حمیدیه نیز 20 هزار نفر درگیر سیل شدند. این اعداد موجب بالا رفتن آمار سیل زدگان شده است. کمپ های ایجاد شده در منطقه کاملا بحرانی و به شک موقتی ایجاد شده است و پاسخگوی حجم جمعیت سیل زدگان نیست چرا که هر روز بر حجم سیل زدگان افزود می شود. آمار سیل زدگان در یکی از کمپ ها 1300 نفر است بر همین اساس تعداد کافی دوش حمام و سرویس بهداشتی برای سیل زدگان در کمپ ها وجود ندارد و قطعا احتمال بروز مسائل بهداشتی وجود دارد.

وی ادامه می دهد: در وقوع سیل اولین مسئله بروز بیماریهای عفونی است که بر همین اساس تدابیر و اقدامات بهداشتی انجام شده است و بیماری های شایع عفونی در منطقه وجود ندارد اما شدیدا به اقلام بهداشتی بانوان، مایع دستشویی، شامپو، لباس زیر، پوشک بچه و البسه نیاز است. این اقلام در حال حاضر از وسایل بحرانی منطقه است. سیل زدگان با لباس تن خود دچار سیل شدند و بیش از 10 روز است که در آب هستند و نتوانستند از حمام استفاده کنند و لباس خود را تعویض کنند و هیچ امکانی برای بهره مندی از امکانات اولیه ندارند. با تمام اطلاع رسانی هایی که انجام شده و مردم روستاها را تخلیه کردند اما تعداد زیادی درگیر سیل هستند. امکانات منطقه پاسخگوی نیاز سیل زدگان نیست در حال حاضر موکب ها نیز برای کمک به سیل زدگان وارد منطقه شدند و پخت غذا را بر عهده دارند. غذا از طریق قایق و بالگرد به دست هموطنان می رسد.

 

این مسئول از درخواست گروه جهادی حاضر در منطقه شعیبیه از هموطنانی که در تولید سرویس های بهداشتی سیار هستند برای ارایه خدمت به هموطنان سیل زده این منطقه خبر داده است.

 

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تمامی نهادهای دولتی و مردمی و نظامی در منطقه حاضر هستند و تمام تلاش خود را برای ارایه خدمات می کنند اما به جهت حجم بالا حادثه و سنگینی هزینه ها کاری بیش از این نمی توان انجام داد و به همین جهت از هموطنان انتظار می رود تا کمکهای مورد نیاز سیل زدگان را از طریق مبادی اعلام شده مورد تایید به شکل نقدی یا غیر نقدی برای هموطنان در مناطق سیل زده ارسال کنند. برخی از هموطنان در مناطق سیل زده بر روی سیل بندها هستند به همین دلیل نیروهای زیادی برای کنترل سیل بندها و جلوگیری از نشت و نفوذ آب مشغول فعالیت هستند و همین امر موجب شده تا در پخش غذا و اقلام مورد نیاز با کمبود نیرو مواجه باشیم.

مسئول گروه جهادی حاضر در حمیدیه استان خوزستان اعلام کرد: در برخی مناطق حجم آب و گل و لای بالاست و امکان عبور با قایق نیست زیرا موتور قایق ها در گل و لای امکان حرکت ندارد و به دلیل طولانی بودن مسیر تردد قایق با پارو نیز به سختی انجام می شود و تنها با بالگرد امکان تردد در منطقه فراهم می شود. با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده قبل از وقوع سیل و اطلاع رسانی های انجام شده بسیاری از روستاها خالی هستند و مردم در کمپ ها و مناطق مشخص شده ساکن شدند و غذا و اقلام مورد نیاز به دست آنها می رسد اما با کمبود امکانات در منطقه مواجه هستیم. با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده با تلفات انسانی و احشام در منطقه حمیدیه مواجه نیستیم و حتی برای احشام و حیوانات نیز جانمایی های لازم انجام شده است و اگر تلفاتی هم اعلام شده باشد در حد بسیار کمی است.

 

وی خاطر نشان کرد: بنابر پیش بینی های هواشناسی تا اواخر اردیبهشت ماه بارش ها در این مناطق ادامه دارد و با توجه به شرایط هموار زمین در این مناطق و افزایش حجم آب، این شرایط تا 3 ماه دیگر ادامه دارد بر همین اساس بر ارسال مواد بهداشتی و ضروری به این مناطق تاکید می شود. این مناطق به ارسال این اقلام به مدت چند ماه نیاز دارند تا بتوانیم بیماریهای عفونی را در این مناطق کنترل کنیم./

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل کمک به سیل زدگان بارندگی و سیلاب سپاه پاسداران خوزستان مناطق سیل زده سپاه خسارت سیلاب خبرگزاری شبستان اقلام ضروری بهداشتی سیل گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟

اکبر یاوری از کاهش قیمت پیاز در روز‌های آتی در بازار خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه به دلیل بارندگی‌های شدید در مناطق جنوبی کشور از جمله جنوب کرمان اجازه برداشت پیاز چند روزی به کشاورزان داده نشد، اظهار کرد: همین موضوع باعث شد که قیمت پیاز افزایشی شود.

وی افزود: اما در حال حاضر قیمت پیاز روند کاهشی به خود گرفته است و با گرم‌تر شدن هوا و به دست آمدن پیاز‌های شهرستان‌های دیگر قیمت‌ها باز هم کاهشی خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان تهران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت عمده فروشی پیاز دزفول در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و پیاز جیرفت نیز ۱۷ تا ۲۴ هزار تومان است.

وی در پایان گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز به تهران وارد می‌شود. مصرف تهران نیز حدود ۲۵۰ تن است. این یعنی روزانه حدود ۱۰۰ تن نیز پیاز مازاد در تهران داریم.

گفتنی است، حدود دو هفته‌ای می‌شود که قیمت پیاز در برخی مناطق افزایش یافته و بعضا به کیلویی بیش از ۳۰ هزار تومان و در برخی مناطق تا ۴۰ هزار تومان هم رسیده بود.

دیگر خبرها

  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام