Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- مديرکل گمرک شهيد باهنر گفت: بندرهاي کوچک هرمزگان به ويژه در شرق استان نقطه قوت در اقتصاد دريا محور محسوب مي شوند.

به گزارش ايرنا، مهدي رضايي روز چهارشنبه در ديدار با مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر اظهار داشت: در شرايط تحريم بايد از همه فرصت ها و ظرفيت ها براي رشد و توسعه بيشتر اقتصاد استفاده کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: همکاري متقابل بندر و گمرک باعث افزايش سرعت عمل، دقت، سلامت و رونق فعاليت‌هاي تجاري و اقتصادي در بنادر کشور مي‌شود.
مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر وبنادر شرق هرمزگان نيز دراين ديدار بر لزوم همراهي وهمگرايي بندر و گمرک براي رونق بخشي به بنادر کوچک در سواحل شرق هرمزگان تاکيد کرد.
حميدرضا محمد حسيني تصريح کرد: توسعه، تجهيز و برنامه‌ ريزي مناسب جهت رونق بخشيدن به بندرهاي کوچک در راستاي افزايش رونق توليد در کشور رويکرد مهم سازمان بنادر و دريانوردي است..
وي بر لزوم همکاري مقابل بندر و گمرک براي افزايش زيرساخت ‌هاي بندر شهيد باهنر در راستاي افزايش ظرفيت براي پشتيباني از صادرات و ترانزيت در کشور تاکيد کرد.
محمدحسيني با اشاره به اقدام هاي توسعه‌ اي سازمان بنادر در بندر جاسک گفت: توسعه اين بندر مهم سواحل مکران گامي تاثيرگذار در رونق بخشي به معيشت ساحل نشينان منطقه شرق هرمزگان است.
براساس اطلاعات منتشر شده، بنادر هرمزگان سهم 98‌ درصدي در ترابري مسافران دريايي،81‌ درصدي در عمليات کانتينري، 60‌ درصدي در جابجايي کالاهاي غيرنفتي و 40‌ درصدي در تخليه و بارگيري فرآورده‌ هاي نفتي در سطح کل بنادر کشور را به خود اختصاص داده است.
بنادر شهيد باهنر، شهيد حقاني، هرمز، تياب، سيريک و جاسک در زيرمجموعه اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان قرار دارند که عمده فعاليت‌هاي تجاري از طريق بنادر شهيد باهنر، تياب و جاسک صورت مي‌گيرد.
بندر شهيد باهنر از بنادر چند منظوره قديمي استان هرمزگان و سومين بندر ترانزيتي کشور است.
موقعيت ممتاز جغرافيايي در دسترسي به آب هاي آزاد جهان از طريق خليج فارس، اتصال به راه هاي بين المللي، نزديکي به منطقه آزاد قشم، جزيره ها و بندرهاي تجاري خليج فارس اين بندر را به پايگاهي استراتژيک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندري شهيد رجايي تبديل کرده است.
ويژگي خاص اين بندر، برخورداري از آبخور 12 متر در زمان جزر کامل بوده که پس از بندرهاي شهيد رجايي و امام خميني (ره)، بالاترين آبخور را در بين بنادر کشور داراست.
7198/6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۱۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی پروژه‌های پیشران استان هرمزگان، درمان، آب و مسکن را سه اولویت و تعهد اصلی دولت در استان هرمزگان معرفی کرد و اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم تا پایان سال جاری به تعهدات خود در این حوزه‌ها عمل کرده و پروژه‌های در دست اقدام را تحویل مردم استان کنیم.

وی افزود: پیشبرد پروژه‌های پیشران در استان موفقیت آمیز بوده که راز موفقیت و پیشرفت آن را باید استفاده از منابع اعتباری ترکیبی بدانیم.

دوستی بیان‌کرد: در سال جاری نیز از منابع اعتباری را به کمک پروژه‌های پیشران استان خواهیم آورد تا سرعت رشد و توسعه در استان مضاعف شود.

استاندار هرمزگان، اعتبارات داخلی استان، منابع حاصله از مولدسازی، تسهیلات، بانکی، کمک‌های فنی و اعتباری استانداری و اعتبارات دور دوم سفر ریاست جمهوری را از جمله منابع قابل اتکا در پیشبرد اهداف معرفی کرد و گفت: با این وجود باید تلاش کنیم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، مشارکت خیرین و منابع مسئولیت‌های اجتماعی را نیز برای اتمام پروژه‌های اولویت دار به کمک بگیریم.

دوستی با تاکید بر لزوم توجه مدیران به برنامه‌های زمانبندی در پیشبرد پروژه‌های پیشران، گفت: تکمیل دو بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی میناب و ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس از جمله پروژه‌های مهمی هستند که باید طبق برنامه زمانبندی با هدف ارتقای سرانه تخت‌های بیمارستانی انجام شوند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ریسک زدایی از سرمایه‌گذاری در حوزه دریا تاکید کرد و گفت: چنانچه با استفاده ابزارهای مختلف، ریسک موجود در حوزه اقتصاد دریا پوشش داده نشود این حوزه مؤکد توسط مقام معظم رهبری مغفول خواهد ماند و به طور مطلوب فعال نخواهد شد.

وی تاکیدکرد: به جهت از بین‌بردن ترس تاریخی مردم ایران برای ورود به حوزه دریا لازم است با روش‌های مختلف ریسک این حوزه پوشش داده شود تا راه برای همگان باز شود.

کد خبر 6096341

دیگر خبرها

  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • برگزاری نمایشگاه‌ها عامل مهم رونق اقتصاد است
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود