Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-07@03:56:45 GMT

پرتاب بیش از ۳ هزار ماهواره به فضا برای گسترش اینترنت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۲۰۰۵

پرتاب بیش از ۳ هزار ماهواره به فضا برای گسترش اینترنت

ایتنا - آمازون تصمیم دارد در جمع کسب‌وکار ماهواره‌های اینترنتی نیز قرار بگیرد. به گزارش ایتنا به نقل از space، آمازون با برنامه‌ریزی برای ارسال شبکه‌ای از هزاران ماهواره برای اتصال اینترنتی پهن باند، مایل است به شرکت‌های فعال در این عرصه بپیوندد.
 
غول خرید اینترنتی، از تنظیم‌کننده‌های مقررات طیف بین‌المللی خواسته است تا برای مجموعه‌ای متشکل از ۳ هزار و ۲۳۶ ماهواره، حقوق طیفی تمهید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هنوز در کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده، پرونده‌ای برای دسترسی بازار این کشور به این سامانه، ایجاد نشده است. اما گفته می‌شود مجموعه ماهواره‌ای آمازون تنها در اتحادیه بین‌المللی مخابرات با نام سامانه کوئیپر (Kuiper Systems) به ثبت رسیده است.
 
آمازون در اطلاعیه‌ای گفته است: «پروژه کوئیپر یک ابتکار جدید برای پرتاب مجموعه‌ای از ماهواره‌ها به مدار نزدیک زمین است که برای مناطق جهانی که به اینترنت دسترسی ندارند، اتصال با زمان تأخیر کوتاه و سرعت بالای پهن‌باند فراهم خواهد کرد.» در ادامه این اطلاعیه آمده است: «این یک پروژه بلندمدت است و انتظار می‌رود این پروژه به ده‌ها میلیون نفر که به اینترنت پهن‌باند دسترسی ندارند، خدمت‌رسانی کند. ما مشتاق هستیم با شرکت‌هایی که در این زمینه نظر مشترکی دارند، همکاری داشته باشیم».
  جف بزوس - بنیانگذار آمازون

گفتنی است مجموعه ماهواره‌های آمازون نیازمند سه لایه ماهواره است که ۷۸۴ عدد از آنها در مدار ۵۹۰ کیلومتری، هزار و ۱۵۶ عدد از آنها در مدار ۶۳۰ کیلومتری و هزار و ۲۹۶ عدد از آنها نیز در مدار ۶۱۰ کیلومتری از سطح زمین قرار خواهند گرفت. اما هنوز جزئیات زیادی در مورد مجموعه ماهواره‌های پیشنهادی آمازون منتشر نشده است؛ مثلاً اینکه چه شرکتی این ماهواره‌ها را خواهد ساخت و اینکه آمازون انتظار دارد چه زمانی آنها را در مدار قرار دهد.
 
شایان ذکر است جف بزوس (بنیانگذار آمازون)، شرکت دیگری با نام «بلو اورجین» (Blue Origin) نیز راه‌اندازی کرده که سرگرم توسعه یک موشک با قابلیت استفاده مجدد به نام «نیو گلن» (New Glenn) برای پرتاب ماهواره‌های دولتی و تجاری است و انتظار می‌رود نخستین پرواز آن در سال ۲۰۲۱ انجام شود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: ماهواره اینترنت فضا آمازون جف بزوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه

محمدامین سالاری پور روز شنبه با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات صورت گرفته و آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۶ پایتخت، اظهار کرد: سال گذشته ۱۱ پروژه احداثی داشتیم که باعث جلب رضایت حداکثری شهروندان منطقه شد.

شهردار منطقه ۱۶ ادامه داد: پروژه شهربانو در ابعاد چهار هزار ۸۰۰ مترمربع زیرساخت به سرانه فرهنگی و اجتماعی منطقه اضافه می‌کند که مختص به بانوان خواهد بود.

وی افزود: چندین مجموعه ورزشی از جمله زورخانه و سالن کشتی در این منطقه در دست طراحی و احداث است تا شهروندان به سهولت از این مجموعه‌ها استفاده کنند.

سالاری پور با اشاره به انعقاد قرارداد تقاطع غیر همسطح در پل بعثت به طول دو کیلومتر و ۵۰۰ متر به سمت شرق به غرب و بلعکس، گفت: این تقاطع غیر همسطح می‌تواند از حجم ترافیک کم کرده تا شهروندان مسیر راحت تری را طی کنند.

وی با اشاره به ساخت پارکینگ زیر سطحی در محله جوادیه تاکید کرد: در حال ساخت یک پارکینگ زیر سطحی هستیم که دو طبقه منفی داشته و در بالای آن یک مجموعه ورزشی قرار دارد که تا پایان سال جاری تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۱۶ یادآور شد: در سال گذشته ۸۰ پروژه توسعه محلی داشتیم که تمام آنها تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفت و در سال جاری نیز ۱۲۴ پروژه شهری و توسعه محلی خواهیم داشت که تعدادی شروع شده و تعدادی در مرحله انعقاد قرارداد است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران
  • آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر
  • ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد
  • فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • فو فایتر؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت
  • فو فایتر ؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک ها(+عکس)