Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@19:33:21 GMT

ادعای خصمانه پمپئو علیه سردار سلیمانی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۲۰۶۶

ادعای خصمانه پمپئو علیه سردار سلیمانی

  مایک پمپئو در پی اقدام آمریکا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی خود، در اظهاراتی خصمانه سردار قاسم سلیمانی را هم‌ردیف رهبر داعش خواند.

به گزارش ایسنا، صفحه رسمی توئیتر وزارت امور خارجه آمریکا به زبان فارسی با انتشار بخشی‌از گفت‌وگوی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با خبرنگار فاکس‌نیوز پرداخته و نوشت که وزیر امورخارجه پمپئو در پاسخ به پرسش خبرنگار فاکس‌نیوز که از او پرسیده بود آیا قاسم سلیمانی هم‌تراز البغدادی، رهبر داعش است، گفت: بله او یک تروریست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمریکا پیش از اقدام خود علیه سپاه پاسداران با قرار دادن نام آن در فهرست سازمان‌های تروریستی خود همواره ادعا‌هایی خصمانه علیه مقامات دفاعی و امنیتی کشورمان مطرح کرده است. این در حالی است که در این مورد به خصوص سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیرو‌های قدس سپاه پاسدارن، پیش از این توسط مجله آمریکایی فارین پالسی در فهرست معرفی سالانه متفکران بزرگ به عنوان نخبه عرصه دفاعی امنیتی معرفی شده است و همان‌طور که رئیس جمهور ایران در گفتگو با رئیس جمهور فرانسه تصریح کردند، "اگر فداکاری نیرو‌های سپاه نبود امروز دست‌کم دو کشور منطقه تحت کنترل داعش بود و این نیرو‌ها با فداکاری و تلاش خود ضربه مهلکی به داعش و گروهک‌های تروریستی در منطقه وارد کردند".

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این در کنفرانسی خبری با اشاره به قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا مدعی شد: این اقدام آمریکا پیام روشنی به قاسم سلیمانی و گروه‌های تحت نظر اوست مبنی بر اینکه رفتار غیرقانونی ایران در منطقه قابل قبول نیست و ما از متحدان خود می‌خواهیم از تصمیم آمریکا حمایت کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پمپئو سردار سلیمانی سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی کل سپاه، مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس سرلشکر محمدرضا زاهدی و همراهان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار می شود.

این مراسم با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور خانواده معظم شهدا، مقامات کشوری و لشکری و آحاد مردم شریف تهران فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ صبح در حسینیه شهدای بسیج، واقع در بزرگراه بسیج مستضعفین خیابان شهید رحیمی برگزار می‌شود.

در جنایت حمله موشکی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از مستشاران و افسران همراه آنان به نام های حسین امان‌اللهی، سیدمهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعباس صالحی روزبهانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903388

دیگر خبرها

  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند