Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمار بسیاری از مردم در پی عملیات شبانه نیروهای آمریکایی و افغان در ولایت هلمند، علیه این نیروها تظاهرات کردند. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نیروهای ویژه آمریکایی و افغان اخیرا چند عملیات شبانه را در شهرستان «گرشک» در ولایت هلمند راه اندازی کردند که چندین نفر از جمله دو زن را بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات افغان اعلام کردند که در جریان این عملیات دو تن از اعضای گروه القاعده به نام‌های «ملاجابر» و «ملایاسر» کشته شده و 4 نفر دیگر نیز از جمله دو زن به ظن ارتباط با القاعده بازداشت شدند.

این موضوع واکنش شدید مردم در ولایت هلمند را به همراه داشت، مردم در این ولایت دست به تظاهرات زده و خواستار آزادی دو نفر از زنان بازداشتی شدند.

تظاهرات کنندگان تاکید کردند که این افراد ارتباطی با القاعده ندارند و اگر دولت افغانستان هر چه زودتر در راستای آزادی بازداشت شدگان اقدام نکند آنها بزرگراه و ادارات دولتی در این ولایت را مسدود خواهند کرد.

«ژنرال محمد یاسین» والی ولایت هلمند تصریح کرد که تلاش‌ها برای آزادی بازدشت شدگان ادامه دارد اما تنها به شرطی آزاد می‌شوند که با القاعده ارتباطی نداشته باشند.

وی افزود: فعالیت این افراد به دلیل ارتباط با القاعده از مدت طولانی تحت نظارت نامحسوس قرار داشته است.

در حال حاضر، صدها نفر از تظاهرات کنندگان در منطقه «بولان» شهر «لشکرگاه» تجمع کرده‌اند و مسیر اصلی به مرکز این ولایت را مسدود کردند.

«عمرزاخیلوال» نماینده سابق اشرف غنی در امور پاکستان نیز اظهار داشت: کشتار غیرنظامیان و اهانت به حریم خانواده در عملیات شبانه در هلمند را به شدت محکوم می‌کنم.

وی افزود: همزمان با شعارهای صلح خواهانه یک چنین رفتاری باعث ایجاد نفرت می‌شود و جنگ در افغانستان را پیچیده‌تر خواهد کرد.

سفیر سابق افغانستان در اسلام‌آباد تصریح کرد که دولت افغانستان مسئولیت حراست از عزت، جان و مال مردم را به عهده دارد نباید بر عکس آن عمل شود.

کشتار کودکان و تخریب مسجد توسط نیروهای آمریکایی در جنوب شرق افغانستان ادامه کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیروهای خارجی

عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی و افغان در ماههای اخیر به صورت بی سابقه در شماری از ولایت‌ها از جمله غزنی، میدان وردک، ننگرهار و هلمند افزایش یافته است.

پیش از این نیز تظاهرات‌های بسیاری در برخی از ولایت‌های افغانستان در اعتراض به عملیات‌های شبانه توسط نیروهای آمریکایی صورت گرفته است.

نمایندگان پارلمان و سنای افغانستان نیز بارها خواستار توقف عملیات‌های شبانه شدند اما این عملیات‌ها بدون توجه به اعتراضات مردمی از سوی نیروهای آمریکایی با شدت تمام ادامه یافته است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان

مسئولان فرماندهی امنیه طالبان در ولایت بامیان از وقوع دو حادثه ترافیکی در این ولایت و جان باختن یک تن و زخمی شدن ۱۲ نفر دیگر خبر داده اند. 

فرماندهی امنیه بامیان گفت یک حادثه حوالی ساعت ۹:۰۰ قبل از ظهر به وقوع پیوسته است که در آن ماشین باربری نوع تروبو یک طفل ۱۳ ساله را در منطقه دوآب میخزرین از مربوطات ولسوالی کهمرد ولایت بامیان زیر گرفته که بعد از انتقال به یک مرکز صحی جان باخته است.

به گفته فرماندهی امنیه بامیان حادثه دوم حوالی ساعت ۷:۰۰ بعد از ظهر بر اثر تصادف دو ماشین نوع فلانکوج در منطقه سوخته چنار از مربوطات ولسوالی سیغان ولایت بامیان رخ داده که در آن ۱۲ تن به شمول چهار زن زخم برداشته است.

از سویی هم روز گذشته در نتیجه حادثه ترافیکی در سمنگان ۲۶ نفر کشته و زخمی شدند.

عدم مراعات قوانین ترافیکی، سرعت زیاد و خرابی جاده ها، مهمترین عوامل حادثات ترافیکی در افغانستان گفته می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن درباره آغاز فاز چهارم عملیات علیه «مثلث تجاوز»
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • ۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان