Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@10:59:14 GMT

تاکید چین و اتحادیه اروپا بر اهمیت بازطراحی راکتور اراک

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۲۱۰۸

تاکید چین و اتحادیه اروپا بر اهمیت بازطراحی راکتور اراک

چین و اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک موضوعات مهمی در ارتباط با برجام را مطرح کردند. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در بیانیه مشترک بین نخست وزیر چین و سران اتحادیه اروپایی که به دنبال سفر نخست وزیر چین از بروکسل منتشر شده آمده است:

چین و اتحادیه اروپا بار دیگر بر قصد خود برای مشارکت دوجانبه در راستای صلح بین‌الملل و ثبات از طریق  گفتگوها و همکاری‌های بیشتر در راستای قوانین بین الملل تاکید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها از حل مسالمت آمیز مشکلات و تنش‌های منطقه‌ای از طریق مذاکره و مشورت حمایت می‌کنند.

در بخش مربوط به ایران دو طرف بر روی این موضوع تاکید کردند که برجام بخشی کلیدی از ساختار منع گسترش جهانی بوده و یک دستاورد دیپلماتیک مهم به شمار می‌رود که شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه 2231 خود اجماعا بر روی آن صحه گذاشته است.

طرفین همچنین بر تعهد خود به ادامه اجرای موثر و کامل برجام و همچنین تلاشهایشان برای حفظ منافع  اقتصادی آن برای ایران تاکید کردند. چین و سازمان ملل بر اهمیت پروژه بازطراحی اراک و لزوم ادامه تلاشهای مشترک در اینخصوص تاکید کردند.

دوطرف از این واقعیت که آژانس بین‌المللی در 14 گزارش متوالی ادامه پایبندی ایران به تعهدات هسته ای را تایید کرده، استقبال کردند.

صالحی: نصب زنجیره سانتریفیوژ‌های IR6 در نطنز آغاز شد/ ناکامی آمریکا در جلوگیری از پیشبرد اهداف کلان صنعت هسته‌ای ایران

 

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار چین اتحادیه اروپا اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

دیگر خبرها

  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری