Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@19:56:22 GMT

آخرین اخبار مناطق سیل زده/خطر در دو شهر پلدختر و معمولان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۲۱۵۶

آخرین اخبار مناطق سیل زده/خطر در دو شهر پلدختر و معمولان

سرویس جامعه فردا: نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی به شن گرفتگی مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها در شرق استان کرمان اشاره کرد و گفت: وقوع سیل شرق استان کرمان را تهدید می‌کند و سوء‌مدیریت آب منطقه‌ای استان در منطقه کاملا مشهود است.
وقوع سیل شرق استان کرمان را تهدید می‌کند

سوء‌مدیریت آب منطقه‌ای در شرق کرمان مشهود است؛ وقوع سیل شرق استان کرمان را تهدید می‌کند

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه از عملکرد بد و ضعیف شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان در مدیریت منابع آب استان انتقاد کرد و اظهار داشت: احداث سد و متاسفانه عدم مدیریت صحیح آب سد نساء در شرق استان کرمان باعث تبخیر میزان زیادی از آب این سد شده که این امر عامل نابودی کشاورزی در شرق استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به شن گرفتگی مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها در شرق استان کرمان اشاره کرد و افزود: وقوع سیل شرق استان را تهدید می‌کند و در صورت بارندگی شدید و در صورت جاری شدن سیل این کوتاهی‌ها خسارت زیادی به بار می‌آورد.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تذکرات زیادی به امور منابع آب منطقه‌ای استان کرمان داده شده است تصریح کرد: متاسفانه بی‌توجهی مسئولان آب منطقه‌ای استان تاکنون باعث ضرر و خسارت شدید به مردم منطقه شده است.

وی تاکید بر اینکه سوء‌مدیریت آب منطقه‌ای استان در منطقه کاملا مشهود است عنوان کرد: نتیجه این کوتاهی و بی‌توجهی مسئولان در مدیریت منابع و پیشگیری از حوادث احتمالی در شرق استان باعث میلیون‌ها دلار خسارت و ضرر می‌شود.

نیکزادی‌پناه با اشاره به زنگ خطر خسارت سیل در شرق استان بیان کرد: اگر خسارتی به شهرستان‌های شرقی استان کرمان در اثر جاری شدن سیلاب وارد شود مقصر اصلی وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای کرمان است.

وی از پر کردن چاه‌های غیرمجاز کشاورزی حفر شده قبل از سال ۸۵ در شرق استان انتقاد و خواستار ساماندهی این چاه‌ها شد و افزود: ما مخالف برداشت بی‌رویه منابع آبی هستیم، اما باید امور منابع آب نسبت به ساماندهی این چاه‌ها اقدام و نسبت به آبیاری قطره‌ای در این منطقه اقدام کند.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان و امور اراضی باید نسبت به سنددار کردن اراضی کشاورزان منطقه به صورت جدی اقدام کرده و از پرونده‌سازی اراضی کشاورزی در دادگاه‌ها خوداری کند.   آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده گلستان

شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با حضور استاندار خراسان رضوی و سرپرست استانداری گلستان و مدیران ارشد مرتبط هر دو استان عصر روز گذشته برگزار شد.

به گزارش ایسنا، میرمحمد غراوی در این جلسه تصریح کرد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۴ هزار پک لوازم خانگی، با همکاری بانک پاسارگاد ۸۰۰ پک لوازم خانگی و با مساعدت بنیاد مستضعفان نیز هزار پک لوازم خانگی بین مردم آسیب دیده از سیلاب توزیع خواهد شد.

وی افزود: ما از استانداری خراسان رضوی می‌خواهیم در ارسال اقلام و کمک‌های مردمی ۴ کالای اساسی را مورد توجه داشته باشند و یقیناً ما این اقلام را با نظارت آنان توزیع خواهیم کرد.

سرپرست استانداری گلستان با اشاره به نیاز‌های مردم منطقه یادآور شد: با توجه به نیاز روزانه مردم به غذا لازم است دو آشپزخانه در شهر‌های گمیشان و آق قلا فعال شوند.

غراوی با بیان نیاز‌های لجستیک در سیلاب، گفت: اصلی‌ترین مسئله ما در حال حاضر خروج آب از منازل و معابر است و به همین دلیل نیاز جدی به پمپ‌های فشار قوی و دستگاه‌های نظافتی داریم.

سرپرست استانداری گلستان با تاکید بر اهمیت تمرکز در ارسال کمک‌های مردمی و دستگاهی به سیل زدگان استان، اظهار کرد: تلاش کردیم تمامی کمک‌ها از طریق هلال احمر استان دریافت و توزیع شود تا با پرهیز از پراکنده کاری اطمینان داشته باشیم که وسایل مورد نیاز به دست آسیب‌دیدگان می‌رسد.

هم‌چنین در این جلسه استاندار خراسان رضوی که از سوی وزیر کشور به عنوان استان معین گلستان در سیلاب تعیین شده، اظهار کرد: بازدید ما از منطقه نشان می‌دهد که باید هدف اصلی خود را خروج آب از منازل مردم قرار دهیم و بر همین اساس ۲۰ دستگاه پمپ در سایز‌های مختلف به گلستان ارسال می‌شود.

رزم حسینی تصریح کرد: ما به عنوان استان معین و پشتیبان در کنار گلستان هستیم و نمایندگانی را در این استان قرار خواهیم داد که خواسته‌های گلستان را به ما منتقل کنند و کمک‌های ارسالی را ساماندهی کنند.

وی افزود: تا کنون کمک‌هایی که به گلستان صورت گرفته شکل معمول امدادرسانی را داشته و حتی در همین شرایط نیز از ۱۱۰۰ تن کمک‌های غذایی، بهداشتی و سایر اقلام امدادی در قالب ۱۵۱ کامیون ارسال شده از خراسان رضوی به مناطق سیل زده کل کشور، ۸۹۳ تن در قالب ۱۲۳ کامیون به استان گلستان ارسال شده است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از ابتدای وقوع سیل تاکنون ۵۱۵ نفر نیروی عملیاتی از خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده گلستان اعزام شده‌اند که از این تعداد اکنون ۲۶۲ نفر در منطقه مستقر هستند و علاوه بر این، تعداد چهار فروند بالگرد و ۱۳۱ دستگاه انواع ماشین آلات به گلستان اعزام شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ دستگاه کفی، ۴۰ دستگاه پل توسط ارتش، ۵ بیل بکهو، ۱۰ بیل زنجیری، یک تریلی لوازم التحریر، یک اکیپ از بهزیستی، ۵ اکیپ از دانشگاه علوم پزشکی نیز به استان گلستان اعزام خواهد شد.

رزم حسینی یادآور شد: با همکاری تولیت آستان قدس رضوی روزانه ۵ هزار پرس غذا بین سیل‌زدگان توزیع خواهد شد.

 

آخرین وضعیت سیلاب لرستان/ خطر در دو شهر پلدختر و معمولان وجود دارد

استان لرستان همچنان درگیر مشکلات و مسایل ناشی از سیلاب هستند همچنان آب و برق در برخی استان‌ها قطع است امید می‌رود که با کمک‌های رسیده و پیگیری‌های دولت و مردم به زودی مشکلات حل شده و زندگی مردم به روال عادی برگردد در ادامه اخبار مربوطه با این واقعه را می‌خوانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: آب آشامیدنی ساکنان ۲۹ روستا همچنان قطع است.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاکاوند بیان کرد: بعد هشت روز از سیل آب آشامیدنی ۱۳ روستا در چگنی، ۱۰ روستا در پل‌دختر، ۳ روستا در دلفان، ۲ روستا در الیگودرز و ۱ روستا در سلسله همچنان قطع است.

وی بیان کرد: قطعی برق و مسدود شدن راه ارتباطی مهم‌ترین مشکل در وصل شدن آب شرب روستا‌ها در لرستان است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس: تسهیلات ساخت و ساز منجر به احداث یک واحد مستحکم نمی‌شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلاتی که برای ساخت و ساز لحاظ شده منجر به احداث یک واحد مستحکم در مقابل حادثه نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا رضایی‌کوچی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساخت و ساز‌ها در کشور کیفی‌تر شود و آخرین نقطه‌ای که در یک سیلاب باید از بین برود پل‌ها هستند.

وی بیان کرد: در سیلاب اخیر فرودگاه خرم‌آباد دچار آبگرفتگی شد.

رضایی گفت: باید با تهیه گزارشی جامع و با قید فوریت منابعی برای جبران خسارات به مردم و زیرساخت‌ها وارد شده تأمین شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با عدد تسهیلاتی که برای ساخت و ساز‌ها لحاظ شده نمی‌توان یک واحد مستحکم در مقابل حوادث را ایجاد کنیم.

وی گفت: باید سقف تسهیلات افزایش یابد و یا منابعی دیگر را به این مهم اختصاص دهیم تا ساخت و ساز‌هایی ایمن را ایجاد کنیم.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت لرستان: مدیرکل ارتباطات زیرساخت لرستان گفت: سه مرحله قطعی فیبر نوری در استان شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا، داریوش کوشکی در ستاد بحران استان اظهار کرد: زیرساخت‌های ارتباطات استان در جریان سیلاب خسارات زیادی گرفتند.

وی گفت: در سیلاب اخیر سه مرحله قطعی فیبر نوری را شاهد بودیم.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت لرستان با اشاره به اینکه رانش‌ها در شهر‌های استان شروع شده است، افزود: در جریان سیلاب استان ۳۴ مورد قطعی فیبر نوری داشتیم و چنانچه فیبر نوری زیر آسفالت ایجاد شود دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان: راه ۲۱۰ روستای استان همچنان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: راه ۲۱۰ روستای استان همچنان مسدود است.

به گزارش ایسنا، عباس شرفی در جلسه ستاد بحران استان اظهار کرد: در جریان سیلاب لرستان راه ۸۳۸ روستا بسته شد.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده راه ۵۹۶ روستا باز شد، افزود: در حال حاضر راه ۲۱۰ روستا همچنان مسدود است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های موجود و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های در حال احداث در جریان سیلاب خسارت کامل دیده است.

شرفی گفت: ۲۰۰۰ کیلومتر از شانه راه‌ها، ۲۸ دستگاه پل با دهانه بالای ۲۰ متر و ۱۸۰ دستگاه پل با دهانه یک تا ۲۰ متر دچار خسارت شدند.

سرپرست فرمانداری دورود: ۱۲ رانش در این شهرستان رخ داده است

سرپرست فرمانداری دورود گفت: طی چهار روز گذشته ۱۲ مورد رانش در این شهرستان رخ داده است.

به گزارش ایسنا، فریبا بهاری در ستاد بحران استان اظهار کرد: متأسفانه با وجود اینکه هنوز سیل در استان تمام نشده شاهد رانش‌هایی در شهر‌های استان هستیم.

وی ادامه داد: قطعاً در صورت استمرار دانش‌ها شاهد فاجعه‌هایی خواهیم بود.

بهاری افزود: طی چهار روز گذشته ۱۲ رانش در شهرستان دورود رخ داده است که ۵ مورد آن بحرانی گزارش شده است.

فرماندار چگنی: ۴۰۵ میلیارد تومان خسارت به این شهرستان وارد شده است

فرماندار چگنی گفت: ۴۰۵ میلیارد تومان خسارت به این شهرستان وارد شده است.

به گزارش ایسنا، قدرت‌الله ترابی‌نژاد در ستاد بحران استان اظهار کرد: ۱۲ پل در شهرستان چگنی تخریب و منجر به قطع ارتباط روستا‌ها با شهر شده است.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های شهری تخریب شده است و خیلی از روستا‌های این شهرستان دچار رانش شدند.

ترابی‌نژاد گفت: بخشی از شهر نیازمند جابه‌جایی است.

فرماندار چگنی بیان کرد: ۴۰۵ میلیارد تومان خسارت به این شهرستان وارد شده است و نیازمند عزم و کار ملی هستیم.

وی تأکید کرد: نمایندگان بودجه ویژه‌ای را برای لرستان لحاظ کنند و یا استان‌های معین لرستان در امر بازسازی یاری‌رسان باشند.

برق ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده لرستان وصل شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: برق ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده لرستان وصل شد.

به گزارش ایسنا، فرهاد شبیهی در ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: در اثر رانش زمین و سیل در حوزه شبکه‌های انتقالی سراسر کشور ۳ دکل را از دست داده‌ایم و ۶۰ کیلومتر از شبکه‌ها در معرض رانش زمین قرار دارد.

وی گفت: این رانش در مناطقی که حوزه‌های راه‌سازی فعالیت خود را انجام داده بود و در حوزه حریم شبکه برق اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر بیان کرد: اکیپ‌هایی از استان‌های مرکزی، همدان و کرمانشاه وارد استان شده و برق ۹۰ درصد روستا‌ها وصل شده است.

برق ۹۰ روستای استان قطع است

مدیرعامل شرکت برق لرستان گفت: برق ۹۰ روستای استان قطع است.

به گزارش ایسنا، فریدون خودنیا در جلسه ستاد بحران استان اظهار کرد: ۶۳ میلیارد تومان خسارت به برق لرستان وارد شده است.

وی ادامه داد: در حال اضر وصل موقت برق روستا‌ها و شهر‌ها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت برق لرستان تأکید کرد: اختصاص عوارض برق به استان ضروری است که باید این مهم از طریق کمیسیون عمران مجلس پیگیری شود.

خودنیا گفت: عوارض برق باید مستقیماً از وزارت‌خانه پرداخت شود.

وی عنوان کرد: برق ۹۰ روستای استان قطع است که با آغاز رانش زمین در شهر‌های استان تعداد روستا‌های بدون برق استان افزایش می‌یابد.

خطر در دو شهر پلدختر و معمولان وجود دارد

معاون آبفا کشور گفت: خطر در دو شهر پلدختر و معمولان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، رضا گیاهی در ستاد بحران استان اظهار کرد: در حوزه شهری در دورود، پلدختر و معمولان آسیب زیادی از سیل دیدیم که در دورود از نوع اتفاقات عادی بود و جمع شد، اما در پلدختر وضعیت سختی داشتیم که با اصلاح خطوط انتقالی که در کنار رودخانه وجود داشت، تا روز گذشته موفق شدند با دبی ۱۲۵ لیتر در ثانیه آب شهر را در بخش‌هایی وصل کنند.

وی ادامه داد: شب گذشته سومین خط انتقال پلدختر وارد مدار بهره‌برداری شد.

معاون منابع انسانی و بهبود شرکت مهندسی آبفا کشور گفت: در حال حاضر نزدیک ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب وارد مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی شهر پلدختر می‌شود و فقط در شب که کنترلی روی مصرف نیست برای ذخیره‌سازی بهتر مخزن، مخزن بسته می‌شود و در روز در بخش‌های شرقی شهر که آسیب کمتری دیدند آب توزیع می‌شود.

گیاهی عنوان کرد: در حال حاضر در بخش‌های غربی پلدختر که در زیر گل و لای و لجن فرورفته توزیع آب را نداریم و برای بهره‌مندی مردم از آب ۱۲ هزار بسته آب در محل تولید و توزیع می‌کنیم.

وی گفت: در حوزه شهری پلدختر هم ۲۶ تانکر از ۲۱ استان معین آبفای لرستان به این شهر انتقال‌یافته آب را توزیع می‌کنیم.

معاون آبفا کشور اضافه کرد: ۱۲ دستگاه جنتکس و واترجت وارد پلدختر خواهیم کرد که بتوانیم در شستشوی لجن و گل و لای کمک کنم و هم شبکه فاضلاب ظهر پلدختر را احیا و وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

گیاهی ادامه داد: در شهرستان معمولان، آب کاملاً وصل شده به جز منازلی که در ساحل رودخانه وجود دارند و آسیب دیدند.

وی گفت: در معمولان هم ۵۳ لیتر در ثانیه توسط ۲ حلقه چاه آب تأمین می‌شود و مشکل جدی در این راستا نداریم.

معاون آبفا کشور بیان کرد: در سیل روز پنجم، ۱۶۸ روستا آسیب دید که طی ۳ روز تمامی این روستا‌ها وارد مدار شدند.

وی گفت: در سیل دوازدهم فروردین، ۷۹۶ روستا را از دست داریم که تمام روستا‌های استان لرستان مورد آسیب واقع شده بود و مساله آب آن‌ها حل شد و تنوع ۲۹ روستا باقی‌مانده است.

گیاهی افزود: از مجموع ۴۰ درصد حوزه روستایی که آموزش و پرورش دیده بود در سطح استان، ۹۷ درصد حل شده و ۳ درصد از روستا‌ها با جمعیت ۹۰۰۰ نفر الان محروم هستند.

وی با بیان اینکه از ۲۱ شرکت آبفا بجز گلستان و خوزستان کمک‌های فراوانی به لرستان آوردیم، گفت: ۵۰۰ متر لوله در ساز‌های ۱۲۰۰ تا ۲۴۰۰ به حوزه راه هم همکاری کردیم که بتواند به عنوان بیس زیر پل‌ها استفاده کند.

معاون منابع انسانی و بهبود شرکت مهندسی آبفا کشور عنوان کرد: در حال حاضر ۳۵۰ میلیارد تومان در حوزه شهری و بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان نز در حوزه روستایی آسیب دیدیم و نگرانی به توجه جدی و ارسال اعتبارات خاصی دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در ۲ شهر پلدختر و معمولان آبستن خطر هستیم، خطوط انتقال انحصاری که در کنار رودخانه کشکان وجود دارد می‌تواند با هر سیل دیگری آسیب‌های جدی‌تری ببیند.

گیاهی عنوان کرد: در شهر خرم‌آباد کدورت آب چاه‌ها و چشمه بشدت بالا رفته و حتماً بعد از آرامش باید به سمت ارتقای تصفیه‌خانه خرم‌آباد برویم.

معاون آبفا کشور بیان کرد: در شهرستان دورود به واسطه رانش‌هایی که وجود دارد به شدت مخازن تأمین آب مورد تهدید قرار می‌گیرد و ضرورت دارد کمیسیون عمران نسبت به تأمین بودجه آینده این استان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار لرستان:

در کنار سیل‌زدگان خواهیم بود/برقراری تردد در جاده جایگزین پل‌دختر به خرم‌آباد

استاندار لرستان از برقراری تردد در جاده جایگزین پل‌دختر به خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر سید موسی خادمی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده پل‌دختر اظهار کرد: هم‌اکنون جاده جایگزین در مسیر این شهرستان به مرکز استان برقرار شده است.

وی با بیان اینکه ارتباط تلفنی و اینترنت در این منطقه برقرار است، افزود: همچنین برق، آب و گاز پل‌دختر وصل شده و بخشی از شهر که سیل در آن رخ نداده حق استفاده از امکانات را ندارند، چون سیل‌زده نیستند.

خادمی با بیان اینکه در بحث آذوقه مشکلی وجود ندارد، گفت: برای برخی از منازل که آسیب‌دیده‌اند شناسنامه امدادی صادر و چادر اسکان، پتو و وسایل گرمایشی داده شده است.

استاندار لرستان اضافه کرد: اجاره‌بها منزل هم برای برخی منازل که از بین رفته‌اند تا هرزمانی که بازسازی شوند پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پاک‌سازی منازل و معابر نیز بخشی توسط نیرو‌های بسیج مردمی، سپاه و شهرداری تهران انجام شده و تا پایان هفته نیز به اتمام می‌رسد.

خادمی با اشاره به اینکه برخی از منازل لوازم‌خانگی خود را ازدست‌داده‌اند، ادامه داد: در این خصوص مصوبه‌ای وجود ندارد، اما وام معیشتی تصویب شده که برای این منظور پرداخت می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در کنار سیل‌زدگان خواهیم بود و به آن‌ها تا پایان کار کمک می‌کنیم، افزود: اولویت ما سیل‌زدگان و آن‌هایی که زندگی خود را ازدست‌داده‌اند، است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سیلاب لرستان پلدختر معمولان سیل گلستان بارندگی امداد رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | طغیان آبشار «آب تاف» در پلدختر

آفتاب‌‌نیوز :

ویدئویی از طغیان آبشار «آب تاف» در پلدختر را می بینید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارش باران از امشب در لرستان
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • فیلم | طغیان آبشار «آب تاف» در پلدختر
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • ۳ دهه خدمت در مناطق محروم / بازنشستگی که خوشایند نیست
  • بارش‌ سنگین باران در لرستان/ روستای «کمندان» تخلیه می‌شود
  • بارش‌های سیل‌آسا در لرستان/ هشدار تخلیه روستای کمندان
  • برق شهر معمولان وصل شد
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌‌متر بارش باران در رومشکان