Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: مهمترین پیش شرط برای ایجاد آرامش در بازار طلا، بازگشت ثبات به اقتصاد کشور بویژه حوزه ارز است، در سال ۹۷ کسب و کار فعالان صنعت طلا و جواهر چنگی به دل نزد زیرا نوسان های شدیدی در اقتصاد بوجود آمد که ناشی از تلاطم های ارزی بود.

به گزارش ایمنا، آیت محمدولی با ابراز امیدواری از اینکه در سال ۹۸ بازار طلا نسبت به سال گذشته بهبود یابد و شرایط سال گذشته در بازار تکرار نشود، اظهار کرد: تحقق این امر پیش شرط هایی دارد که مهمترین آن موفقیت سیاستگذاران اقتصادی در مدیریت اقتصاد و بازار است؛ اگر مدیریتی که در نیمه دوم پارسال اجرایی شد، تداوم یابد، می توان به آینده امیدوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدولی یادآور شد: در نیمه نخست پارسال شاهد تلاطم های ارزی در کشور بودیم که نوعی سردرگمی در همه بازارها از جمله طلا، جواهر و سکه را رقم زد؛ تقاضا در بازار سکه و ارز تشدید شد و قیمت‌ها به صورت تصاعدی بالا رفت.

این فعال صنفی اظهار داشت: هرچند که مدیران و تصمیم گیران نیز در این مدت دست روی دست نگذاشته بودند و تلاش می کردند که بازارها را آرام کنند اما موفقیت آمیز نبود؛ در هر حال در نیمه دوم سال تصمیم‌های بهتری برای مدیریت بازار ارز گرفته شد که اثر خود را هم گذاشت و از التهابات کاسته شد.

مردم در حوزه‌هایی که تخصص ندارند سرمایه گذاری نکنند

محمدولی با یادآوری اینکه شرایط التهابی بازار در نیمه نخست سال گذشته سبب شد تا مردم به خرید طلای آب‌شده، خام و مسکوکات تمایل پیدا کنند، بیان کرد: تقاضایی که از مردم داریم، این است که برای سرمایه گذاری به حوزه هایی که تخصص ندارند – به‌ویژه طلای خام و آبشده - ورود نکنند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با ابراز امیدواری از اینکه در سال ۹۸ داد و ستد بین فعالان اقتصادی و اصناف از رونق بهتری برخوردار شود، به مردم توصیه کرد که به جای خرید طلای خام و آبشده، به مصنوعات طلا روی بیاورند تا این صنعت نیز از شرایط رکودی خارج شود.

محمدولی اظهار داشت: نگاه مردم بابت پرداخت «اجرت ساخت» باید تغییر کند؛ نباید اینطور تصور شود که این اجرت، پرداخت پولی اضافه است بلکه باید این نگاه را داشت که طلای ساخته شده شناسنامه دار است و حتی اگر نیم درصد ایراد داشته باشد، خریدار می تواند از طریق اتحادیه طلا شکایت خود را پیگیری کند.

وی افزود: این در حالی است که طلای آبشده فاقد هرگونه شناسنامه است و بررسی میزان عیار و خلوص دقیق آن تخصص می خواهد که هر کس توان و مهارت آن را ندارد. اگر کسی طلای آبشده خرید و عیار آن پایین بود، مقصر آن صنعت طلا و جواهر نیست بلکه ناشی از نبود آگاهی و داد و ستد با دلالان سرپایی است.

 منتظر اصلاح مالیات بر ارزش افزوده طلا هستیم

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه در سال ۹۸ لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده به تصویب نهایی مجلس برسد، گفت: یکی از بندهای این لایحه به مالیات بر ارزش افزوده طلا اختصاص دارد؛ در سال‌های گذشته اخذ مالیات ۹ درصدی از طلا و جواهر اثر منفی بر این صنعت گذاشته و سبب شده تا صنعت طلا دچار رکود شود.

محمدولی ادامه داد: سال گذشته اتحادیه طلا رایزنی های بسیاری را با سازمان مالیاتی و نمایندگان مجلس برای اصلاح مالیات بر ارزش افزوده بخش طلا داشت و در نهایت نظر اتحادیه مبنی بر اینکه نباید از اصل طلا مالیات بر ارزش افزوده گرفته شود، پذیرفته شد؛ امیدوار بودیم لایحه دولت در سال ۹۷ به صحن مجلس بیاید اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی یادآور شد: به تازگی نمایندگان مجلس وعده داده‌اند که در بهار امسال این لایحه در صحن مجلس مطرح می شود.

استقبال از تسهیل واردات طلای خام

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با استقبال از تصمیم سال گذشته دولت برای تسهیل واردات طلای خام و شمش طلا به کشور، تصریح کرد: اینکه واردات شمش طلا از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شود، تصمیم درستی بود که گرفته شد زیرا اگر می خواهیم این صنعت رونق یابد، باید موانع کار را برطرف کنیم تا توان رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشیم.

محمدولی افزود: با این وجود واردات شمش طلا از گمرک کمی زمانبر است و بین ۱۰ تا ۲۰ روز طول می کشد به همین دلیل جلساتی را با وزارت صنعت و بانک مرکزی داشته ایم و آنها قول داده اند که در فروردین ماه موانع را رفع کنند.

وی یکی از این مشکلات را نگهداری شمش طلا در گمرک دانست و گفت: برای نمونه در گمرک فرودگاه باید صندوق های ویژه ای برای نگهداری شمش طلای وارداتی تعبیه شود تا واردکنندگان با خیال راحت محموله های خود را وارد کنند که امیدواریم به زودی این مشکل رفع شود.

منبع: سایت طلا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طلا قیمت طلا گمرك نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

قیمت طلا، سکه و ارز طی ۲۴ ساعت گذشته در بازار تهران تغییر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۱۰ تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۵۱۵ هزار تومانی، در کانال جدید قرار گرفت و به قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز جمعه، هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۳۸ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۶۰ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان

نیم سکه

۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۳۱.۴۰ دلار

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان